6 Ocak 2012 Cuma

2012 TUR PROGRAMI 2

06 Ocak 2012 Cuma
Geçen yıl sonbahara doğru sevgili yol arkadaşım Cihan İstanbul’dan Hopa’ya gideceğini söyledi. Daha önce Trabzon’a kadar gitmiş ama Doğu Karadeniz kıyısında eksik kalan Trabzon Hopa için tura yeniden İstanbul’dan başlamak istiyordu. Ben o sırada Kaçkar turuna başlamak üzereydim aman dedim bu sene gitme seneye beraber gideriz, bende İstanbul Hopa arasını geçmek istiyorum. Sağ olsun beni kırmadı ve turu bu yıla bıraktı.

Dostumun bu jestine bende bu sefer İstanbul’a dönüşte de birlikte pedal çevireceğimi söyleyerek karşılık verdim.
Haritalara geçmeden sizlere tur hakkında bir ön bilgi vermek istiyorum. Ayrıca haritaların olduğu bölümde etaplar hakkındaki düşüncelerimi paylaşacağım.
Tur İstanbul’dan başlayıp kıyıdan Hopa’ya kadar devam edecek. Bunun devamında Borçka, Macahel, Artvin, Şavşat Karagöl’e gitmek istediğimi ve yol çalışmalarını da geçen yıl yaptığımı söyleyince Cihan bende gelirim dedi. Bundan cesaret alıp oradan da Gürcistan’a geçelim dedim. Kabul dedi. Hazır her şeye evet diyen yol arkadaşını bulmuşken bari oldu olacak oradan da Ermenistan’a veya Azerbaycan üzerinden İran’a geçelim arkadaşımı ziyaret edelim, İran’a gitmişken bisiklete yeniden dönüş yapmamın baş nedeni olan Hindistan turunu gerçekleştirelim. Ya da Sahile inince Rusya’ya geçip Karadeniz’in Rivierası olarak kabul edilen Soçiyi de görelim ve dahi oradan Ukrayna’ya geçip Romanya sınırına dayanalım. Vize alabilirsek Bulgaristan’a geçip oradan da Türkiye’ye dönelim alamazsak Odessa dan Roro gemisi ile Türkiye’ye döneriz dedim ama Cihan o kadar da değil dedi kibarca, başlangıçta belirlediğimiz planın dışına çıkmayalım. Ne güzel bir başka tur projem olan Karadeniz kıyıları turumu da gerçekleştirmiş olacaktım. Artık bu hayalimi önümüzdeki yıllara bırakacağım.
Bu durumda Gürcistan’dan Hopa’ya döneceğiz. Her ikimiz de aynı yoldan dönmeyi sevmediğimizden Rize’den Ovit geçidini geçip İspire ineceğiz. Bu arada Yedigöllerdeki Göbekli göle de gitmeyi planladım. Haritayı incelerken Buraya kadar gelmişken Munzur’u görmemek olmaz diye düşündüm. Önce Munzur’a Kuzeyden girip güneyden çıkmayı düşündüm ama Kuzeydeki Mercan dağlarının yüksekliği 3300 metreye ulaşıyormuş ve bisiklet sürebileceğimiz yol yok. Bu dağı trans geçmektense Kaçkarda yeni bir trans yapmayı tercih ederim.
Munzur kısmı hala kafamızda bir soru işareti buna Bayburt’ta karar vereceğiz. Plana uyarsak Tunceli, Elazığ, Malatya, Sivas, Tokat, Amasya, Kastamonu, Karabükten geçip Yedigöller üzerinden Düzce ve Büyükderbent’e ulaşacağız. Burada bir kez daha sevgili Erdal’a misafir olacağız ve tur İstanbul’da son bulacak.
Tura Cihan ve benim dışımda şimdilik Volkan katılacağını söyledi. Şu anda vatani görevini yapmakta olan Volkan’ın turun Sinop’a kadar olan bölümü için çok çalışıp kondisyonunu geliştirmesi gerekiyor. Ardeşenden sonra daha zorlu etaplar var ama oraya gidene kadar yolda kendini biraz daha geliştirir. Uğur turun bir bölümüne katılabilir. Kemal babasının sağlık durumu ve benim günlük fazla km yapma hevesim nedeni ile şimdilik düşünme safhasında. Abi sen yola çıktın mı haldır, haldır gidiyorsun etrafa bakmaya fırsat kalmıyor diyor. Bende sabah 11 de yola çıkarsak elbette haldır, haldır gideriz diyorum kendisine.
Arzu edenler turun kendileri için cazip gelen bir bölümünde bize katılıp istedikleri yerde ayrılabilirler. Bazı günler için planladığım mesafeleri bir tur için çok abartılı bulabilirsiniz ama yol arkadaşımı iyi tanıdığımdan bu mesafeleri aşabileceğimizi düşünüyorum.
Turlarımızda her ikimizde taşıt kullanmaya şiddetle karşıyız. Sadece meteorolojik ve doğa nedeniyle ortaya çıkan mecburiyetlerde, sağlık sorunlarında ve giderilemeyecek teknik arızalarda taşıt kullanılabilir. Tabi bu diğer katılımcılar da kullanamaz demek değil, dileyen dilediği şekilde davranabilir.

