4 Haziran 2013 Salı

İSTANBUL VAN BİSİKLET TURU 4. GÜN GÖKSU TABİAT PARKI - NALLIHAN

11 Mayıs 2013 Cumartesi
Sabah yine aynı saatte kalktık. Yağmur durmuştu ama hava soğuk. İnsanın canı uyku tulumunun içinden çıkmak istemiyor. Matım çok rahat tek sorun dönerken gıcırtı şeklinde ses çıkarması.

Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Kahvaltıdan sonra çadırlarımızı ve eşyalarımızı toplayıp bisikletlerimize yükledik. Yola çıkmaya hazırız.
Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Kapıdan çıkarken göletin son bir fotoğrafını çektim. Buralara bir daha gelebilir miyim bilmiyorum.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Yol yağmur sularını çekmiş ama oldukça kaygan. Bisikletimin dişsiz ince tekerlekleri yere tutunamadığından sık sık kayıyor. Düşmemek için dok dikkatli ve yavaş gidiyorum. Sol kalçam çok acıyor bu günkü etabı nasıl tamamlayacağım bilmiyorum.
Yeniden yaylaya geldim. İnsanlar henüz buraya göçmediği için evler boş. Cami onarımında çalışanlar ile bir kaç hane var.
İrfan amortisörlü ve benimkine göre daha kalın dişli lastikli bisikleti ile daha hızlı gidiyor.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Kamp yaptığımız yerin tam karşısındayız.
Karabulutlar şimdilik uzakta ve arkamızdalar ve bizim için bir tehdit oluşturmuyorlar.
Yayla köyünden sonra toprak yol yerini mıcır yola bırakınca daha hızlı yol almaya başladım.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
İrfan ile ard arda gidiyoruz. Bazen ben fotoğraf çekmek için durup geride kalıyorum, bazen İrfan. Her ikimizde birbirimize söylemesek te bu güzellikleri doyasıya yaşamak, görüntülemek, keyfini sürmek istiyoruz.
Aşağı inen sis güzel görüntüler oluşturuyor. İyi ki bu rotayı seçmişim.
Etrafı dikkatle izleyip belleğime kaydediyorum.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Dün kampta bu yolu neden yapmıyorlar diye sorduğumda yaptılar ama tomruk taşıyan kamyonların ağırlığına dayanmıyor demişlerdi. Yazın özellikle hafta sonları buraya gelmek isterseniz yanınızda birde toz maskesi bulundurmanızı öneririm.
Her taraf yemyeşil.
Hava serin olduğundan her ikimizde üzerimize rüzgarlıklarımızı giydik.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Sonunda bozuk yol bitti yeniden Bolu Seben yoluna çıktık. Burada rüzgarlığımı çıkardım. her ne kadar inecek olsakta önümüzde bir kaç tanede yokuş var.
Sapağın az ilerisinde bir yayla köyü var. Eğer amacınız sadece yayla evlerini görmekse ana yoldan ayrılmadan bu arzunuzu gerçekleştirebilirsiniz.
Hava açmaya başladı. Güneş artık bizi ısıtıyor.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Bir yokuş çıktık, ardından indik. bir kavşağa geldik. Sol taraf Kıbrısçık, Beypazarı üzerinden Ankaraya gidiyor. Bu yol daha yakın olmasına rağmen biz Seben ve Nallıhanı görmek için yolu uzatmak pahasına sağdan gideceğiz. Burada bir yanlışlığı önlemek için İrfanın gelmesini bekledim.
Dün kamp görevlisinin sözünü ettiği Seben göletine geldik. Burası Abant gölünün 5 katı büyüklüğündeymiş.
İnanın içimden sürmek gelmiyor. O kadar güzel çimenlik, ağaçlık alanlardan geçiyorum ki bisikleti bırakıp çadırımı kurup bir kaç gün kalmak geliyor içimden. Ama zamanımız kısıtlı, bu mümkün değil. İnşallah bir gün yaşlanıp günde 50 - 60 km sürebilecek duruma geldiğimde bu arzumu birazda mecburiyetten gerçekleştiririm. Bu düşüncelere dalıp pedal çevirirken altımda akıp giden yolun, çıktığım yokuşun farkına bile varmıyorum. Bu büyüyü bozmamak için uzun süre durup geçtiğim bu çok güzel yerlerin fotoğrafını bile çekmeden yola devam ettim. Birden önüme dik bir iniş çıktı. Rüzgarla yarışarak aşağı doğru süzülmeye başladım. Arabaları, balatasından kokular gelen tüp kamyonunu geçip büyük bir hazla hızla aşağıya indim.
