1 Ağustos 2013 Perşembe

GÜRCİSTAN ERMENİSTAN BİSİKLET TURU 1. GÜN İSTANBUL - BATUMİ

6 Temmuz 2013 Cumartesi
Bu yılın son bisiklet turu için sabahın 09:00 unda yola çıktım. Uçağımız 13:10 da kalkacak. Hakan ben erken gideceğim ne olur ne olmaz orada laflarız deyince bende erken gitmeye karar verdim. İstanbulda hava çok güzel. Turun 3. gününden itibaren 2-3 günlük yağış görünüyor.

Bu caddenin sağ tarafı yakın zamana kadar boştu. Benim çocukluk yıllarımdan beri burasının yeşil alan olduğu söylenirdi. Sonra burası her nasılsa yeşil alan kapsamından çıkarıldı ve Yedikule konakları adı ile bu evler yapıldı. Caddenin arka kısmı daha geniş olduğu halde bu kısmında yol şişe ağzı gibi daralıyor. Öyleki her iki yanda da yayanın yürübileceği genişlikte kaldırım yok. Belediye buraya imar verirken bu binaları daha geriye çektirip yolu genişletebilirdi. Şimdi park eden araçlar yüzünden cadde tek şerit olarak işliyor, giriş çıkış çok zorlaştı. Belli ki burasının sahibi nüfuzlu birisi.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Kale kapısından dışarı çıkıp bir çırpıda sahile ulaştım.
Bisiklet yolundan Bakırköy istikametinde ilerlemeye başladım. Bisikletimin vites ayarlarında bir sorun var arka dişlilerden 6. sında kalkış yaparken gerilen zincir atlama yapıyor. Bakırköydeki Metin bisiklete uğrayıp ayarlarını yaptırmaya karar verdim. Metin bisiklete geldiğimde kapalı olduğunu gördüm. Saat 09:30 herhalde daha geç açıyorlar. Çaresiz hava alanına devam ettim.
15 km sonra hava alanındaydım. 09:00 da orada olacağım diyen Hakanı aradım geciktiğini yarım saat sonra geleceğini söyledi. Erdala ulaşamadım, telefonu kapalı. Hakanı beklerken park etmiş bir aracın yan cam rüzgarlığındaki yazı dikkatimi çekti. "Allah cezanı verecek."
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Arada bir Erdalı arıyorum ama telefonu hala kapalı. Hakan gelince bende bisikletimi söküp Hakanın bagaj arabasına yükledim. Eşyalardan kurtulmak için biniş kartımızı alıp bagajları teslim etmek için THY kontuvarına gittik. Hakanın 25 kg, benimse 43 kg yüküm var. THY geçen yıla kadar dış hat uçuşlarda 30 kg bagaj hakkı tanıyordu. Bu yıl bu rakam 20 kg a indirilmiş. Görevli hanımın insiyatifi ile bizim toplamda 19 kg olan fazla bagajımız 14 kg a indirildi. Kilo başına 3 kg ücreti ödeyip bagajlarımızı teslim ettik. Vandan Anadolu jet ile gelirken kilo başına 4 TL ödemiştim. Anadolu jet te THY ye bağlı olmasına rağmen demek bu rakam firmadan firmaya değişiyor. Ben para ödemeye gittiğimde bizle ilgilenen görevlinin mesaisi dolmuş, işlemimizin takibini yandaki görevli üstlenmiş. Hakana bisikletler ayrı taşıma mevzuatına tabi kiloya bakılmaksızın bisiklete ayrı ödeme yapmanız lazım demiş. Bu seferlik yırttık. Erdal hala yok.
Saat 12:00 yi geçtikten sonra Erdal aradı, yoldayım geliyorum dedi. Yolcu alımının kapanmasına çok az bir süre kaldı umarım yetişir. Erdal sık sık arayıp nerede olduğunu bildiriyor. Kaza yüzünden yol kapalıymış. Sonunda hava alanına ulaştığında biz uçağa biniyorduk ama işlemler kapandığından Erdal binemedi. Böylece bizim bu seferki maceramız adına yakışır şekilde maceralı bir hikayeyle başladı. Hakanla yolda Erdalın nasıl gelebileceği konusunda fikir yürüttük. Uçağımız yaklaşık 2 saatlik bir yolculuktan sonra Batum hava alanına indi.
