26 Haziran 2013 Çarşamba

TRAKYA BİSİKLET TURU 5. GÜN EDİRNE - KEŞAN

19 Haziran 2013 Çarşamba
Tesiste kahvaltı olmadığından odada hazırladığımız yiyeceklerle karnımızı doyurduk. Ben nemli olan giysilerimi nasıl olsa yolda kurur diyerek giydim. Mustafa ıslak çoraplarını bisikletin bagajına tutuşturdu. Artık bisiklete eşyaları yüklemek rutin işlerimizden oldu. Gözü kapalı bile bu işi yapabilecek hale geldim.

Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Mustafa dün gece Karaağaç'ın 16 km uzakta olduğunu öğrenmiş. Gitmekten vazgeçti. Ben daha önce araba ile Edirneye gelip gezdiğim için şehri görme yönünde bir çaba harcamıyorum.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Selimiye camisine son bir kez bakıp pedalları çevirmeye başladım.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
İğneadadan çıktığımızda ben Mustafaya Pınarhisardan Tekirdağa doğru gitmeyi teklif etmiştim ama o Edirneyi ve Hakan Eşmeyi görmeden dönmem deyince çaresiz rotayı Edirne ve Keşana çevirmiştim. Mustafa dünden kalan yorgunluğu üzerinden atamamış bu gün pek nazlı pedal çeviriyor.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Yolda bir fabrika bekçisi ısrarla çağırınca bahçeye girdik. Burası tekstil fabrikasıymış bir yıl çalıştıktan sonra kapanmış. Bekleyin çay demleyeyim dedi ama teşekkür edip ayrıldık. Keşan ayrımına geldik. Acaba o yolda da asfalt kalitesi bu kadar iyi mi?
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kaliteli asfalt burada da devam ediyor.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Mustafa Kıcasalihe geldiğimizde çay molası verelim deyince şehir merkezine girdik. Mustafa yine yorgun olduğunu canının hiç gitmek istemediğini söyleyince bende aynı duygular içindeyim Mustafa benim de canım hiç sürmek istemiyor, bacaklarımda güç yok yorgunum dedim. Mustafa abi bu nasıl yorgunluk yola çıktığımızdan beri 26 km nin altına düşmedin dedi. Mustafa dönünce herkese Orhan Kılıç ile tura çıkacaklar düz yolu unutsun. Tur güzergahında bir tane düz etap yok diyeceğim diyor. Buraya kadar 19 km pedal çevirdik. 31 km ilerideki Uzunköprüye doğru pedal çevirdik.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
İne çıka ilerleyip Uzunköprüye geldik. Yaklaşık yolun yarısı bitti.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Yerleşkeye adını veren Uzunköprünün uzunluğu boğaz köprüsünden fazla.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Köprü üzerinde trafik oldukça yoğun 3 tondan fazla taşıma kapasitesine sahip kamyonların köprüden geçişi yasak ama otobüslere serbest.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Saat 11:30 oldu. Burada öğle yemeği yiyeceğiz. Merkeze geldiğimizde Mustafa gezmek istediğini söyledi. Ben girişteki parkta beklemeye karar verdim. Mustafa gelirken yiyecekleri de getirecek. Yol kenarındaki simitçiyi görünce dayanamayıp 2 simit aldım. marketten de buzlu çay alıp parka gidip simitleri yedim. Simitler gerçekten çok nefisti. Üstelik tanesi 50 kuruş. Benim gibi karnı tok bile olsa simit görünce dayanamayanlara eğer bir gün yolları Uzunköprüye düşerse mutlaka simit yemelerini tavsiye ediyorum. Mustafanın getirdiği yiyeceklerle karnımızı doyurduk. Hakan Eşmeyi arayıp kendisi ile görüşmek için yolda olduğumuzu söyledim.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Tam parktan dışarı çıkmıştık ki arka lastiğim patladı. Hazır patlamışken dış lastiği yenisi ile değiştirdim. Mustafa eski lastiğini götür hatıra olarak sakla dese de kabul etmedim. Ben lastiği şişirirken Mustafa da eski lastiğin fotoğrafını çekti.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Burası Van turunda kesilmişti. O turun anlatımını okuyanlar bu kesiği hatırlayacaklardır. Bu görüntüde o kesiğin ne kadar ilerlediğini görebilirler.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Siz siz olun Bontrager ın bu lastikleri ile tura çıkmayın. özellikle yüklü bisikletle.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Son kontrolleri yaptım.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Bu güzeli de görüntüledikten sonra yola çıktık.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
İlk hedefimiz en yakın benzinci.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Benzincide lastiğimi şişirdikten sonra yola devam ettik.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Yolun bir tarafında inşaat var ama trafiğe açık taraftaki yeterli genişlikteki emniyet şeridi sayesinde rahat bir şekilde yol alıyoruz.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Uzun ince bir yoldayız.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Keşana yaklaştık.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
9 km kala henüz zaman erken diye bir kahvede mola verdik.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Bundan sonra Keşana kadar adeta süzüleceğiz.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Ve Keşan. Bu günde hedefe ulaştık.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Keşan hükümet meydanından bizi alan Hakan Doçek'e götürdü. Haber verdiği pek çok arkadaş sağ olsunlar ziyaretimize geldiler. Konaklamamız için Cennet Bahçesinde bizlere yer ayarladılar. Hakanla ayrılmadan bir hatıra fotoğrafı çektirdik.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Bize çaktırmadan klasikleşen pozunu da vermiş.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Yolu hemen önümüzden bir arazöz ıslatmış. benim ayağımın ayarı olmadığından sırtımı çamur yapma pahasına hızla inip Mustafayı bekledim. Mustafa yavaş ve tertemiz bir şekilde geldi. Ben dışarıda beklerken o içeriden alışveriş yaptı.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Cennet Bahçesinde görevliyi bulup gösterdiği yere çadırlarımızı kurduk.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Yemeğimizi hazırlayıp hava kararmadan akşam yemeğimizi yedik. Mustafa bu gün değişik bir menü oluşturmuş.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Çadırlarımız:
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Kahvaltılık almak için yakındaki Kipaya giderken güneş batıyordu.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Dönüşte hava iyice kararmıştı. Parkın sulama musluğundan aldığımız su ile duşlarımızı yapıp yatmak için çadırlarımıza girdik.
Bu günkü tur mesafesi: 114 km.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Pedal çevirme sürem: 5 saat 20 dakika.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
Ortalama hızım: 21 km.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan
En yüksek hızım: 54 km.
Kimden Trakya 5. Gün Edirne - Keşan

2 yorum :

  1. Orhan Abim hem Facede hem blogun takipçisiyim.Yolunuz açık pedallarınız kuvvetli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muammer bey güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

      Sil