1- İstanbul – Şile 69 km:





2- Şile – Kerpe 69 km:





3- Kerpe – Akçakoca 89 km:

Buraya kadar olan yolu geçen yıl Kemal ile birlikte İstanbula doğru yapmıştık. Buradan sonra artık benim için yeni bir serüven başlıyor.





4- Akçakoca – Zonguldak 95 km:

1990 yılında çalıştığım işyeri iş için beni Zonguldak’a yollamıştı. Şehri o zamandan biliyorum. Aklımda kalan dik yokuşları ve merdivenli sokakları.





5- Zonguldak – Amasra 97 km:

Yıllardır hayalimi süsleyen ve mutlaka gidin dediğim herkesin gitmesine karşın bir ben gidemedim Amasraya. Hasret nihayet sona erecek gibi görünüyor bu defa. En çokta Amasranın yokuşlarını merak ediyorum. Bakalım ününü hak ediyor mu Amasra yokuşları. Dönünce tur anlatımında bu konuya mutlaka değineceğim. Umarım hayal kırıklığına uğramam.





6- Amasra – Cide 70 km:





7- Cide – İnebolu 100 km:





8- İnebolu – Sinop 142 km:





9- Sinop – Samsun 171 km:





10- Samsun – Fatsa 106 km:

Buradan itibaren Trabzon’a kadar turun fazla cazip bir tarafı olmadığını düşünüyorum. Deniz kenarında nispeten düz bir yolda rüzgâra açık bir coğrafyada bisiklet süreceğiz. Samsun Trabzon arasını öğrencilik yıllarımdan biliyorum. O zamanlar otobüsle bu yolu defalarca geçmiştim.





11- Fatsa – Ordu 58 km:

Not: Ordu baba memleketim olduğu için akrabalarımla yıllar sonra görüşebilmek amacıyla geceyi Orduda geçirmek istiyorum. Eğer bu gerçekleşmezse konaklamayı daha ilerde yaparak bir gün sonra yapacağımız etabı kısaltırız.





12- Ordu – Trabzon 180 km:

Trabzonda 5 yılım ve gençliğim geçti. Yeniden Trabzonda olmak güzel olacak.





13- Trabzon – Uzungöl 96 km:

Not: Sümela manastırına uğranmayacak olması dikkatinizi çekmiş olabilir. Bunun nedeni Cihanda bende daha önce Sümela manastırına gittiğimiz içindir. Eğer burayı görmemiş olan katılımcılar olursa ve görmeyi arzu ederlerse Sümelaya da gidebiliriz.





14- Uzungöl – Çamlıhemşin 136 km:

Not: Çamlıhemşinden mutlaka Zilkaleye gitmek istiyorum. Bunun yanında yaylalardan birisine de çıkabiliriz. Yukarı Kavrunun hatırına Ayderden geçmeye de katlanacağız. Benim gözümde Ayderin çok fazla önemi yok, çok ticari ve betonlaşmış bir yer. Eğer bize katılıpta trans Kaçkar yapmak isteyen olursa hayır demeyiz. Bizim şimdilik böyle bir planımız yok.





15- Çamlıhemşin – Borçka 105 km:





16- Borçka – Karagöl 25 km:

Asıl macera işte şimdi başlıyor.

Kimden 8 Ocak 2012

Kimden 8 Ocak 2012





17- Karagöl – Uğurlu 35 km:

Not: Bu etap Camilide sonlandırılabilir.
Artvin yöresi ayı saldırıları sonucu insan ölümlerinin en çok olduğu yerdir ama bu konuda korkmaya gerek yok. Böyle bir manzara ile karşılaşıp bu sevimli yavruyu beslememizde olası.

Kimden 7 Ocak 2012




18- Uğurlu - Borçka 45 km:

Not 1: Harita Borçka Uğurlu olarak hazırlandığından eğim grafiğine soldan sağa bakmanız gerekiyor.

Kimden 7 Ocak 2012

Not 2: Turu Camilide noktalarsak dönüşte Camili Borçka olacaktır. Bu rotada baraj gölü altında kalan köyü görmek için Muratlıya gidilip dönülecektir. Bu ayrıntı haritada gösterilmemiştir.





19- Borçka – Artvin 45 km:





20- Artvin – Hatila vadisi 12 km:





21- Halita vadisi - Artvin 12 km:

Not: Aynı yolu geri döneceğimizden yeni bir harita hazırlamaya gerek görmedim.

22- Artvin - Şavşat Karagöl 82 km:




23- Karagöl – Türkgözü 144 km:





24- Türkgözü – Paravani: 144 km

Bu etapla Gürcistana girmiş oluyoruz.

Kimden 8 Ocak 2012





25 – Paravani – Tiflis: 131 km




26 – Tiflis – Mzianeti – Tiflis: 89 km





27 – Tiflis – Kazbegi: 151 km

Turun bu bölümü araçla yapılacaktır.

Kimden 8 Ocak 2012

Harita Alinin mapmyride sayfasından alınmıştır.