Buradan otobüsle Hopaya götürüleceğiz ve oradan bisikletlerimize atlayıp yeniden Batuma döneceğiz. Batum ve Hopa yolcuları aynı uçakla uçmalarına rağmen İstanbul Batum bilet fiyatları daha pahalı olduğundan Hopa bileti aldık.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Uçaktaki bazı Gürcü yolcularda bizim gibi düşündüklerinden onlarda bizimle birlikte Hopaya geldiler. Hopaya geldiğimizde Erdalın akşam Trabzon uçağı ile geleceğini öğrendik. Yol boyunca Erdalla sık sık telefonlaştık. Batumda büyük kilisenin önünde buluşmaya karar verdik. Erdal'ın tahmini geliş saati 12:00 ama Gürcistan saatine göre mi, Türkiye saatine göre mi onu öğrenemedim. Gürcistanla aramızda tam 1 saat fark var. Hopadan konserve, peynir gibi ihtiyaçlarımızı aldıktan sonra yola çıktık.
Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Bu turda ocak taşımıyorum. Yolda ne bulursak onu yiyeceğiz. Hopa Sarp arası 17 km ve yol üzerinde 10 tane tünel var. Bunların 4 Tanesi Hopa Kemalpaşa arasında, 6 tanesi ise Kemalpaşa Sarp sınır kapısı arasındaki 2 km lik yolda. Sarp Hopa arasında ise hiç tünel yok.
Bir tünel çıkışında Hakanı beklerken. Tünellerden birisinden çıktıktan sonra yanıma gelen Hakan abi kaç km hıza çıktın diye sordu. 40 km yi gördüm dedim.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Tünellerden birisine girmek üzereyiz.
Tünel içinde gitmek çok zevkli aynı zamanda ürkütücü. Zevkli tarafı rüzgar olmadığından normalden daha yüksek hızlara çıkabilmeniz, ürkütücü tarafı ise fanların ve arkadan gelen araçların sesinin sanki bir TIR ın üzerinize geliyor izlenimi vermesi.
Kemalpaşaya geldik. Gürcistana girmeden alışveriş yapmak istiyorsanız burası son nokta. İlçe girişinde BİM market var.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Hafta sonu olduğundan sınır oldukça kalabalık. Araçla sınırı geçmek için uzun bir kuyrukta sıranızı beklemeniz gerekiyor. Otobüsle geliyorsanız Sarpta inip sınırı yürüyerek geçtikten sonra minibüsle Batuma ulaşın. Buradan Batumun girişi 15 km.
Geçen yıl Gürcistana kimlikle geçişte 1 TL ödeniyordu. Bu yıl ister kimlikle, ister Pasaportla geçin 15 TL harç ödüyorsunuz. Her iki halde de vizesiz geçiş yapabiliyorsunuz.
Gürcistan gümrüğünden geçerken arkadan gelip önüme geçmeye çalışan bir vatandaşımız ile kısa süreli bir itiş kakış ve ağız dalaşından sonra sınırı geçtim. Batumdaki hostele doğru pedal çevirmeye başladık.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
İlk kez bu heykelin önünü boş yakalamışken Hakan'a fotoğrafımı çekmesini rica ettim.
Tabi bende heykeli görüntüledim.
Hakan su takviyesi yapıyor. Ben fazla su tüketmediğimden Hopadan aldığım suyun kapağı Batuma geldiğimde hala açılmamıştı.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Heykel önündeki fotoğraf çekimlerinden sonra yeniden yola devam ettik. Telefoncular kapanmadan sim kart almak için acele ediyorum. Herhalde benimle ilk kez tura çıkan Hakan içinden deli mi ne Batum burnumuzun ucunda ne gerek var bu kadar hızlı gitmeye diyordur içinden.
Bir kez daha Çoruh nehrini geçiyoruz. Bu Hakanın da benimde Gürcistana 2. girişimiz.
