13 Haziran 2013 Perşembe

İSTANBUL VAN BİSİKLET TURU 26. GÜN VAN - İSTANBUL EVE DÖNÜŞ

2 Haziran 2013 Pazar
Sabah uyandığımda ev halkı yine uyuyordu. Odanın perdelerini açtım. Dışarıda hava güzel, günlük güneşlik. Kaldığımız evin karşısında yıkılmış bir binanın arsası satılık. Burası Bağkur evleriymiş. 2. Depremden sonra ağır hasarlı olduğu tespit edilip yıkılmış. Fehmi bekârlığında Van’da çalışırken bu binanın bir dairesinde kalmış. O zamanlar Van’ın kaloriferli nadir apartmanlarındanmış, ama asansörü yokmuş.

Kimden 26. Van İstanbul
TV yi açıp son günlerin sıcak gündemi Taksim Gezi Parkı olaylarını izlemeye başladım. Az sonra İrfan da kalktı. Görüntülere bakılırsa İstanbul’da durum hiç iyi görünmüyor. Bostancı üzerinden eve dönmekle doğru karar verdiğimiz görünüyor.
Kahvaltıdan sonra son hazırlıklarımızı tamamladık. Bayram sizi havaalanına arabayla ben bırakayım dedi. 2 kişinin bisikleti ve eşyaları arabaya sığmaz hem bisiklet ile nasıl geldiysek yine bisiklet ile gidebiliriz diye kabul etmedik. Uçağımız saat 16:00 da, evden 13:00 te çıkmayı düşünüyoruz. Bayram o kadar erken çıkmanıza gerek yok 14:00 te çıksanız rahat yetişirsiniz, havaalanı şurası dedi. O zaman ikisinin ortası olsun 13:00 da çıkalım ne olur ne olmaz bakasın lastiğimiz patlar iki ayağımız bir pabuca girmesin hem bisikletlerimizi söküp paketleyeceğiz dedik. Saat 13:30 da eşyalarımızı ve bisikletimizi alıp yola çıktık.
Ana caddeye bağlanacağımız kavşağa geldik. Buradaki devasa blok apartman geldiğim günde dikkatimi çekmişti. Duvarları patlamış, camların yanındaki muhtemel yıkıntılar tuğla ile kapatılmış boş binanın durumu pekiyi görünmüyor. Bu bina tahminime göre ağır hasarlı olarak tespit edilmiş ama kat malikleri buna itiraz ettiklerinden dava sonucu bekleniyor. Benzer durumlara İstanbul’da Avcılar depreminde de görülmüştü.
Kimden 26. Van İstanbul
Binanın caddeye bakan ön yüzüne çok güzel panolar işlenmiş. Gerçekten albenili bir yapı. Keşke dış görünüşe gösterilen özen yapımına da gösterilseymiş.
Kimden 26. Van İstanbul
Havaalanı girişinde Van kedisi bize iyi uçuşlar diliyor. Teşekkürler kedicik.
Kimden 26. Van İstanbul
Alan girişinde bisikletlerimizi söküp ambalajladık.
