28 Nisan 2013 Pazar

ANLAR


28 Nisan 2013 Pazar
ANLAR
Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya,
İkincisinde, daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar,

Çok az şeyi
Ciddiyetle yapardım.
Temizlik sorun bile olmazdı asla.
Daha çok riske girerdim.
Seyahat ederdim daha fazla.
Daha çok güneş doğuşu izler,
Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim bir çok yere giderdim.
Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine.
Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu.
Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten.
Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın.
Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan,
Gitmeyen insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım.
Eğer yeniden başlayabilseydim,
İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla.
Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,
Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer.
Ama işte 85'indeyim ve biliyorum...
ÖLÜYORUM...
     
Jorge Luis BORGES

Bu şiiri okuduğumda çok etkilendim. Kendime baktığımda yaşamımda fazla titiz, seçici, düzenli, haddinden fazla teferruatçı olduğumu gördüm. Jorge Luis Borges durumun farkına 85 yaşında varmış ama şükür ki onun sayesinde ben 50 yaşımda fark ettim. Elimden geldiğince daha az seçici, daha az titiz olmaya çalıştım. Kendime daha fazla zaman ayırıp daha fazla gezmeye başladım. 3 yıl sonra kilo vermek için sahil yolunda binmek amacıyla aldığım bisiklet bir süre sonra yol arkadaşım oldu, benimsediğim yeni yaşam felsefemi uygulama konusunda yardımcım oldu.
Kolay değil tabi insanın yıllardır süre gelen alışkanlıklarını bırakması. Örneğin hala bulaşık makinesine tabağımı koyarken düzgün konmamış tabakları düzeltiyorum.
Sizde kendinize daha fazla zaman ayırın. Mutlu olmak o kadar da zor değil eğer küçük şeylerden mutlu olmayı becerebilirseniz.
Bir bahar daha geldi, çantalarımı hazırladım ve ben kendimi yollara atmak için sabırsızlanıyorum.

2 yorum :

  1. Çok kişi bu şiirden etkilenir ama çok azı anı yaşamak için icraatta bulunur. Neyseki Borges'e göre 35 yıllık bir kazancın sözkonusu. Birlikte anların en güzelini yaşamak dileğiyle.

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel şiir adeta insanları, gittikleri anlamsız bir yoldan, doğru yola sokmaya çalışan bir yol tabelası gibi belirdi gözümün önünde.

    Bisiklet ile hayata bakışım farklı bir yöne girdi. Bisiklet ilk olarak oturduğum semti tanımamı sağladı. Ardından etraftaki doğal güzellikleri, Anadolu coğrafyasındaki kültürel değerleri tanımaya başladım bisiklet ile, tüm bu güzellikleri daha iyi öğrenebilmek için üniversitede bir bölüme başladım, öğrendikçe çok daha fazla yeri bisiklet ile gezmek için yerimde duramamaya başladım. Bisiklet, hayatın anlamını keşfetmemi, yeniden tanımlamamı sağladı.

    Bu güzel şiirden haberdar olmamızı sağladığınız için size teşekkür ediyorum Orhan Bey. Şevket Şahin

    YanıtlaSil