7 Ağustos 2013 Çarşamba

GÜRCİSTAN ERMENİSTAN BİSİKLET TURU 15. GÜN KAZBEGI - PERME

20 Temmuz 2013 Cumartesi
Sabah uyanıp camdan baktığımda hava açmıştı. Bu güzel bir havada yolculuk yapacağımız anlamına geliyordu ama değişken bir iklime sahip Kazbegide ne olacağı hiç belli olmaz. Erdal 2 gün önce yukarı çıktığında güneş vardı fotoğraf çekiyordum bir anda hava kapattı ve şiddetli yağmur vardı diye anlatıyor olanları.

Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdal sabah 06:00 da beni kaldırın diyen Ermeni arkadaşı uyandırmak için odasına gitti ama gitmesi ile gelmesi bir oldu. Çabuk gel dağın zirvesi parlıyor dedi. Gidip baktığımda hakikaten dağ bütün ihtişamı ile karşımızda duruyordu. Ben fotoğraf çekmeye gidiyorum diyerek üstümü bile giymeden makinemi kaptığım gibi terliklerle sokağa fırladım.
Her an bir bulutun gelip bu güzelliği örtmesi tehlikesine karşı önlem olarak dağı görür görmez fotoğrafını çektim. Bazen biraz daha gideyim, biraz daha yaklaşayım veya şuradan daha iyi görünür dediğinizde o biraz sonra çok geç kalmış oluyorsunuz. Onun için gördüğünüz anda deklanşöre basın, biraz sonralarda bir daha basarsınız. Beğenmediğinizi de silersiniz.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bu fotoğraf elbette istediğim görüntü olmamakla birlikte her ihtimale karşı elimde dağın bir görüntüsü vardı. Dünkü duvara ulaştığımda üstüne çıktım ve deklanşöre peş peşe basmaya başladım. Stepantsminda manastırı, Kazbegi dağı ve yamaçtaki köy.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Dağın zirvesinin yakından görünüşü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Dağın zirvesi ve Stepantsminda manastırı bir arada.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Hani hayalinizdeki sevgiliyi bulunca hasretle sıkı sıkı sarılıp tekrar tekrar öper, bir türlü ayrılamazsınız ya bende aynı o duygularla dağın fotoğrafını tekrar tekrar çekiyorum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Arkamı dönüp Kazbeğinin karşısındaki dağında fotoğrafını çektim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Gözlerimi ayırmadan Kazbegiye bakmak istiyorum hayranlıkla, hatta yukarı tırmanıp manastırın oradan da görmek görüntülemek istiyorum ama aklıma Erdalın hazırladığı kahvaltı geldi. Onu bekletmemek için eve doğru yürümeye başladım. Henüz sokaklar boştu.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kahvaltıda konuştuğumuz tek konu dağın görünmesiydi. Erdal burada 1 hafta kalıp dağı göremeden gidenler oldu dedi. Bu konuda şanslı olduğumuza karar verdik. Arada sırada şansın bizden yana olması güzel bir şey.
Kahvaltıyı bitirdik, toplandık ve bisikletlerimizi yükledik. Evden ayrılıyoruz ama saat 06:00 da kalkmak isteyen Ermeni arkadaş hala uyuyor.
Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Kapının önüne çıktığımda karşıda görünen Kazbegiyi bir kez daha görüntüledim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Ardından da yol arkadaşımı. Kazbeginin zirvesi öylesine parlıyorki insanın gözleri kamaşıyor. Bizde yakışıklıların fotoğrafı çekilirken çok parlaksın filmi yakacaksın derler. Kazbeginin durumu da tam olarak öyle. Neredeyse film yanacak.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Ve tabi bende olmazsam olmaz.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Meydana geldiğimizde çekimlerimiz hala sürüyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdal beni çekiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Ben Erdalı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bu gidişle biz yeni bir yağışlı hava dalgasına yakalanacağız. Erdala artık yola çıkalım dedim. Erdalı inerken Smart markette bekleyeceğim. Bu arada internete de girerim.
