24 Nisan 2013 Çarşamba

İZNİK - YALOVA

22 Nisan 2013 Pazartesi
Gece yine doğru dürüst uyuyamadım. Matın yeniden sönmesi ile yerde yatmak zorunda kaldım. Sabah dışarıdan gelen alarm sesinden biraz sonra saat 07.00 diye kalktım. Meğer daha saat 06.00 imiş. Gece çiğ yağmış her yer ıslanmış. Hemen kahvaltı hazırlığına başladık. Hava yine kapalı. Kahvaltıdan sonra 2 guruba ayrılıp yokuşu yavaş çıkanların kara yolundan diğerlerinin ise köy yolundan Yalova'ya gitmesini teklif ettim. Yine herkes köy yolundan gitmek istedi. Yolda çok zaman kaybedip eve geç döneceğimizi düşünüp Sezer ile birlikte toplu halde kara yolundan dönmeye karar verdik. Bu gün tamamen kara yolunu kullanıp araçlarla birlikte gideceğiz yani maalesef güzelliklerden uzaklaşacağız.

Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Km saatimi bilerek uyku pozisyonunda bırakıp hareket ettim. Yola çıktığımızda benzincide lastik şişirmek için durduğumuzda cihazı uyandırdım ve oraya kadar hiç bir veriyi okumadığını gördüm. Sigma'nın 8.12 modeli km saatini başlangıçta mode düğmesine basıp uyandırmazsanız saati göstermekten başka bir işe yaramıyor. Gelince firmaya durumu mail ile bildirip bunun bir eksiklik olduğunu cihazın hareketi algılayıp uyanması gerektiğini dolayısı ile bu modeli başka bir cihaz ile değiştirmek istediğimi yazdım. Hemen gelen cevapta cihazı elle uyandırabileceğimi yazmışlar. Onu bende biliyorum ama insanın aklına her seferinde o düğmeye basmak gelmiyor ki.
Lastik şişirme işini bitirdikten sonra yola devam ettik. Önde tempolu bir şekilde gurubu çektim. Yaklaşık 6 km sonra Çakırca da kahvede mola verdim. Az sonra gurup toplandı, sabah çaylarımızı içtik.
Kimden İznik - Yalova
Mola sonrası yola devam ettik. Yeniden tempolu bir şekilde sürmeye başladım. Madem köy yollarından gidip tırmanma zevkimi tatmin edemeyeceğim yüksek kadansta pedal çevirerek işin keyfine varayım. Yol çok rahat akıyor. Dünkü gölün diğer tarafındaki yola benzemiyor. 18 km kadar sonra yolun kenarına akan termal su şelalelerini gelince durdum.
Ayakkabılarımı ve çoraplarımı çıkarıp su kanalına girdim. İleriden gurupta göründü.
Sezer ve diğerleri de geldiler.
Kimden İznik - Yalova
Gurup önden devam etti. Ben Sezer ve Marcla birlikte gidiyorduk. Marc'ın dizi ağrıyor. Sezer ben eşlik ederim sen devam et deyince ben ayrıldım. Bundan sonraki toplantı noktamız Bursa Yalova yoluna bağlantı noktası. Oraya kadar devam edeceğiz. 10 km sonra Orhangazi tabelası göründü. Bu arada hava da açtı.
Buluşma noktasına ilk olarak Erdal ve Adem gelmişlerdi. Birlikte önümüzdeki son yokuş olan Süpürgelik rampasına doğru devam ettik. Ben önde hemen arkamda Adem devam ediyorduk. Yokuşun yarısında yanımızdan geçen bir TIR dan Erdal Yalova da görüşürüz diye seslendi. Yokuşu yaklaşık 25 kg yüküme rağmen hiç durmadan iyi bir tempoda çıktım. Tepedeki benzin istasyonunun girişinde durdum.
Hemen arkamda olan Adem yoktu. Az sonra Adem göründü.
Kimden İznik - Yalova
Burada bir et lokantası da var ve işletme dikkat çekmek için deve getirtmiş.
Yokuşun altında çıkardığım rüzgarlığımı yeniden üzerime giyip devam ettik. Az ileride otobüs durağında Erdal TIR dan inmiş bizi bekliyordu. Yokuşu toplu halde inip Yalovaya geldik.
