6 Haziran 2013 Perşembe

İSTANBUL VAN BİSİKLET TURU 10. GÜN AMASYA - NİKSAR

17 Mayıs 2013 Cuma
Sabah kalkıp kahvaltıdan sonra hazırlandık. Bisikletlerimizi ağaçların arasından yola çıkarıp yükledik. İrfan dün topladığı erikleri hala bitiremedi, bir yandan da poşetine kiraz dolduruyor. Biraz kiraz yedikten sonra yola çıkmaya karar verdim. İrfan kiraz yemeye devam ediyordu. İrfan dedim sabah sabah kiraz yemek iyi değil bağırsaklarını bozacaksın. İyi ama sende yedin dedi. Bu lafın altında kalmamak için ben birkaç tane yedim sense hala yemeye devam ediyorsun. Benimki de iş olsun. Sabah sabah konu bulamadım herhalde.
Yarınki etapta Ankara Nallıhan etabına yakın tırmanış var onun için bu gün biraz daha fazla gidip yarınki etabı kısaltmak istiyorum. Yarın Susehrinde bize Uğurda katılacak.

Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Amasya'nın 9 km ilerisindeki kamp yerimizden hareket ettik. Şimdilik aşağı doğru iniyoruz.
Kimden 10. Amasya Niksar
Daha sonra kısa bir yokuşu çıktık. İrfan da geliyor.
Dün birkaç km daha devam etsek bu köyün girişinde konaklayabilirmişiz ama bizim kamp yerimizde güzeldi.
Yola devam ederken 16. km de yol kenarından bir adam seslenip eliyle çağırdı. Elimi sallayıp hayır dedim. Adam elindeki çay bardağını gösterince durdum. Çaya her ikimizde hayır diyemiyoruz. Sabahları sadece 2 bardak imamın abdest suyu kıvamında çay içebiliyoruz.
Kadir bey burada açtığı tezgahta eşi ile birlikte meyve ve çay satıyor. Yan tarafta devamlı akan birde çeşme var. Biz çay içerken İran plakalı bir TIR geldi. Şoför ev sahibimize ismiyle hitap etti. Belli ki her geçişinde burada duruyor. Şoför iyi derecede Türkçe biliyor. TIR ın su deposunu boşaltıp yeniden doldurdu. Böylece TIR larda hatırı sayılır bir su deposu olduğunu da öğrenmiş oldum.
Kimden 10. Amasya Niksar
2 şer bardak ikram çaylarımızı içtikten sonra müsaade isteyip yola koyulduk. Yol dün Samsundan Amasya'ya yöneldiğimiz yolun aksine çok güzel, adeta kaymak gibi.
Şimdi de Yeşilırmak üzerinden geçiyoruz. Geçen yıl dün geçtiğimiz Kızılırmak ve şu anda üzerinde olduğum Yeşilırmak'ın denize döküldüğü yerin yakınında üzerlerinden bir kez daha geçmiştim.
Benzinci molalarından birisi daha. Çay bisküvi molası.
Kimden 10. Amasya Niksar
İleride yol sağdan Samsun ve Ladik'e ayrılıyor. Bu yol kahverengi tabelayla gösterildiğine göre Borabay'a da gidiyor. Dün evde Amasya turizm bürosundan aldığım broşürleri incelerken burada dünya harikası cennet bir köşe olduğunu fark ettim. Keşke dedim broşürü aldığımda çantama atacağıma inceleseymişim ama turda insanın ruh hali bir başka oluyor. Yorgunluk bazen doğru düşünmenizi, doğru kararlar vermenizi engelliyor.
Borabay gölü doğal sit alanı. Burada çadırda veya bungalovda konaklamak mümkünmüş. Amasyaya 44 km uzaklıktaki bu sapaktan Samsun yoluna girdikten sonra 11 km gideceksiniz. burada Borabay tabelasından sola yöneleceksiniz. 5 km sonra ülkemizin cennet köşelerinden birindesiniz. Şu anda kendi kendime kızıyorum. Üzüntü ve öfke karışımı duygular içindeyim. Sonra sakin kafayla bir kez daha düşünüyorum ve haberim olsa da gidiş dönüş 32 km yolu göze almayacağım için yola devam edeceğime kanaat getiriyorum. Dedim ya yaşlandığımda günde 50-60 km bisiklet sürdüğüm plansız programsız tekerimin gittiği yöne yol alacağım turlar yaparsam ancak o zaman buraları keşfedebilirim. Bu güzelliği biz ıskaladık, bizden sonra yöreye gidecekler ıskalamasınlasınlar.