Kimden 26. Van İstanbul
Saat 14:30 olmuştu. Havaalanı girişindeki güvenlik kontrolünden geçerken güvenlik elemanı mutfak malzemelerimin olduğu çantayı gösterip açmamı istedi. Turda bitiremediğimiz ispirtoyu bırakmayı unutmuştum herhalde onu gördüler diye düşünürken çantayı açınca üstteki poşeti açmamı istedi. Poşette ipod, telefon, Sony akü nün şarj adaptörleri, kabloları, gps in bağlantı kablosu, muhtelif yedek piller, ve pil şarj cihazı vardı. Herhalde bu kadar kablo, adaptör ve pili bir arada görünce bomba düzeneği olmasından şüphelenmişler. Çekin işlemimizi dün internetten yapmıştık ama bagajımız olduğundan yine de çekin bankosuna gittik. Görevli bayan bankoya yanaştığımda “Well come, where are you going?” diye sordu. İstanbul’a gidiyorum diye yanıtladım, her ikimizde gülmeye başladık. 15 kg bagaj hakkımız var. İrfanın 14 kg fazlası var. Ben sadece giysileri tıka basa doldurduğum 8 kg ağırlığındaki yan çantalarımdan birini el bagajı olarak yanıma almama rağmen 17 kg fazlam var. Görevli bayan bana jest yapıp fişime 15 kg olarak işledi. Anadolu jet bagaj hakkını aşan kilo başına bu yıl 4 TL alıyormuş. Bu durumda 60 TL ödedim. Bu rakam 2 yıl önce 3 TL idi. Bu durumda bisikletli yolcuların Pegasus hava yollarını tercih etmeleri daha doğru olacak kanısındayım. Pegasus bisiklet için tartmadan 38 TL alıyor. Oysa Anadolu jette ambalajlı bir bisiklet 15 kg gelse ödeyeceğiniz rakam 60 TL. 12 Kg gelse 48 TL her hâlükârda Anadolujet veya THY ye ödeyeceğiniz rakamdan daha fazla. Pegasusta veya Atlasjette yükünüz de 15 kg civarında ise ek ücret ödemezsiniz. Benim Anadolu jeti tercih etme nedenim ikramının olmasıydı ama verilen ikramın maddi değeri ödediğim fazla paradan daha az tutar. İrfan Belçikadan Türkiyeye gelişte bu turdan sonra Belçikaya dönüşte THY ile uçtu ve her iki uçuşunda da THY bisiklet için 30 € dan 60 € bisiklet ücreti almış. Yurt dışına bisikletleri ile birlikte THY ile uçacaklar bu rakamı göz önüne alarak diğer hava yollarının fiyatını da öğrenip kıyaslasınlar. Ben 2 kez Hopadan İstanbula THY ile uçtum ve bu uçuş yurt dışı uçuş sayılmasına rağmen bisikletim bagaj ağırlığıma dahil edilip para alınmamıştı. Bakalım bu yıl Hopaya gidip gelirken ne ile karşılaşacağız. İrfan battı balık yan gider, gel sana bir kahve ısmarlayayım dedi. Zaman geçirmek için kafeye gittik.
Kimden 26. Van İstanbul
Tam zamanında havalandık. Van gölü ve Süphan dağı artık altımızdaydı.
Kimden 26. Van İstanbul
Bir ara İrfan şuraya bak dedi. Görüntü muhteşemdi. Nemrut krater gölünün üstünden geçiyorduk. Burasını bu turda görmeyi planlamıştık ama sonradan programdan çıkardık. Bu muhteşem görüntüyü görünce bu gölü görmek için Van’a yeniden gelmeye karar verdim ve o anda hemen planımı yaptım. Turu eğer Van Gölünü Pedalla etkinliği yapılmaya devam edilirse 2 yıl sonraki etkinlikte gerçekleştirmek istiyorum. Van’a gelip Bahçesaray yolundaki yaklaşık 3000 metrelik geçidi aşıp Bahçesaray’a inen muhteşem yokuştan aşağıya süzüleceğim. Buradan da Bitlis’e gideceğim. Bitlis’ten tura başlayıp tur sonunda Ahlattan sonra eşyalarımı alarak guruptan ayrılıp göle çıkacağım.
Kimden 26. Van İstanbul
Bir barajın üzerinden geçiyoruz.
Kimden 26. Van İstanbul
Kimden 26. Van İstanbul
Görüntü muhteşem.
Kimden 26. Van İstanbul
Meteoroloji İstanbul için hava durumunu yağmurlu olarak vermişti, bulutlanma başladı.
Kimden 26. Van İstanbul
Bulutlar arttı yeryüzü görünmüyor, pamuk kümelerinin üzerinde uçuyoruz.
Kimden 26. Van İstanbul
Anadolujet ile 2 yıl önce Erzurum’a giderken uçmuştum. O zaman dikkatimi çekmeyen ayrıntılar bu sefer gözüme battı. Uçağın koltukları yatmıyor. Koltuğu yatırarak oturmayı sevenler rahatsız olabilirler. İkram olarak verilen kaşarlı sandviç, bir dilim kek seçeneğinden birisi, kahve veya çay ve herkese istisnasız 1 bardak su. Koltukların sırtında elinizdeki küçük eşyayı koyacak file cep yok. Sky Life dergisi yok. Tavanda açılır ekranlar yok. Pilot uçuş yüksekliği, uçuş hızı, uçuş süresi, ineceğimiz havaalanındaki hava durumu gibi bilgileri vermedi. Bırakın bunları kalkışta iyi uçuşlar bile dilemedi.
