3 Haziran 2013 Pazartesi

İSTANBUL - VAN BİSİKLET TURU 1. GÜN İSTANBUL - EŞME

08 Haziran 2013 Çarşamba
Bu yıl için planladığım ilk tur olan İstanbul Van turuna başlamadan birkaç gün önce Üniversiteden sınıf arkadaşım Fehmi aradı. Turlarımı zevkle takip ettiğini, emekli olduğunu ve daha önce 10 yıl görev yaptığı Van'a yapacağımız tur ilgisini çektiği için Van gölüne ulaştığımızda bize katılmak istediğini söyledi.
Fehmiye bu işin göründüğü kadar kolay olmadığını önce Ankara çevresinde hafta sonu turlara katılıp kendisini geliştirmesini tavsiye ettim. Günde 10 km bisiklet sürdüğünü söyleyip gelme konusundaki ısrarını sürdürünce tamam dedim gel öyleyse.

5 Mayısta İstanbuldan beraber başlayacağımız İrfan İstanbul'a geldi. Size biraz İrfandan da söz edeyim. Kendisi 34 yıldır Belçikada yaşıyor. İnternette araştırırken benim bloğumu görmüş. Yaptığım turlar ilgisini çekmiş. Van turunu görünce Facebook üzerinden benimle iletişime geçip gelmek istediğini söyledi. Ben de kabul ettim. Kendisi Belçikada yol bisikletine biniyor. İlk kez bisiklet turuna katılacak. Köpeklerden ve turda karşılaşılması olası kötü niyetli kişilerden çekiniyor. İrfan 3 yıldır işsizmiş. Tura gelmeden kısa süre önce bir iş teklifi alıp 2 haftalık deneme süresi geçirmiş. Kendisine bu tur sana uğurlu gelecek, göreceksin işe kabul edileceksin dedim.
Artık tura başlayacağımız 8 Mayısı beklemeye başladık. Hava durumu Bolu ya ulaştığımızda bir kaç gün yağışla karşılaşacağımızı gösteriyordu.
Bisikletimin km sayacının fotoğrafını çektim. tur dönüşünde de fotoğrafını çekip yaptığımız km yi ve pedal çevirme süresini hesaplayabileceğim.
Başlangıç km si.
Başlangıç süresi.
Her turda kilo verdiğim için bu turda kaybedeceğim kiloyu hesaplayabilmek için sabah tartıldım.
Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Tur günü geldiğinde sahil yolunda 08:00 de buluşmak üzere 1 hafta öncesinden hazırladığım çantalarımı bisikletime yükleyip yola çıktım. İstanbul Hastanesinin önünde Uğur ile buluştuk.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
Uğur da beni görüntüledi.
Uğur ile birlikte sahile inip İrfan'ı beklemeye başladık.
Kısa bir bekleyişin ardından İrfan geldi. Bize ilerideki günlerde yoldan katılacak olan Uğur ile tanıştılar.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
İki yol arkadaşı birlikte bir anı fotoğrafı çektirdik.
Eminönünden Kadıköye geçmek için gemiye bindik.
Anadolu yakasındaki arkadaşlarda bizi uğurlamak istiyorlar. Aslında ben bu tür etkinliklere karşıyım çünkü şehirden çıkışı geciktiriyor ve planlanan yolu tamamlayabilmek için ilerleyen bölümde daha fazla efor sarf etmek gerekiyor. Kadıköy yakasında bize ilk olarak sevgili dostum Emin Oğuz katıldı.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
Bostancıya geldiğimizde Hakan da bizi bekliyordu. Hakanla temmuz ayıda yapacağım bu yılın 3. turunda bir süre birlikte olacağız. Hakan kuru incir, kuru üzüm, fındık ve fıstıktan oluşan bir yolluk paketi hazırlamış kendisine çok teşekkür ediyorum.
Daha sonra Gültekin de burada bize katıldı ve kayan arka çantamı yanındaki bagaj lastiğiyle bağlayıp bana yardımcı oldu. Kendisine çok teşekkür ediyorum.
Fotoğraflar çekildikten sonra yola çıktık. Pendikte Uğur, Emin ve Gültekin ayrıldılar. Haka Tuzla köprüsüne kadar bizimle birlikte pedal çevirdi. Buradan sonra artık İrfanla baş başa kalacağız ve tur gerçek anlamda başlayacak.