Taşovaya ulaştık. Makinenin ekranını korumak için yapıştırdığım film çizildiği için matlaşmış açık havada güneş altında çoğu kez fotoğrafları görmeden rast gele çekiyorum. İstanbula dönüşte filmi değiştirmem lazım.
Kimden 10. Amasya Niksar
Yeşil cennet hala devam ediyor dağ taş yeşil.
Kadir Bey in dediğine göre Erzincan, Erzurum ve diğer doğu illerine giden otobüsler bu güzergahı kullandığından oldukça işlek bir yolmuş burası. Herhalde bakımlı olmasının nedeni de bu.
Erbaaya geldik.
Kimden 10. Amasya Niksar
Burada şehir merkezine girip hem biraz dinleneceğiz hemde bir şeyler yiyeceğiz.
19 Mayıs gençlik ve spor bayramı için direklere bayraklar asılmış.
Domates, biber ve içecek almak için bir markete girdik. Market sahibi domates ve biberinin olmadığını içeceği de aşağıdaki parkta bulunan çay bahçesinden alabileceğimizi söyledi. Domates biberi alıp parktaki çay bahçesine gitmek için geri döndük. Bir ara geri döndüğümüz kavşaktan aşağı inip çay bahçesine gitmeyi üşündüm sonra vazgeçtim. Parka gideceğimiz köşeye geldiğimizde market sahibi ve yanındaki arkadaşı bizi durdurdu. Market sahibi biz bu arkadaşla iddiaya sizin yaşınız üzerine iddiaya girdik ben 50 yaşın altındalar dedim arkadaşım daha fazlalar dedi kaç yaşındasınız diye sordu. 57 yaşındayım, arkadaşımda 56 yaşında iddiayı kaybettiniz ama bizi genç gördüğün için teşekkür ederiz dedim. Olsun dedi market sahibi o iddiayı kaybettim ama diğer iddiayı kazandım dedi. Nedir dedim diğer iddia. Ben arkadaşlar geri dönüp buradan geçecekler yaşlarını sorarız dedim arkadaşım gelmezler dedi. Ben onlar iyi insanlar mutlaka gelirler dedim yediğimiz çekirdeğe iddiaya girdik geri döndüğünüz için bunu ben kazandım.
Kimden 10. Amasya Niksar
Peynir, zeytin, domates, biber ve fanta ile karnımızı doyurup yola koyulduk. Erbaa nın çıkışında yolun iki tarafında tuğla fabrikaları sıralanmış.
Bir dereyi takip ederek gidiyoruz.
Niksar ovasındayız her yer yeşil ama meyve ağacı yok. Amasyadan sonra bir tane meyve yiyemedik. Havada bulutlanmaya başladı.
Kimden 10. Amasya Niksar
Yolda karşıma çıkan benzin istasyonunda mola verdim. İrfanda geldi. Uzun zamandır meyveli soda içmemiştik. Bu defa çay yerine sodayı tercih ettik. Markette Zile pekmezi satılıyordu. Almadığıma sonradan pişman oldum. Zile pekmezinin özelliği klasik pekmez rengi yerine krem renginde olması.
Yol çok güzel, bu yolda bisiklet sürmek keyifli birde şu kara bulutlar olmasaydı. Niksarın merkezi yoldan içeride üst geçidin altında durup İrfanı beklemeye başladım. Bu arada yağmur atıştırmaya başladı. Yolda Niksardan yaklaşık 20 km ilerideki Niksar kamping in tabelasını görmüş orada kalırız diye düşünmüştüm ama Niksar kavşağına geldiğimde kampingin Niksarın ilerisinde olduğunu gördüm. Akşam konaklamak için başka bir yer bulmamız gerekiyor. Bu günkü etabımız aslında burada bitiyor ama henüz saat erken devam edip yarınki tırmanışlardan birazını bu gün tamamlayıp yarinki etabın zorluğunu azaltmak istiyorum.
Yağmur azalınca yola devam ettik. Yağmur durdu şimdilik arkamızda kaldı ama hala yakalanma riskimiz var. Niksardan 8 km sonra yağmur hızlandı. Bir yandan pedal çevirirken diğer yandan yolun kenarında konaklayabileceğimiz yer arıyorum. Bir yeri gözüme kestirdim, yan tarafta derede var. Duşumuzu burada alabiliriz sonra az ilerdeki benzinciyi fark edip oraya girdim. Görevlilerle sohbete başladık. Görevli beni gördüğünde yabancı zannettinmiş. İstanbuldan gelip Van a gittiğimizi öğrenince çok şaşırdılar. Araba ile gitmemin daha uygun olduğu konusunda tavsiyede bulundular. Kendilerine ileride çeşme başında konaklayabileceğimiz TIR parkı gibi bir yer sorduğumda 12 km ileride olduğunu söylediler. Sonra eklediler 12 km diyoruz ama 8 de olabilir 12 den fazla da olabilir diye. Deliceden Çoruma gelirken yolda pek çok TIR parkına rastlamıştık. İrfanda geldi. Biraz ıslanmış. Hızlı gitmenin mükafatı ıslanmamak diye şakalaşıyorum İrfanla. Çaylarımızı içip biraz bekledikten sonra yağmur hızını azalttığında yola çıkmaya karar verdik. İstasyon sahibi gitmeyin burada kalabilirsiniz o çeşmenin olduğu yer ıssız burası daha güvenli dedi. Teşekkür ettim, ne kadar fazla yol gidersek o kadar iyi olur.
