11 Haziran 2013 Salı

İSTANBUL VAN BİSİKLET TURU 21. GÜN AHLAT - TATVAN ve BİTLİS

28 Mayıs 2013 Salı
Sabah kalkıp kahvaltımızı yaptık, hazırlandık. Ankara'da geç kalkan Fehmi burada bizimle birlikte kalktı. İnsan bu kadar uyumakla da uykusunu alabiliyormuş diyor. İrfan yola çıktığımızdan beri fırsat buldukça internet kafeye gidip maillerine bakıyordu. Sonunda beklediği maili dün almış. İşe kabul edilmiş. Belçikaya dönünce işe başlayacak. Bu haber beni de çok sevindirdi. İrfana sana dememiş miydim işe senin kabul edileceğini, bu turun sana uğur getireceğini dedim. Her ikimizde çok sevinçli ve mutluyuz.

Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Hazırlıklarımızı tamamlayıp bisikletlerimizi yükledik.
Ben işimi bitirdiğimden zamanımı fotoğraf çekerek geçiriyorum. Yurt binası hemen gölün kenarında.
Van tarafı çok bulutlu herhalde yağış var.
Tatvan tarafı da kapalı.

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Oktay beye saat 08:00 de çıkarız demiştik ama bir an evvel yola çıkmak istiyoruz. Oktay beye selam bırakıp saat 07:00 de yola çıktık. Oktay beye bizlere gösterdiği misafirperverlik için çok teşekkür ederiz.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Tatvan çıkışında 2 ,5 km lik bir yokuş var. Dün Oktay bey şehrin içinden giderseniz daha az çıkarsınız demişti. Fehmiyi rahatlatmak ve dün gördüğümüz camiyi görmesi için şehrin içinden gideceğiz. Caminin yanındaki çay ocağında çay içtik. Artık doğuda içilen çaya alıştık. Beklenti seviyemizi düşürdüğümüzden gelen çaydan rahatsız olmuyoruz.
Çaylarımızı içtikten sonra yeniden yoldaydık.
Ahlatta binaların dışı Ahlat taşı ile kaplanıyor. Oktay bey durumu iyi olanlar binalarını bu taşla kaplatıyorlar diyor. Yeni yaptırdığı göl kenarındaki evinin dış kaplaması 10.000 TL ye mal olmuş.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Yokuşun sonunda ana yola bağlandık.
Ahlat gerçekten bir tarih hazinesi. Buraya gelip gezmek istiyorsanız önce en az 2 gün ayırın sonra da kendinize yöreyi iyi bilen bir rehber bulun.
Selçuklu mezarlığına gelip durduk. Fazla zaman kaybetmeden mezarlığın bir bölümünü gezeceğiz. Yağmur arkamızdan geliyor.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Zaman kaybetmemek için mezarlığın Kadılar mezarlığı bölümüne gitmeyi kararlaştırdık. Burada fotoğraf çekmek yasakmış. Buna bir anlam veremedik kaldı ki ortada denetleyecek görevli de yok. Uygulatamayacağımız yasakları koyma konusunda elimize kimse su dökemez.
İşte Selçuklu mezarları. Kişinin zenginliğine, rütbesine ve devlet kademesindeki mertebesine göre mezar taşlarının boyu değişiyormuş.