Gebzeye geldik.
İrfan da geliyor. Arayı fazla açmadan gidiyoruz.
Yolun asfalt kalitesi iyi ve emniyet şeridi yeterince geniş. Sürüş için şartlar çok olumlu.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
% 5 lik bir yokuş bizi bekliyor.
Bu yokuşun ardından Dilovasına inişe başlayacağım sırada yan taraftaki bir işletmeden çıkan 2 köpek bana doğru koşmaya başladılar. Ben bir yandan bağırıp bir yandan da pedallara var gücümle basıp köpeklerden kurtuldum. Aşağıda İrfanı bekledim. İrfan geldiğinde köpekleri sordum ona saldırmamışlar herhalde beni yakalayamayınca hayvanlar yenilgiyi kabul edip İrfanı bırakmışlar. İrfan bacağına kramp girdiğini söyledi. Yanımdaki kas gevşeticiyi verdim sürdü. Uygun bir yerde mola vermemizi istedi. Herekede bir benzincide mola vermek için ana yoldan ayrıldım.
İrfan bir kez daha kas gevşetici sürdü. Bir şeyler içtikten sonra yeniden yola koyulduk. Bir gece önce Facebookta Yakup Kadıoğlu adlı bir arkadaş bizi Kocaelinde karşılamak istediğini söylemişti. Kendisini Herekede aradığımda Derinceye gelince haber verin dedi.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
Yakup'u bir kez daha ardım. Yolda bizi karşılayacak. İrfan'ın durumu hiç iyi değil. Kramptan yakasını bir türlü kurtaramıyor. Buna rağmen turu sürdürmek için gayret ediyor.
Kocaeline girdik ama hala Yakup ile karşılaşamadık. Bize döğru geldiğini söyleyince bir birimizi görebilmek için hızımızı iyice azalttık. Bu İrfan'a da toparlanmak için bir fırsat olabilir.
Kocaelinden çıktık ama Yakup hala yok. Bir benzincide durup tekrar aradım. Çok çabuk geçmişsiniz dedi. O da diğer tarafa doğru gidiyormuş. Ben size yetişirim dese de benzincide beklemeye karar verdik. Bu arada yanımıza bir bisikletli geldi. Gelen Sami Yakup'un arkadaşı. Az sonra Yakup ta geldi. Hep birlikte yola çıktık. Yolda rastladığımız Süleyman da bize katıldı. Böylece 5 kişi olduk. Bir süre Yakup ve Süleyman ile birlikte sürdük. Sami ise geride İrfan'ı yalnız bırakmıyor.
Bir süre sonra Yakup ve Süleyman'ın da gerilediğini fark ettim. Yalnız başıma kalmıştım. 3 genç ile karşılaştım. Bir tanesi ısrarla kovalayıp bana yetişti ve sohbet etmeye başladık. Van'a gittiğimizi öğrenince çok etkilendi. Ayrılırken fotoğrafımı çekmek istedi, ben de Oğuzhan'ın fotoğrafını çektim.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
Fotoğrafı çektikten sonra arkamda görünmeyen İrfan yanımdan hızla geçti. Yakup İrfana destek olmak için onu iterek getirmiş.
Yakup'un önerisi ile Eşmede konaklamaya karar verdik.
Yakup Kadıoğlu. Yardımlarından dolayı kendisine çok teşekkür ediyoruz.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
İrfan, Süleyman, Sami, ben ve Yakup.
Eşme sahilinde gölün kenarındaki parkta çadırlarımızı kurduk.
Yeni matım.
Kimden 1. İstanbul - Eşme
Yanımıza gelen 4 küçük kızdan bir tanesi Merhaba dedi. Merhaba dedik. A siz Türk müsünüz diye şaşırdı. Merhaba dedin merhaba dedik, hello deseydin hello derdik dedim gülüşüp gittiler.
Akşam menüsünde yemeğimiz çorba, makarna ve ekmek. Evde bu iki yiyecekle de ekmek yemem ama böylesine kalori harcadıktan sonra ekmek olmadan bu yiyeceklerle doyabilmem mümkün değil. Hemen arkamızda bulunan çay bahçesinden su ve tuvalet ihtiyaçlarımızı giderebiliyoruz. Yemekten sonra hemen uyuduk.
Bu günkü tur mesafesi: 130 km.