Kimden 10. Amasya Niksar
Yeniden yokuş başladı. Bu gün çıktığımız yokuşlar yarınki tırmanışın azaldığını müjdeliyorlar.
8. km yi tamamladıktan sonra her an çeşme ile karşılaşacağımı düşünerek daha bir dikkatli sürüyorum bisikletimi.
Yine yeşillikler arasında gidiyoruz.
Kimden 10. Amasya Niksar
Sol tarafta bir baraj çıkıyor karşıma. Niksardan beri yolun solundaki tepeler yolunmuş, bir su kanalı yapılmış.
Yolun kenarında akan dere ve derenin hemen üzerine yapılmış su kanalı. herhalde bu kanalın suyu Niksar civarındaki bir HES e gidiyor.
8. km den sonra 10 ve 12. km leri de geçtim hala çeşme görünmedi. Bu beni biraz tedirgin etse de diğer yandan da yarınki yol kısalacağı için içten içe seviniyorum. Bu düşünceler içinde pedal çevirirken yol kenarında hayvan otlatan Fikret beye rastladım. Çeşmeyi sordum. Az ileride sağda dedi sol tarafı gösterdi. Çeşmeyi ölen oğlu için kendisi yapmış. Karayollarından emekli olduktan sonra köyünde bu 4 inekle oyalanıyormuş.
Çeşmenin yerini yine sordum sol tarafı gösterip ileride sağda dedi. Elimle solu gösterip bu tarafta mı diye sordum evet dedi. Böylece çeşmenin solda olduğunu anlamış oldum. Aslında Fikret Bey haklıydı kendisi yüzünü bana dönüp durduğu için duruş pozisyonuna göre çeşme ileride sağdaydı.
Kimden 10. Amasya Niksar
1 km kadar ileride solda çeşmeyi ve düzlüğü gördüm. Çeşmenin yanında birde masa vardı. Biraz sonra İrfan aradı. Telefonu açtım neredesin usta Suşehrine gitmeyi düşünmüyorsundur umarım dedi. Çeşmenin yerini tarif ettim. Bir süre sonra İrfan göründü.
Çadırlarımızı kurduk. Konaklama yerimiz Kelkit çayının hemen yanında.
Yemeğimizi hazırladık.
Kimden 10. Amasya Niksar
Makarna pişerken çeşmede duşumu aldım. Bu arada yağmur yeniden başladı. Ben zaten ıslanmışım şarkısını mırıldanarak hiç istifimi bozmadan yemeğimi yemeye devam ettim.
Gün batıyor.
Ben çadırda müzik dinleyeceğim, İrfan çamaşır yıkayacak.
Kimden 10. Amasya Niksar
Bir süre sonra İrfan seslendi. Sivil bir araçla 2 jandarma gelmiş kimliklerimizi istiyormuşlar. GBT sorgulaması yapıp kimliklerimizi verdiler, nereden gelip nereye gidiyorsunuz diye sordu komutan. İrfan Niksarda konaklayacaktık ama devam edelim dedik yağmur başlayınca burada konakladık dedi. Komutan keşke orada konaklasaydınız bu bölgenin güvenliğinden ben sorumluyum, burada sizin güvenliğinizi sağlayamam dedi. Burası yol kenarı gelen geçen arasında hırlısı var, hırsızı var, psikopatı var dedi. Güvenliğimizi sağlamak için çadırlarımızı ağacın arkasına kurduk, hava kararınca hızla geçen araçtan fark edilmemiz pek mümkün değil dedim. İyi geceler diyerek gittiler. Komutanın söyledikleri İrfanın keyfini kaçırmıştı. Ben yurdumun insanına güveniyorum. Kötüler yok denecek kadar az.
Bu günkü tur mesafemiz: 125 km.
Pedal çevirme sürem: 5 saat 45 dakika.
Ortalama hızım: 22 km.
En yüksek hızım: 52,6 km.