Sabiha Gökçende bisikletlerimizi monte edip eşyalarımızı yükledik.
Kimden 26. Van İstanbul
Pedallarımız henüz dönmeye başlamıştı ki birisinin bana seslendiğini duydum. Sevgili Arkadaşım Serdar Marmaris’ten gelecek kızını karşılamaya gelmiş. Kısa bir sohbetten sonra yola devam ettik.
Kimden 26. Van İstanbul
Yolda Erdal aradı Bostancıya gittiğimizi öğrenince haber vermediğim için sitem etti. Erdal’a çok teşekkür ediyorum ama tatil gününde kendisine iş çıkartmak istemedim. Bostancıdan deniz otobüsü ile Bakırköy’e geçtik.
Kimden 26. Van İstanbul
Bakırköy’de İrfan ile vedalaşıp ayrıldık. Kendisi ile 2 gün sonra birbirimizin fotoğraflarını vermek için yeniden buluşacağız. İrfan Şirinevler’e yönelirken
Kimden 26. Van İstanbul
Ben Yedikule’ye yöneldim.
Kimden 26. Van İstanbul
Dönüşteki kilom. Başlangıçta 69,5 kg dım, bu turdaki kilo kaybım 5,4 kg.
Bu günkü tur mesafesi 44 km. Bu mesafenin 6 km si Vanda kaldığımız ev ile havaalanı arasındaki mesafedir.
Kimden 26. Van İstanbul
Ortalama hızım: 23 km.
Kimden 26. Van İstanbul
Pedal çevirme sürem. 1 saat 56 dakika.
Kimden 26. Van İstanbul
En yüksek hızım: 45 km.
Kimden 26. Van İstanbul
Bu tur sonunda km saatimin gösterdiği toplam km: 2474 km. Başlangıçtaki km 237 km idi. Yaptığımız toplam km 2240 km. Benim fazla akıllı km sayacım ben elle müdahale etmeden daldığı uykudan uyanamıyor. Bu nedenle tur boyunca arada bir bu eylemi unutup yola çıktıktan bir süre sonra aklıma gelip çalıştırdığım oldu. Bu yazılmayan km leri de göz önüne alırsak yaklaşık yaptığımız km 2250. Ortalama olarak günlük yaklaşık 110 km pedal çevirmişiz. Bu rakam hiçte fena değil.
Kimden 26. Van İstanbul
Toplam pedal çevirme süresi: 126 saat 59 dakika. Başlangıçtaki süre 12 saat 42 dakikaydı. Bu turda pedal çevirme sürem 114 saat 17 dakika.
Kimden 26. Van İstanbul
Sevgili yol arkadaşım İrfan’a 2250 km lik yolculuk boyunca gösterdiği gayret, uyum, sabır, Reşadiye ve Tercan’da bulduğu güzel kamp alanları için çok teşekkür ediyorum. Artık oda yeterli tecrübeye sahip bir tur bisikletçisi. Bundan sonra rahatlıkla kendi başına turlar gerçekleştirebilir. Yeniden bir turda birlikte olabilmek umudu ile kendisinde bundan sonraki yaşantısında ve yeni işinde başarılar ve mutluluklar dilerim.
Tur boyunca bizleri telefonla arayıp durumumuzu soran, destek veren, konaklama konusunda yardımcı olan, yediklerini içtiklerini paylaşan arkadaşlarımıza, yolda görüp bizlere ilgi gösteren yardımcı olmaya çalışan, sohbet eden, davet eden, tur anlatımlarını takip eden herkese çok teşekkür ediyorum. Hoşçakalın sevgili doğulu dostlarım. Her birimiz ayrı düşüncelere sahip olabiliriz ve mutlaka öyleyiz ama bu turda bir kez daha gördüm ki üzerinde anlaşabileceğimiz pek çok ortak payda var. Her şeyden önce hepimiz insanız ve birbirimizi seviyoruz. Ön yargılarımızı bir kenara bırakıp birbirimizi anlamaya çalışalım. Unutmayalım şiddet şiddeti doğurur. Çözülebilecek pek çok sorunu çözümsüz bırakır.
Yeni bir turda yeniden birlikte olabilmek üzere.