12 Haziran 2013 Çarşamba

İSTANBUL VAN BİSİKLET TURU 24. GÜN KEŞİŞ GÖLÜ VAN KALESİ

31 Mayıs 2013 Cuma
Bu bölümde Van’da araba ile gittiğimiz yerleri ve İstanbula dönüşümüzü okuyacaksınız.
Nemrut gölünü programdan çıkarıp yolda hiç bir aksilikle karşılaşmayıp programı tam olarak uygulayınca Van'a 2 gün erken geldik. Sabah sanki turdaymışız gibi yine erkenden kalktım. TV yi açtım. İstanbul’da resmen bir savaş var. Polisin Taksim gezi parkında toplanıp parkta ağaçların kesilip inşaat yapılmasına karşı çıkan insanlara bu sabah şafak operasyonu yapıp çadırlarında yatan insanlara biber gazı sıkıp dağıtmış, çadırlarını ateşe vermiş. Bu kadar sert müdahaleye anlam veremiyorum. Etki tepkiyi doğurur. Çok çaresiz kalırsanız sizde kaba kuvvete baş vurursunuz, bunun yanında fırsat bulup bundan yararlanmak isteyen marjinal guruplarda da ortaya çıkıp bu çatışmalarda boy gösterir. Halbuki bu insanlarla konuşulup ikna edilse, ikna olmuyorlarsa çalışma yapılacak alanla bu insanlar arasında polis barikat kursa bu küçük topluluk kolayca durdurulabilir.

Bayram kalktıktan sonra kahvaltımızı yaptık. Bu gün bizi Van çevresinde gezdireceğini söyledi.
Bu günkü yol haritamız.