Sonrasında düz bir yolda ilerleyip Seben'e ulaştım.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Sebende kahvede çay molası verip İrfanı bekledim. Mustafanın vasıtası ile tanıştığımız Tolga Bey ile Nallıhanda konaklayacağımız yer hakkında telefon görüşmesi yaptık. Çay ve simit eşliğinde bir süre oturup dinlendikten sonra Nallıhan'a gitmek için yeniden yola çıktık.
Hava yeniden bulutlanmaya başladı. Bakalım bu günde yağmurdan kaçabilecek miyiz?
Her taraf yeşil.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Önüme çıkan bir köy bütün hızımı kesti. Evdeki eski evlere hayran kaldım.
Bunun gibi bahçeli, köhne bir evimin olmasını çok isterdim.
Arada bir yeni yapılar görülse de bu otantik köy çok hoşuma gitti.
Bu köyün adı Kabaca.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Kabacayı geride bırakıp devam ettim.
Nallıhan 20 km levhasından itibaren yol bir türlü bitmiyor. Nallıhan'a 15 km kala vadiden çıkıp açık alana gelmemle birlikte yandan esmeye başlayan rüzgar adeta önümde bir hava perdesi oluşturuyor ve gitmemi zorlaştırıyor. Bu şartlarda Mudurnu Nallıhan kavşağına geldim. Buradan sola dönüp devam edeceğim. Bu kavşaktan itibaren Nallıhan'a 10 km yolum kaldı.
Geldiğimiz yol üzerinde Asırlık tepeler Tabiat Anıtı varmış ama bir levha olmadığı için görmemişim.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Yol kenarındaki kaya tepeleri çok ilginç görüntüler oluşturuyor. Bu arada nallıhana döndüğümden beri tam karşıdan esmeye başlayan rüzgar turun son kilometrelerinde bu günün bütün büyüsünü bozdu, keyif yerini adeta işkenceye dönüştürdü.
Sağ tarafta akan dere bana eşlik ediyor.
Arada bir düşen yağmur damlaları altında nihayet Nallıhan'a ulaştım artık az bir yolum kaldı.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
İlk ışıklardan sola dönerek konaklayacağımız Ayhan Sümer Kültür Merkezine ulaşmak için şehir merkezine yöneldim.
İrfanı arayıp yeri tarif ettikten sonra odaya yerleşip duşa girdim. Bu arada İrfan da geldi. Dışarı çıkıp giyindiğimde İrfanın eşyalarının odada olmadığını gördüm. Aşağı indiğimde bisikleti benim bisikletimin yanındaydı. Resepsiyona İrfanı sorduğumda yanımdaki odada kalığını söyledi. Benim kaldığım odada 3 yatak vardı, İrfanınkinde ise 4 yatak varmış. Tolga Beyendi ye çok teşekkür ederiz. İnanın bu kadarını beklemiyorduk, bir çadır yerine bile razıydık.
Dışarıda yağmur başlamış. Yine yağmurdan son anda kurtulduk. Yağmurluklarımızı giyip çıktığımızda yağmur durmuştu. Tolga Bey arayıp durumumuz hakkında bilgi aldı, Serkan Bey acil işi çıktığı için Ankaraya gitmiş onunla da tanışıp teşekkür edemedik. O gün Tolga Bey birkaç kez arayıp sağ olsun bizlere yardımcı olmaya çalıştı.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Nallıhan merak ettiğim bir yerdi. Eski evleri ile, camileri ile, Nallıhanı ile hakikaten gidilip görülmesi gereken şirin bir yer.
Eski evlerin nerede olduğunu sorduğumda ilerideki yokuşu gösterip Ermeni mahallesinde dediler. Bizde Ermeni mahallesine yöneldik.
Restore edilen eski Nallıhan evlerinin karşı tepedeki Akdere köyünde olduğunu öğrenince oraya gitmeye karar verdik. İrfanda benim gibi gittiği yerleri gezmeyi, keşfetmeyi, fotoğraflamayı seviyor. İçinde gezgin ruhu var.
Her şey bir yana Beşiktaş bir yana.