28 – Kazbegi – Tiflis: 151 km

29 – Serbest Gün:

30 – Tiflis – Gori: 87 km





31 – Serbest Gün:

32 – Gori – Zestafoni: 135 km

http://www.mapmyride.com/routes/view/69272478


33 – Zestafoni – Shaori Göleti: 76 km

Bu günden itibaren artık dağların arasında doğayla baş başa bir yolculuk yapacağız.

http://www.mapmyride.com/routes/view/69274684


34 - Shaori Göleti - Margvishi: 115 km

http://www.mapmyride.com/routes/view/69276482

35 – Margvishi – Mestia: 92 km

Kimden 8 Ocak 2012





36 – Mestia – Zugdidi: 103 km





37 – Zugdidi – Batum: 131 km





38 – Serbest Gün:

39 – Batum – Hopa:





40- Hopa – İkizdere 140 km:

Not: Bu etapta 2600 metredeki Ovit geçidine doğru tırmanacağız.





41- İkizdere – Moryayla 59 km:

Not 1: Bu rota çok zor görünüyor Moryaylada konaklayarak 2 güne yayabiliriz. Haritanın altındaki eğimi inceleyin. Amacımız dağdaki Yedigöllere çıkıp Göbekli Gölü görmek.





42- Moryayladan bisikletleri bırakıp Göbekli göle çıkacak ve 1 gece kamp kurduktan sonra geri döneceğiz.

Bu fotoğraf insanı yoldan çıkarmaz mı? Beni de yoldan çıkarttı. Yoldan çıkartan fotoğraf olsun deyip İspir yolundan rotayı Moryayla’ya çevirdim.


Varsayılan Albüm

43- Moryayla – Bayburt 131 km:





44- Bayburt – Tercan 110 km:





45- Tercan – Pülümür 82 km:




46- Pülümür – Yassıören 140 km:





47- Yassiören – Tunceli 74 km:





48- Tunceli – Elazığ 138 km:

Not bu etabı kısaltmak için Pertekten feribotla karşıya geçilip Elazığa ulaşılabilir.





49- Elazığ – Malatya 102 km:





50- Malatya – Kangal 145 km:





51- Kangal – Tokat 170 km:





52- Tokat – Amasya 115 km:





53- Amasya – Osmancık 114 km:





54- Osmancık – Kastamonu 141 km:





55- Kastamonu – Safranbolu 109 km:





56- Safranbolu – Yenice 42 km:

Yenice ormanlarında çeşitli yürüyüş ve bisiklet rotaları işaretlenmiş. Yenice ormanları hakkında bilgi almak için Yenice Kaymakamlığının www.yenice.gov.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.




57- Yenice – Akçabey 80 km:





58- Akçabey – Yedigöller 41 km:

Not: 10. km den itibaren 17 km lik bir tırmanış var. Yaklaşık 225 metreden 1775 metreye çıkacağız. Bu binlerce km dir ve günlerdir yolda olduğumuz ve yüklerimiz göz önüne alındığında hiçte hafife alınmayacak bir etap. Burası Kartepe ve Uludağdan çok daha dik bir tırmanış. Kartepede 18 km de yaklaşık 1300 metre, Uludağda 30 km de 1700 metre irtifa kazanıyorsunuz. Bir deneyelim bakalım ortaya nasıl bir iş çıkacak.





59- Yedigöller – Büyükderbent 146 km:





60- Büyükderbent – İstanbul 113 km:

Evim, evim güzel evim. Her güzel şey gibi bu turda burada bitecek ve önümde zorlu bir gezi günlüklerini hazırlama süreci başlayacak.





Arada dinlenme günleri konacağını, burada çizdiğimiz rotayı tamamlayamayabileceğimiz günleri, çok beğendiğimiz bir yerde konaklama ihtimalimizi, Karadenizin rüzgarını, hele bir de Kaçkarda gezmek isteyebileceğimizi göz önünde bulundurursak İstanbul, Gürcistan, Hopa turunun 1 ayı aşacağı kesindir. Tabi Karadenizin meşhur yağmuru yüzünden gidemeyeceğimiz günlerden söz etmeye gerek bile duymuyorum. Turun tamamı ise 2 ayı aşacak.
Bu durumda bu tura Haziran başlarında başlamamızın uygun olacağını düşünüyorum. Bu turla ilgili bisiklet tercihimi henüz yapamadım. Kaçkarlarda yaylardan herhangi birisi ve Yukarı Kavrun çıkışını, Borçkada Karagöl ve Macaheli gözümün önüne getirdiğimde kesinlikle dağ bisikleti diyorum ama sonra dönüp 3000 km civarında pedal çevireceğimiz turda bu yerlerin çok küçük bir kısmı kapsadığını düşününce tur yapanların büyük çoğunluğunun aksine şehir bisikletinin hızı, sürüş keyfi ve konforundan vazgeçemiyorum.
Hep birlikte yeni yerlerde, yeni insanlarla tanışmak, onların yaşantılarını, kültürlerini, lezzetlerini tanımak ümidi ile hoşçakalın.