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Araba ile yola çıktık. Gürpınar yönüne giderken sola sapıp ana yoldan ayrıldık. Toprak yoldan dağa doğru tırmanmaya başladık.
Doğa ile baş başaydık.
Gölardı köyüne geldik.
Otlamaktan dönen sürü köye gelmişti.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Evler bizim görmeye alışık olduğumuz gibi değil. Burada yaşamak gerçekten zor görünüyor.
Sürüdeki hayvanlar köye toplu halde girip sonra her biri kendi ağılına yöneliyor. Hiç biri şaşkınlıkla diğer ağıla gitmiyor.
Gölardı köyünü ardımızda bırakıp yola devam ettik.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Arada bir Bayram arabadan inip yolu hatırlamaya çalışıyor.
Yukarıda görünen her iki yolda ileride birleşiyor.
Sonunda göl göründü. Burası oldukça büyük bir göl.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Yolda arabadan inen İrfan yürüyerek geliyor.
Arabanın sesinden ürken kargalar havalandılar.
Yeşiliyle, sarısıyla muhteşem bir manzara. Yaklaşık 2550 metre yükseklikteyiz. Bu benim saatimin altimetresi. Muhtemelen daha da yüksekteyiz.
Üniversiteden okul arkadaşım ve Vandaki ev sahibimiz Bayram.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Buda ben, İrfan arka planda göle doğru gidiyor.
Yeşil çimenler, mavi çiçekler, ardından sarı çiçekler ve göl harika bir görüntü oluşturuyor.
Zemin göle yaklaştıkça ıslandı. Sonunda Bayramın önerisi ile ayakkabılarımızı ve çoraplarımızı çıkarıp çocuklar gibi çamur yürümeye başladık.
Arada bir otların arasından bizden ürken kurbağalar sıçrıyorlar. Bayram burada yılanda vardır deyince ne yalan söyleyeyim tedirgin oldum. Bir kazaya uğramamak için Bayramın bastığı yerlere basmaya gayret ediyorum.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Sarı çiçekler çok güzeller.
İyi ki geldik buraya.
Ayaklarımızı gölde yıkayıp ayakkabılarımızı giydik.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
İrfan kenarda duran su yılanını ürkütmeden fotoğrafını çekmeye çalışırken bizde durumu izliyoruz.
Yılan suya girip taşın üzerine çıktı.
Bulunduğumuz yükseklik bize yetmedi gölün ardındaki tepeye tırmanmaya başladık.
Yöreye has çiçekler.
Gitgide gölden uzaklaşıyoruz.
Dağ lalesi.
İrfan da video çekiyor. Bakalım dönüşte bir film yapmayı başarabilecek mi?
Burada lale daha net görünüyor.
Gölü seyrediyoruz.
Seyir keyfini tamamlayıp başka bir yamaçtan yeniden gölün kenarına indik.
Karşıda hayvan otlatmaya gelen köylülerin olduğunu tahmin ettiğimiz çadırlar var. Burada içme suyu var yiyeceği alıp kamp yapmak mümkün.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Bayram ile göl kenarında 1,5 saat kadar yatıp uyuduk.
Uyandığımızda İrfan yoktu. Arabaya doğru yürümeye başladık. İrfan bizden ileride arabaya gidiyordu. Hava bulutlanmaya başladı. Yağmur başlayabilir.
Yeniden Gölardı köyündeyiz. Bayram karşıdaki cami inşaatını gösterip evlerinin ilkelliğini görüyorsun son derece zayıf ve sağlıksız ama yeni yapılan cami betondan ve straforla yalıtımlı inşaa ediliyor diyor.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Bu yol harika bir dağ bisikleti parkuru. Bu yolu geçip göle çıkabilir, yanında kamp kurabilirsiniz. Arzu ederseniz yola devam eder Vanın diğer ucuna ulaşabilirsiniz. Burada kamp yapmayı düşünenlere özellikle Pazar günü gitmemelerini öneriyorum. Pazar günü burası çok kalabalık oluyormuş. Van’a gelip Van kalesine gittik. Fehmi ile Nuri Beyde buradaymış. Kalede buluşacağız.
Kale girişinde bir kafe var. Ortam çok güzel.
Örnek Van evi.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Müze kartımı kullanıp kaleye girdim. Giriş 3 TL.
Kalede yenileme var. Kaleye çıkan yolda yenilenmiş ve gece aydınlatmak içi aralıklı olarak sağlı sollu led lambalar konmuş. Bir işgüzar maalesef bu lambaları bir tanesini sektirmeden bir şeyle vurarak kırmış.
Bu nasıl bir kin, nefret, ruh halidir anlamıyorum. Bu tahribatla aslında kendisini, hemşehrilerini ve şehrini gezmeye gelip şehrin ekonomisine katkıda bulunacak turiste zarar verdiğini belli ki düşünemiyor.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Fehmi ve Nuri Bey ile buluştuk.
Kaleden şehrin panoramik görüntüsü.
Sevgili arkadaşım Fehmi. Bundan sonra birlikte bisiklet turları yapmayı umuyorum.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Nasıl olduysa yolun sonundaki birkaç lamba sağlam kalmış.
Buradan şehrin tamamı görülebiliyor.
Aşağısı eski Van şehrinin olduğu alan. Bazı kalıntılar hala ayakta.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Eski Van şehri ve Edremit’in görüntüsü.
Rüzgâr o kadar şiddetli esiyor ki bayrağı tutan alt taraftaki hareketli bilezikten çıkan ses kıyamet koparıyor.
Dönüşte kafede çay içip sohbet ettik ardından Fehmi ve Nuri Beyle vedalaşıp ayrıldık.
Kimden 24. Keşiş Gölü Van Kalesi
Van limanına gidip inci kefalinin tadına baktık, merakımızı giderdik. Pek lezzetli değil ve çok kılçıklı, kuru. Olsa da olur, olmasa da. İstavrit bile inci kefalinden daha lezzetli. Balığı yiyemeyen irfan hakkını Bayramla bana paylaştırdı.
Yemekten sonra eve gittik. Yarın bakalım bayram bizi nereye götürecek.