29 Haziran 2013 Cumartesi

TRAKYA BİSİKLET TURU 8. GÜN SELİMPAŞA - İSTANBUL

24 Haziran 2013 Pazartesi
Dün arkadaşım Uğur ile görüştüm. Beni sabah deniz kenarında kahvaltıya davet etti. Hemde sana benim bisiklete bindiğim parkuru göstereyim dedi. D 100 ün Beylikdüzü geçişini kullanmayacağımız için yeni rota bana da ilginç geldi. Beylikdüzü metrobüs hattının buraya kadar uzaması ve bu nedenle yapılan yeni yol düzenlemesi nedeniyle artık bana pek sevimli ve güvenli gelmiyor.

Bu günkü yol haritası:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Sabah 08:00 de yola çıkıp Uğura haber verdim. Buraya gelmen 40 dakikanı alır dedi ve buluşacağımız noktayı kararlaştırdık. Bu günkü etap benim için günlük bir şehir çevresi gezisi olacak. Tek farkı bisikletimin yüklü olması. Selimpaşa çıkışında yolda yeterli emniyet şeridi var. Yol güzel. Bu gün nihayet rüzgar durmuş.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kumburgazı geçer geçmez emniyet şeridi sendromu yeniden başladı.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Mimarobada D 100 den ayrılmamla kabus sona erdi. Buluşma noktamıza geldiğimde Uğuru aradım. Apartmanın garajındaymış.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Az sonra Uğur göründü.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Bisikletimin kokpiti. Buraya kadar yaklaşık 15 km yapmışım ve tam 40 dakika sürmüş. Uğur geliş zamanımı iyi tahmin etmiş. Yola çıkıp sahile indik. Burada sahil düzenleme çalışması devam ediyor.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kısa bir süre sonra yeni yapılan sahile geldik.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Karşıda görünen kıyıları geçeceğiz.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Sabah sabah denize gelenler. Belediye kıyıya güzel bir güneşlenme yeri yapmış.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Sahilden Mimarsinan a geldik.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Yeniden D 100 e çıktık ama kaldırımdan gidiyoruz.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Karşıda Mimar Sinan ın yaptığı köprü görünüyor.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Büyükçekmece sahiline konan eski bir pervaneli uçak ilginç bir görüntü oluşturmuş.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Sahilden devam ediyoruz.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Arkamızda kalanlar.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Büyükçekmeceyi geçtik.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Karşıda görünen yerden başlamıştık.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Gürpınarın altlarıda belediyenin düzenlediği bu alanda kahvaltı için durduk.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Uğur harika bir kahvaltı hazırlamış.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Masada yok yok. Su böreği, pide, birkaç çeşit peynir, zeytin, domates, biber, salatalık, kalem gibi sarılmış yaprak dolması, çay ve meyve suyu. Uğura boşuna gurme demiyoruz.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Uğur ve geçen yıl aldığı yeni bisikleti.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Uğurun köpekten korunma araçları. Mama ve dazer.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kahvaltıdan sonra sahil yolunun sonuna kadar devam ettik. Yol bitince sola dönüp yokuş çıkmaya başladık. Dini bir vakfa ait külliye.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Hala çıkıyoruz.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Buralarda bir kaç yıl önce boş tarla olan yerler bu gün inşaatlarla dolmuş.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Yokuşun üstünde durup Uğuru bekledim. Uğur göründü.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Burada yollarımız ayrılıyor. Burası son yıllarda popüler hale gelen yerlerden.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Uğur devam edip geri dönecek. Bense buradan sağa döneceğim. D 100 karayolundaki yoğun trafikten benim gibi bezenler alternatif olarak bu yolu kullanabilirler.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Yokuş aşağı inip Ambarlı üzerinden Avcılar sahiline geldim.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Bisikletimi de görüntüleyeyim.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Parkların içinden deniz kenarından keyifle sürüyorum.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Menekşe plajına geldiğimde bazıları ağaç gölgelerinde piknik yapıyorlardı.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Menekşeden sonra Floryada yeniden yoldan ayrılıp otoparkın içinden geçerek sahile indim.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Burası benim gençliğimde Güneş plajıydı. Az anılarım yoktur burada. Şimdi yine plaj olarak kullanılıyor ama eski havası yok.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