Nallıhan'ın önünden geçerken İrfan hana yöneldi. Havadaki yağmur bulutlarını gösterip bir an önce köyü gidip görelim burasını nasılsa gezeriz diyerek yola düştük.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Şehirden çıkıp geldiğimiz yoldan geriye köyün girişine yürümeye başladık.
Nallıhana gelirken gördüğüm köyün kavşağına kadar yürüdük.
Köy yolu parke taş döşenmiş.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Burası köye giderken yanından geçtiğimiş Hoşebe mesire yeri. Burası aynı zamanda kamp ve karavan yeri olarak gösteriliyor ama ben su ve tuvalet göremedim. Belki daha yukarıdadır.
Köye geldik.
Köy restore edilmiş ve edilmemiş evlerden oluşuyor.
Arada bir göz zevkimizide yansıtmak lazım.
Hoşebe mesire yeri ardıç ağaçları ile meşhur.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Nallıhana geri döndüğümüzde Tolga Bey'in tavsiyesi ile Juliopolis isimli kafeye çay içmeye gittik. Çayı gerçekten çok lezzetli ve çayla birlikte şık bir küçük 2 katlı kapta sunulan küçük kurabiyeleri çok lezzetliydi. İşletmenin içi özenle döşenmiş, tertemiz, servis yapanlar sürekli güleryüzlü ve saygılı. Üstelik kablosuz internet olanağı da var. Burada gönül rahatlığı ile bir şeyler yiyip içebilirsiniz, bütün yiyeceklerin özenle hazırlandığını ve lezzetli olduklarını düşünüyorum. Kurabiyelerin lezzetine kendimi kaptırıp bir çırpıda bitirdikten sonra fotoğraf çekmediğimi fark ettim. Buradan çıkınca İrfan dinlenmek için kültür merkezine döndü. Bende Nallıhan'a gittim.
Anladığım kadarı ile restore edilen hanın orijinal temel taşları cam ile örtülerek teşhir edilmiş. Ama camlar çok kirli olduğu için içini net olarak görmek mümkün değil.
Kirlenme daha çok insanların camın üzerine basmasından kaynaklanmış. İlerideki kız çocuğu cam yüzeyi seksek gibi kullanıp üzerinde hoplayıp zıplıyor.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Bu durumda teşhir edilen 2 temel taşı var ve ikisinin üzerinde de yeni yeşeren ağaç fidanı var. İyi düşünülmüş ama aynı özenin teşhirde sürdürülemediği bir uygulama.
Handa çeşitli hediyelik eşya satış mağazaları var ama benim en çok ilgimi bu ipek dokuma atölyesi çekti.
Videoda mekiğin ne kadar hızlı hareket ettiğini görebilirsiniz.
Geziden sonra bende kültür merkezine döndüm.
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Bu bina 1945 yılında Halk Evi üyeleri tarafından yapılmış kalın taş duvarlı bir yapı. Duvarlar yaklaşık 50 cm kalınlığında. Odaya ilk girdiğimde kalorifer yanıyor sanmıştım ama yanmıyormuş. İçerisi çok sıcak olduğundan yatarken camı açmak mecburiyetinde kaldım.
Kültür Merkezinin hemen karşısında tarihi belediye binası bulunuyor.
Akşam bir kahvede İnönüde oynanan son maç olan Beşiktaş gençlerbirliği maçını izledikten sonra yattım. Nallıhan Turizm gönüllüleri ve Nallıhan Belediyesi Kuşların ve Oyaların Cenneti Nallıhan adında küçük bir kitapçık hazırlamışlar. Eğer nallıhana kapsamlı bir gezi düzenlemeyi düşünüyorsanız bu kitapçığı edinmenizde fayda var. İçinde gezilecek yerlerden yenilecek yemeklere, konaklama yerlerinden yapılabilecek etkinliklere kadar pek çok faydalı bilgi var. Nallıhan Turizm Gönüllüleri www.naltud.org.tr Nallıhan Belediyesi Turizm Bürosu turizmburosu@nallihan.bel.tr Yarın Nallıhan Ankara arasında 160 km uzunluğunda oldukça zorlu bir parkur bizi bekliyor. Gerekirse bu yolu 2 ye böleceğiz. Bu günkü tur mesafesi: 78 km
Kimden 4. Aladağlar Nallıhan
Pedal çevirme sürem: 3 saat 51 dakika.