Erdal bastı gitti ben hala fotoğraf çekmeye devam ediyorum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kazbegiden çıkıyorum. Bir daha buralara gelir miyim bilmiyorum ama içimde yeniden geleceğim hissi var. Hatta kalabalık bir dost gurubu ile Kafkaslar turu yapacağımızı hissediyorum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Hava açıp güneş parlayınca bütün tepeler net bir şekilde görünüyor ve ışık olunca fotoğraflar daha bir renklenip güzelleşiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kazbegiye en yakın olan Asha kasabasına geldim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Buralar treking yapmaya çok uygun.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bu köyü gelirken de çekmiştim. İki fotoğrafı kıyaslarsanız bu fotoğrafın diğerine göre ne kadar daha canlı olduğunu görürsünüz.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bu gün 18. km de yokuş başlayacak ve 6 km sürecek. Sürekli altimetreme bakıp zirveye ne kadarlık bir çıkış yapacağımızı kestirmeye çalışıyorum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdal bu gün yine koptu gidiyor. Hala görünürde yok.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bir binanın yan cephesine kafkas figürleri olan mozaikten bir tablo oluşturulmuş ama tablo yer yer tahrip olmuş.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Sonunda Erdala yetiştim. Yanından geçerken seni seyir terasında bekleyeceğim dedim. Erdal beni bekleme sen devam et dedi. O zaman Smartta beklerim dedim.
Bu yolda bisiklet sürmek istemez misiniz? Madem öyle neden hala oturuyorsunuz kalkın gelin buralara doğallığın güzelliğin keyfini çıkarın. İlerideki tabelada 5800 metre uzunluğunda % 6 eğimli bir yokuş çıkacağımız belirtiliyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yokuşla birlikte bozuk yol da başladı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Daha önce söylediğim gibi bozuk yol ile Kazbegi arasındaki mesafe 18 km.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
2 gün önce oldukça yavaş indiğim çamur içindeki yol biraz güneşi görünce kurumuş. Burası kara yolu tarla değil. Yokuşun başlangıcında eğim % 6 olarak verilmiş olmasına rağmen ilk 1 km de 100 metre yükseldik ki buda % 10 eğim demek.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Buraya gelirken fotoğraf çekmek için durmama rağmen yağmur ve soğuk yüzünden uğrayamadığım çeşmeye gidip şişemi maden suyu ile doldurdum. Tadı pek hoşuma gitmedi ama herkes doldurduğuna göre vardır elbet bir hikmeti. Belki bekleyince kükürt kokusu gider.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Burası da 2 gün önce de görüntülediğim kaynak sularının oluşturduğu görüntü. Erdal da geldi, şişesine su doldurmaya gitti.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bozuk yolda ilerlemeye devam ediyorum. Yanımdan geçen araçlar korna, selektör ve el sallayarak selam veriyorlar. Yol çalışması yapan işçilerse tezahüratları ile beni gaza getirmeye çalışıyorlar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yer yer bisiklet kuma saplanıp güçlükle gidiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Eğim artık oldukça azaldı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Arkamdan gelen iki motosikletli bir anda gözden kayboldular. Bazen acaba mtosikletim olsa nasıl olur diye düşünmüyor değilim ama bu sadece düşüncede kalıyor çünkü ne o motoru alacak nede ona benzin koyacak bütçem var. Üstelik böyle yavaş giderken onlardan çok daha fazla ayrıntıyı fark edip çok daha fazla tanıma fırsatı buluyorum gezdiğim yerleri.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Gelirken bu dağlar görünmüyordu.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Arkamda kalan yolun görüntüsü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Nihayet geçide ulaştım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
2395 metredetim
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yokuşun başlangıcından buraya kadar olan mesafe 8 km.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Biraz ilerledikten sonra seyir terası göründü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Artık iniş başladı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yeniden seyir terasındayım. Az önce yanımdan geçen motorlular da buradalar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Seyir terasından bir kez daha baktım dağlara, vadilere ve bu gün çok daha güzel, çok daha renkli göründüklerine karar verdim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
İsterseniz görüntüyü birde video olarak izleyelim.