Kadılar mezarlığına geldik. Burada da taşların boyutları farklı.
Yeniden yoldayız. Kuş çennetinin yanından geçiyoruz.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Bulutlar peşimizde bakalım kaçabilecek miyiz?
Göl kenarında balık tutan adam.
Yol kenarında Ahlat taşı atölyesi. Eskiden elle şekillendirilen taşlar artık çok daha hızlı bir şekilde makinelerle şekillendiriliyor.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Nemrut krater gölüne giden yol ayrımına geldik. Buraya gitmeyi çok istememe rağmen Fehmi için vazgeçtim. Camiaya 1 kişi de olsa kazandırmak benim isteklerimden önce gelir. Belki Fehmi olmasa olası yağmur tehdidi nedeniyle göle gitmekten vazgeçecektik.
Sonunda yağmur bizi yakaladı. henüz rahatsız edecek kadar şiddetli değil.
Durup yağmurluğumu ve pantolonumu çantadan çıkardım.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
İleri baktığımda İrfan ve Fehmi görünmüyorlardı. İyi gitmişler diye düşünüp yola devam ettiğimde az ilerideki köylülerin satış tezgahlarından birisinin altında buldum arkadaşlarımı. Yağmurun durmasını beklerken Fehminin getirdiği portakalları yedik.
Yağmurdan sonra yeniden yoldayız.
Hava açtı.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
İleride hafif bir çıkış görünüyor. Fehmi yürüyerek çıkacağını söyleyip beni beklemeyin gidin dedi. Onu çok iyi anlıyorum. Yeni başladığımda en ufak bir eğim bile gözümde büyürdü.
Bezim için hafif bir eğim ama Fehmi için yokuş.
Tepedeki caminin minare kubbeleri çok ilginçti. Burada durup İrfan ile Fehmiyi bekledim.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
İrfan geliyor, Fehmi görünmüyor.
Fehmiyi beklerken İrfan ile fotoğraf çekerek vakit geçiriyoruz.
Fehmi geldi yeniden yoldayız. Yağmur geliyor ve ben Fehmiyi daha hızlı gitmesi konusunda uyarıyorum ama Fehmi gidemiyor. Sonunda durup İrfana çamaşır ipinin bir ucunu Fehmi'nin bisikletinin gidon boğazına diğer ucunu da benim bisikletimin sele borusuna bağlamasını söyledim. Fehmiyi çekmeye başladım.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
15 km boyunca Fehmiyi çektim. Yokuş çıkarken Fehmiye bir yandan da bağırıyorum pedalları çevir Fehmi diye.
Bir yokuşu inerken aşağıdaki fotoğrafları çekiyordum.
İleride bir köy ve köyden hemen sonra yokuş başlıyor. Biz yokuş iniyorduk. Aniden bisiklet savruldu. Fehmi fren yapınca ip gerildi ve bisikletim savruldu. Fehmiye ne olursa olsun fren yapma beni düşüreceksin diye bağırdım.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Yokuşu çıkarken arada Fehmi pedal çevirmiyor. İpin gerilmesinden bunu anlıyorum ve Fehmiye pedalları çevir diye bağırıyorum. Yokuşun başına geçen İrfan bu durumu video ile tespit etti. Şimdi videoyu izlerken görüyorum ki son anda artık iyice rahata alışan Fehmi pedalları hiç çevirmiyor.
Yokuşun sonunda inişe başlamadan durup ipi çözdürdüm.
Bundan sonra Tatvan'a kadar kadar Fehmi pedal çevirerek gidecek.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
İrfan ve Fehmi yokuş aşağı süzülürlerken ben hala Tatvanın fotoğrafını çekiyordum.
Tatvan tabelasında fotoğraf çektirdik.
Tatvan girişinde rengarenk devasa apartmanlar. Balkonlarda sallanan ne kadar çok halı var.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Yağmur bizi yakalamak üzere. Hemen polis kampına ulaşmamız lazım.
Kampa gidip Mehmet beyi aradık ama kampta bir etkinlik olduğundan uygun değilmiş. Mehmet bey bu kadar çabuk geleceğinizi tahmin etmediğimden haber veremedim diyerek özür diledi. Milli Piyango spor salonunda kalacağımızı söyleyip yerini tarif etti. Salona gidip Mehmet Beyi yeniden arayıp görevli ile görüştürdük ve Soyunma odalarından birisi duş almamız ve eşyalarımızı koymamız için bize tahsis edildi. Bu arada dışarıda yağmur başladı. Yine kurtulmuştuk. Duştan sonra minibüsle Bitlis'e gitmeye karar verdik. Yağmur durmuştu. Minibüsle 4 TL karşılığında 25 km ilerideki Bitlis'e gittik.
Sokaklar kalabalık ama ortada görünenler genellikle erkekler.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Dere yatağının üzerine binalar yapılmış.
Bitlis ilginç bir kent bana biraz Tahtakale'yi anımsattı. Ortada dolaşan bir insan kalabalığı var.
Arka planda Bitlis kalesi görünüyor.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Nesim'i aradım. Banka öğle tatilinde olduğundan karşıdaki terasta bulunan çay ocağında olduğunu söyledi.
Nesimle internetten tanışıyoruz ama ilk kez karşı karşıya geldik.Arkadaşlarımızın öğle yemeğine ortak olduk.
Nesim ve arkadaşları öğle tatili bittiğinden işlerine dönerlerken bizde büryan yemek için dışarı çıktık.
nesim'in tavsiye ettiği büryancı Muhittin Ustayı bulduk.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Yağlı mı, orta yağlı mı, yağsız mı diye sorup ona göre getiriyorlar. Biz orta yağlı istedik ama yağlı da olabilirmiş.
Şehrin içinde fide satılan tezgahlar.
Tatlı yemek için Sönmez Maraşlıoğlu Pastanesine gittik. Ben şöbiyet, İrfan baklava yedi. Fehminin yediği dondurmalı baklavanın dondurmasını çok beğenince dondurma siparişi verdim.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Dondurmayı kesmek mümkün değil. Lezzeti nefis. Gerçek Maraş dondurması.
Duvarda kestane kabukları kullanılarak yapılan müzik aleti.
Kaleye gittik ama kapısı kilitliydi giremedik.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Tatvan'a dönmek üzere minibüse binmiştik ki şiddetli sağanak yağış başladı. Tatvan'da bir alışveriş merkezinde İrfan tanıdığı ile buluştu.
İşten çıkan mehmet beyde buraya geldi.
Mehmet beyin arabası ile spor salonuna geldik.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Akşam ziyaretimize öğretmen Hasip Hoca ve oğlu Enes bisikletleri ile geldiler. Her ikisine de çok teşekkür ediyoruz.
Bir süre TV izledikten sonra plates salonundaki minderlerin üzerinde uyku tulumlarımıza girip uyuduk. Fehmi yarın feribot ile Van'a dönmeye karar verdi. Bu günkü tur mesafesi: 44 km.
Ortalama hızım: 17 km.
Kimden 21. Ahlat Tatvan Bitlis
Pedal çevirme sürem: 2 saat 36 dakika.