Saat 12:30 da feribot iskelesindeydik. Sezeri aradım yokuşu çıkmış inmek üzereymiş. Marc ve Murat'ın Orhangazi de bir şeyler yemek için durduklarını, bize feribot biletimizi almamızı söyledi. 13:30 Yenikapı feribotuna bilet aldık. Sezer 14:00 teki feribot ile Pendik'e gidecek. Eve geldiğimde bacak kaslarım ve sağ omuzum ağrıyordu. Omuzumdaki ağrı herhalde üşütmeden kaynaklanıyordu.
Bu tur benim için oldukça faydalı oldu.
1. Kendi durumumu gördüm. Uzun süredir bisiklete binmeme rağmen hiçte fena değilim. Salonda pedal çevirmek asla yolda yüklü bisikletle gitmeye eş değer değilmiş.
2. Sigma Sport 8.12 tam bir fiyasko. Benim gibi tur verilerini kaydediyorsanız bu cihazdan uzak durun.
3. GPS cihazı görevini layıkı ile yerine getirdi. Cihazı okumayı ve kullanmayı iyice öğrendim. Gidona bağlama aparatı iyi değil özellikle yağmur yağıp gidon ıslandığında GPS i havada tutamıyor. Buna bir çözüm bulmam gerekiyor.
4. Arkaya üste koyduğum çantam arka çantalarıma uyumlu olmadığından ip veya lastik kullanmadan monte ettiğinizde yerinden kayıyor. Buna bir çözüm bulmam gerekiyor.
5. Şimdilik bisikletimde bir problem yok. Umarım yolda da problem çıkarmaz.
6. Sönen şişme matımı suya sokup delik yerleri buldum. Mat yamadığım yerden değil 2 ayrı yerden çok az hava kaçırıyor. Üstelik bu deliklerde yattığım üst yüzeyde. Husky ve Quechua matları göz önüne aldığımda buradan çıkan sonuç matı uzun süre kullanmak salt sizin dikkatinize ve onu korumanıza bağlı değil. Şişme matların üst tarafa gelen malzemeleri zaman içinde deforme olup hava kaçırabiliyor. Bu süre uzun da olabilir, çok kısa da olabilir ama galiba sonuç kaçınılmaz. Bakalım bundan sonra kullanacağım üretici firmanın malzeme hatasına karşı ömür boyu garanti verdiği Termarest nasıl bir performans gösterecek?
Bu günkü tur mesafesi:
Pedal çevirme sürem:
Ortalama hızım:
En yüksek hızım:
Kimden İznik - Yalova
Turun fikir babalığını yapıp güzel yerler görmemize ön ayak olan Sezer'e, Erdal'a, Murat'a, birlikte ilk yurt dışı turumuzu gerçekleştirdiğimiz Ali'ye, ilk kez tanışıp bir araya geldiğim Adem ve Marc'a bizlere eşlik ettikleri için çok teşekkür ederim. Umarım yeni turlarda tekrar bir araya geliriz.
Bundan sonra da 23 nisan hafta sonları ile birleştiğinde bu turlara devam etmek istiyoruz. Geçen yıl da Kıyıköy'e benzer bir tur yapmıştık. Bu yıl 23 Nisan haftasında çeşitli turlar yapıldığını görünce önce o turlardan birine katılmaya karar verdim. Sonradan yol, konaklama ve yeme içme maliyetleri ile kontenjan kısıtlamasını göz önüne alıp daha ucuza kendi turumu yapayım diye düşündüm. Turda feribot ulaşımı için 35 TL, Mudanya'da sabah kahvaltısı için 8 TL, 2 öğün sabah kahvaltısı, 1 öğün akşam yemeği için kişi başı 5 TL, Köfteci Yusuf'ta köfte, piyaz ve kaymaklı ekmek kadayıfı için 13,5 TL harcadım. Tabi birde ekstra harcamalarımız oldu ama onlarda fazla bir meblağ tutmuyor. Üstelik istediğimiz zaman istediğimiz yerde durduk, istediğimiz hızda pedal çevirdik.
Sizde çok daha ucuza kendi turlarınızı yapabilirsiniz.
Artık 2 hafta sonra başlayacağımız İstanbul Van turunu bekliyorum. Bu süreçte günlük işlerimi yetiştirmek ve toparlamak için yoğun bir koşturma temposu yaşayacağım. Bakalım o turda neler yaşayıp nereleri göreceğiz, kimlerle tanışacağız? Van dönüşü görüşmek üzere hoşçakalın.