Bisikletimi de koyayım şuraya. Neme lazım bakarsın birileri çıkar araba ile gitmişsin bisiklet ile gittim diyorsun der.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Hava güzel olduğu için bu gün burası daha kalabalık.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Mozaik süslemeler.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Gudauri girişine geldim ve burada bozuk yol bitiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bozuk yol 14 km sürüyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Tabeladan sonra inmeye başlamıştım ki yolda enlemesine akan su birikintisi gördüm. Arka lastiğim çamur sıçratıp rüzgarlığımın arkasını kirletmesin diye oldukça yavaşladım. Su birikintisini tam geçerken sol taraftan bir köpek havlayarak bana doğru koşmaya başladı. Bu köpek Kazbeğiye giderken bana 5. olarak saldıran ve elinden jip sürücüsünün yardımıyla kurtulduğum köpekti. Hemen hızlanıp elinden kurtuldum ve böylece rövanşı köpeğe kaptırmamış oldum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Smart markette mola verdim. Haçapuri ile 1 litre lemonad alıp cam kenarına oturdum. Bir yandan haçapuri yiyip bir yandan internette geziniyorum. Neden sonra Erdalın hızla geçtiğini gördüm. İnternette gezintiyi bitirdikten sonra dışarı çıktım. Dışarıda fotoğraf çeken bir kadından fotoğrafımı çekmesini istedim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kadın beni model olarak kullanıp birkaç fotoğrafımı çekti. Anlaşılan kadın fotoğrafçılık konusunda iddialı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bende yola çıkıp yokuş aşağı kendimi bıraktım. Yolda bir bal üreticisi.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bir süre sonra yol kenarında hediyelik eşya satan tezgahları ve arabaları görünce ne var diye merak edip bende durdum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Burası da bir seyir terasıymış. Madem durduk seyredelim bakalım. Bu terastan az sonra yanına ineceğim nehir, içinde bulunduğu vadi ve buraya kıvrıla kıvrıla çıkan hani 2 gün önce video çektiğim yolun bir kısmı görünüyordu.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Buradaki seyir terasları diğerinden daha ilginç olabildiğince ileriye doğru uzatılmış.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Aşağıdaki köy ve yolun bir kısmı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bir diğer teras.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bir çırpıda aşağı indim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Artık eğim iyice azalmıştı. Yolda Erdala bir kez daha yetişip geçtim. Az ilerde karşıdan gelen Polonyalı bisikletli ile sohbete başladık. Erdal fotoğrafımızı çekip devam etti.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Polonyalı Kutaisiye kadar uçak ile gelmiş. Oradan buraya pedal çevirmiş. Amacı Kazbeg dağına tırmanmakmış. Hiç olmazsa 4000 metrede meteoroloji istasyonunun yanındaki kampa kadar çıkmak istiyormuş. Yol hakkında bilgi verip birbirimize iyi şanslar diledikten sonra ayrıldık.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yolda Erdal'a 10 km kadar uzaktaki Pasanauride durup bekleyeceğimizi öğle yemeğimizi de orada halledebileceğimizi söyledim. Yol kenarındaki bir başka anıt.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Her yer yemyeşil.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yol kıvrılarak gidiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Araç trafiği insanı rahatsı edecek boyutta değil.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Muguda ya geliyorum. Çok acil ihtiyaç molası vermem lazım. Yolun karşı tarafına geçtim. Burada ihtiyaç gidermek çok doğal karşılanıyor. Ayıp değil. Geçen yıl Kutaisi girişinde 2 kişinin kol kola girmiş halde ihtiyaç giderdiklerini görmüştüm. Ben yinede kendi geleneklerimize uygun davranmayı tercih ettim. Bu arada aşağıdaki vadiyi de görüntülüyordum. Yol kenarında Rus plakalı bir jip durdu. Sağ taraftan inen genç bir adam yanıma gelip arkadaşımla bir bisikletlinin Tiflisten buraya kaç günde gelebileceği konusunda iddiaya girdik. O bir hafta dedi, ben 2 gün dedim hangimizin tahmini doğru dedi. Ben bu yolu 2 günde geçmeyi planlamıştım ama 2 gün önce 1 günde geldim hemde 12 saatte deyince genç adam sende çok hızlıymışsın deyip gülerek uzaklaştı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Pasanaura da Erdalı bekledim. Gelince birlikte