İBB nin Florya tesisleri. Özellikle hafta sonu otoparka girmek için uzun araç kuyruklarının olduğu insanların çok rağbet ettikleri bir yerdir.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Yeşilköy plajı.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Yeşilköyün eski Rum evleri.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Patenle kayan minik superman ve arka planda kilise.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Burası İstanbulun mutena semtlerindendir. Eskiden bu binalar deniz kenarındaydılar. Bedrettin Dalan'ın belediye başkanlığı döneminde deniz dolduruldu ve yıllar içinde yapılan düzenlemelerle kıyı bu hali aldı.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Ataköy konaklarının önünden geçiyorum. Yolun sağında deniz kenarına devasa inşaatlar yapılıyor.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Bakırköyden itibaren kaldırımdaki bisiklet yolunu kullanmaya başladım.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Fox tv nin binası.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Sizlere son günlerde İstanbul konusu açıldığında tartışmalara neden olan binaları göstermek istiyorum. Bu binaların tarihi yarımadanın silüetini bozduğu söyleniyor. Karaköyde belli bir noktadan bakıldığında yarımada görüntüsünün arkasında bu binalar yükseliyor.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Başbakan bu binaların şehrin görüntüsünü bozduğunu, sahibine traşlamasını söylediğini, kabul etmeyince 5 yıldır kendisi ile konuşmadığını söylemişti.
Peki bu şehrin belediye yönetimi 1994 yılından beri aynı siyasi görüşün elinde değil mi? Bu bina yapılırken inşaat ruhsatı alınmamış mı? Alınmadan yapıldıysa neden inşaat durdurulmadı? Ruhsat verildiyse verilirken neden enine boyuna araştırılmadan çeşitli yerlerden görüş alınmadan bu ruhsat verildi? Hadi hata yapıldı verildi diyelim neden inşaat farkına varıldığında yapım aşamasında durdurulmadı. Bütün gücü elinde bulunduran, ülke yönetiminde tek yetkili konumundaki başbakan bu işe neden çözüm bulmak yerine sadece inşaat sahibine küsmekle yetindi? Bu inşaatın çevresinde bu denli yüksek başka yapı yok. Sahilin bu tür yüksek yapılarla doldurulması şehrin hava akımını olumsuz yönde etkilemeyecek mi? Bu binanın sahibi kim ve küsecek derecede yakınlığınız nereden geliyor? İnsan tanımadığı birisine küsemeyeceğine göre belli ki bu şahısla ilişkiler öyle pek havadan sudan değil gibi görünüyor. Burasının sahibinin Belediye başkanı ile akrabalık bağı var mı? Benim o arsanın yanında arsam olsaydı bana da o yükseklikte bina yapmam için imar izni verilecek miydi? Keşke arsam olsaydı ve bana da o kadar yüksek yapılaşma izni verilseydi de başbakan bana da küsük ömür boyu konuşmasaydı.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Artık evime yaklaştım. Bu iki ağaç bana her zaman ilginç gelmiştir.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Bu günkü yol mesafesi: 68 km.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Pedal çevirme sürem: 3 saat 36 dakika.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Ortalama hızım: 19 km.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
En yüksek hızım 51 km.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul
Bu turda toplam olarak 769 km pedal çevirmişim.
Kimden Trakya 8. Gün Selimpaşa - İstanbul

2 yorum :

  1. Merhaba
    Abi yine güzel anlatım ve fotoğraflar içinde diyar diyar gezdirdin bizi.
    bu turda kilo verdin mi onu merak ettim
    paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehmet bu tura başlarken tartılmadığımdan durumu bilmiyorum ama verdiğimi de zannetmiyorum. 1 haftada pek kilo kaybı olmuyor ama Trans Kaçkarda 10 günde 3 kilo vermiştim. Tabi bunda o turun zorlu şartlarının etkisi vardı. Hafta sonu Gürcistan Ermenistan turuna başlamadan yeniden tartılacağım dönüşte sonucu açıklarım. Sevgilerimle.

      Sil