Batumun girişine geldik. Yarın ileride sağda görünen kavşaktan maceranın göbeğine dalacağız.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Hostele yerleştikten sonra dışarı çıktık.
 Telefoncular kapandığı için sim kart alamadık. Benim telefonum yurt dışı görüşmelere açık olmasına rağmen nedense çalışmadı. Herhalde Vodafone benden habersiz talimatımı değiştirmiş. Hakanınki de çalışmıyor. Erdal ile temasımız kesildi. Sadece Facebook üzerinden temas kurabiliyoruz. Allahtan Erdalın internet paketi var. Hakanla zaman geçirmek için şehri dolaşmaya çıktık. Önce olmazsa olmazlarımdan olan Haçapuri yiyip yanında lemonade içmeye gittik. Satıcı kdın lemonatın 1,5 lari olduğunu, ama başka bir markanınkini 50 tetriye verdiklerini arada hiç fark olmadığını söyleyince ucuzu tercih ettik ama arada çok fark var. Siz siz olun bilindik markaları tercih edin. Ardından Goodwill markete uğradık. Bu arada unutmadan söyleyeyim geçen 1 yılda bizim paramız burada &8 daha değer kaybetmiş aradaki fark % 20 ye çıkmış. Geçen yıl 0,89 lari olan bir TL bu yıl 0,83 lariye gerilemiş. 1 dolar 1,63 lari, 1 € 2,12 lari. Lari geçen yıla göre dolar karşısında hemen hemen hemen aynı kalırken € karşısında değer kaybetmiş. Geçen yıl 1 € 2 lariydi.
Ardından sokaklara daldık.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Gürcistanı çok seviyorum ve her nedense burada kendimi ülkemdekinden bile daha rahat hissediyorum.
İstanbulun gürültüsü keşmekeşi burada yok.
Hakan birayı kaptı. Ucuz içki ve sigara diyarındayız. 0,5 litre biranın fiyatı 1,3 lariden başlıyor. 1 litresi 2,60 civarında. 2 litresi 5, 2,5 litresi 5,5 * 6,5 lari aralığında. Gürcü biraları ucuz, Alman biraları daha pahalı. Tabi bizim Efeste pahalı biralar sınıfında ama Türkiyeye göre yine de ucuz.
Kimden Gürcistan - Ermenistan 1. Gün Hopa - Batumi
Bu ülkede her şehrin her köşesinde karşınıza mutlaka bir heykel çıkıyor.
Dans eden fıskiyelerin pşduğu havuza geldik. Müzik eşliğinde sular ısıklandırılarak fışkırıyorlar. Bu meydan şehrin diğer yerlerine göre nispeten daha kalabalık.
Saat buranın zaman dilimi ile 12 ye yaklaştı. Kilisenin karşısında Erdalı beklemek için yeniden yürümeye başladık.
Batumdaki Türk konsolosluğu.
Kilisenin karşısında saat 01:30 a kadar bekledik. Hakanın uykusu geldi. Sen git ben beklerim dedim. Birlikte hostele döndük. Facebooktan Hostelin adını Erdala mesajla yollayıp yeniden kilisenin önüne döndüm. Nedense adresi yollamak aklıma gelmedi. Saat 02:30 a kadar bekledim gelen giden yok. Bu arada genç bir Gürcü başıma musallat oldu. Bira içmeyi teklif ediyor. Eve gidip yeke yiyelim diyor. Bütün teklifleri geri çevirdim. Sokaklarda bir ben varım, bir de döviz büfelerinde çalışanlar, taksiciler ve önümdeki durakta taksi bekleyenler. Sonunda Erdaldan umudu kesip hostele dönmeye karar verdim. Sabah kalkar kalkmaz yeniden buraya geleceğiz. Buluşamazsak yolda buluşabileceğimizi umuyorum.  Bu günkü tur mesafesi: 53 km bu rakama evden hava alanına olan 15 km dahildir.
Pedal çevirme sürem: 2 saat 35 dakika.
Ortalama hızım 21 km.
En yüksek hızım 40 km. Bu hıza tünelin içinde ulaştım.