bir bakkala gittik. Ben yolda hacapuri yediğim için karnım acıkmadı, dondurma yedim. Burada 50-60 Tetriye satılan dondurmaya dadandım sürekli ondan yiyorum. Bana çocukluk yıllarımda yediğim kasatoyu anımsatıyor. Erdal bakkaldan bir şeyler alıp yedi. TV de kadın bir türk dizisi izliyordu. Dizi Erdalı da sarmış olacak ki sen git ben biraz syrettikten sonra yola çıkacağım dedi. O zaman Ananaurideki kilisenin yanında bekleyeceğim dedim ama Erdal beni bekleme devam et, Ana yola çıkacağımız sapakta buluşalım dedi. Anlaşılan bu gün Erdal kafasına göre sürmek istiyor. Rüzgar dağdan indiğimizden beri sürekli karşımızdan esiyor, bize göz açtırmıyor. Gelirken de rüzgara karşı sürmüştüm, dönerken de rüzgara karşı sürüyorum. Mozaik pano ile süslenmiş bir durak daha.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Arada bir kısa yokuşlar çıkıyoruz.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Ananauriye yaklaştım ve baraj gölü de göründü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kilisenin önündeki meydana geldiğimde bir süre önce yolda konuştuğum Rus genç beni görmüş yanıma geldi. Satıcılardan aldığı yerel fıstıktan bir avuç verip senin enerjiye ihtiyacın var dedi. Kale ve manastırı gezmek için yan taraftaki yoldan aşağı indim. Manastıra yeni evli bir çift gelmiş fotoğraf çektiriyorlardı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Daha sonra çift ve davetliler göl kıyısına doğru yürümeye başladılar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Karşınızda manastır.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kiliselere girerken aynı bizde olduğu gibi burada da kadınlar başlarını örtüyorlar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bahçeden manastır ve gölün panoramik bir görüntüsünü aldım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Yeni evli çiftin çekimleri göl kıyısında sürüyordu.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Kilisenin çan kulesi.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Baraj gölü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Göl kıyısına indim. İnsanlar güneşlenip göle giriyorlardı. Burada markette var. Göl kenarı konaklamak için çok müsait. Eğer bir gün Kazbeğiye gitmek isterseniz ve bu yolu 2 günde geçmeyi planlarsanız 1. gün konaklama noktası olarak mutlaka burayı seçin.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Göl kıyısından manastırın görünüşü.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bu gölde yüzülür. Göl kenarından yukarı çıkarken karşıdan gelen iki kişiden birisi sanırım yukarıdaki bisiklet sizin dedi. Evet dedim. Bizle bisikletle Kazbegiye gidiyoruz şimdi aşağı yüzmeye gidiyoruz, daha sonra yola devam edeceğiz dedi. Bu arkadaşlar da Polonyalıymışlar. Kendilerine bol şans dileyip yol hakkında sordukları soruları yanıtladıktan sonra oradan ayrıldım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Manastırdan hemen sonra başlayan günün son yokuşunu da çıkıp aşağı indim ve az ileride bir başka bisikletlinin geldiğini gördüm. Bu arkadaşta İtalyanmış. Bu saatten sonra Nasılsa Kazbegiye gidemezsin Ananuride göl kenarında konakla yüz dedim. Önerime uydu mu bilmiyorum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Bundan sonra yol düze yakın bir inişle devam ediyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Akşam yemeği için ekmek ve su almam lazım ama şuradan alırım buradan alırım derken kavşağa geldim. En yakın bakkal 4 km geride kaldı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Hava çok sıcak, dilim damağıma yapıştı. Erdalı beklemek için yol kenarındaki şatafatlı bir kır lokantasına girdim. Kadın garsona bira içeceğim dedim. Kadın Gürcü birası mı olsun yoksa Alman birası mı diye sordu. Gürcü birasının biraz daha ucuz olduğunu bildiğimden Gürcü birası olsun dedim. Garson buz gibi birayı getirip önüme koydu. Bir çırpıda birayı içip bitirmemle kadın başımda bitip bira dedi. Yahu kardeşim bu ne ya insana nefes alması için bir pay bırakılır. Belki burada adet hiç ara vermeden servis yapmaktır. Getir ama hemen değil 15 dakika sonra dedim. Ben aradığımda Erdalın telefonu kapalıydı, az önce Erdal aradı bakkaldaymış. Bana ekmek ve su almasını söyledim. Bu arada 5 dakika sonra 2. bira da geldi. Bu sefer zamanı uzatmak için birayı yavaş içmeye gayret ettim. Ulan kadın ha bire birayı burnuma dayıyor, kim bilir ne kara hesap gelecek. Aklımdan bunlar benim derimi yüzerler diye geçiriyorum. Bira biter bitmez kadın yine bira diye dikildi başıma. Hayır dedim hesabı getir. Burada içip küfelik olacağıma dışarıda dikilmeyi tercih ederim. Kadın gidip geldi 3 lari dedi. Şaşırdım. Böyle bir yerde 3 lariye 2 bira çok ucuz. Bira bakkalda bile 1.3 lari. Hadi bu fıçıdan doldurduğu için maliyeti daha ucuz diyelim ama 1,5 lari de çok ucuz. Bu kafayla giderse bunlar kapıya kilit asarlar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Dışarı çıkıp Erdalı beklemeye başladım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdal siparişlerimle birlikte geldi. Kendisine de su almış. Abi bunları sen taşı rüzgar beni mahvetti dedi. Poşeti benim bağaja bağladım. Bu esnada karşıda bir gencin otostop yaptığını gördük.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Seslenince genç yanımıza geldi. Buda Polonyalıymış. Bütün Polonyalılar Gürcistana gelmiş Polonyada kimse kalmamış deyip sabahtan beri gördüğümüz 2 Polonyalı bisiklet gurubuna ait 3 kişide bahsettik. 2 kişilik Polonyalı gurupla 2 gün önce Tifliste hostelde beraberlermiş.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Polonyalı Philip ile fotoğraf çektirdim. Philip ben otostop yapmaya devam edeyim akşam olmadan bir araç bulmam lazım diyerek yeniden yolun karşısına geçti. Kendisine bol şanslar diledik.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdala sen git Orhan abi ben biraz yavaş geleceğim dedi. Kendisini 20 - 25 km ileride geçen yıl konakladığımız yol kenarında bekleyeceğimi söyleyip devam ettim. Yol kenarındaki afet evleri. Savaşta zarar görenlerin kaldığı söyleniyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Tiflis Gori arasındaki o güzel yolda bisikletimi 20 km sürdükten sonra konaklayacağım yere geldim..
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdalın verdiği poşeti bağladığım lastikleri sökerken lastiğin kancasını bagaja bağlayacağıma bu şekilde arka fren teline bağladığımı gördüm. Son 20 km yi bu şekilde gelmişim. Pes artık. İnsan mazoşist olsa bunu yapmaz. Kendimden korkmaya başladım. Not: Fotoğrafları durumu daha iyi izah edebilmek amacıyla daha sonra Hopada çektim. Olay anında insan bazen yorgunluktan bazı şeyleri düşünemiyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 26. Gün Hopa - İstanbul
Kimden Gürcistan Ermenistan 26. Gün Hopa - İstanbul
Çadırımı kurduktan sonra Erdal da geldi.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Buradan Perme görünüyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Erdal beni tebrik etmen lazım Orhan abi bu gün 151 km yapmışım, o 6 km lik yokuşu bisiketten hiç inmeden kolayca çıktım dedi. Km saatime bakıp benimki 145 km gösteriyor, yolda 2 kez km saatimi uyandırmayı unutup bir süre öyle gitmiştim onuda eklersek 147 km olur senin km saatin fazla gösteriyor ama yine de tebrik ederim dedim. Erdalla benim km saatim yola çıktığımız gönden beri uyuşmuyor, onunki bana göre fazla yazıyor. Bende her seferinde Erdalla seninki fazla yazıyor, doğrusu benimki diye iddialaşıyorum. Gece aklıma benim bundan önceki 700*32 lastiklerin yerine bu tura başlarken 700*35 lastik taktığım geldi. Bu değişikliğe göre km saatimin lastik ayarını değiştirmemiştim. Bu durumda tekerleğim bir turda eskisine göre daha fazla yol katediyor ama km saatim az okuyordu. Benim km saatimin yanlış olduğu az yazdığı ortadaydı. Erdalla aramızda yaklaşı 67 km de 3 km fark oluşuyordu. Ne kadar mütevazi insanım yaptığım km yi bile az gösteriyorum. Yalnız şöyle bir durum var. Son iki etabın tur mesafelerinde km saatimin yazdığını GPS cihazının yazdığını karşılaştırıyorum aynı veya çok yakın rakamlar çıkıyor. Bu durumda Sigma km saatlerin lastik seçim değerleri yanlış olabilir. Yada Garminin GPS i yanlış hesaplıyor. Bu günkü tur mesafesi: 145 km
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Pedal çevirme sürem: 7 saat 25 dakika.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Ortalama hızım 19 km.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
En yüksek hızım 55 km.
Kimden Gürcistan Ermenistan 15. Gün Kazbegi - Perme
Böylece uzun yokuşlu etaplar bitmiş oldu, tur tam bir tur formatına dönüştü. Benim sevdiğim tarz bu değil. Turun zorlu, yokuşlu olması lazım. Daha öncede söylediğim gibi benim tarzım performansa dayalı tur bisikletçiliği.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder