7 Ağustos 2013 Çarşamba

GÜRCİSTAN ERMENİSTAN BİSİKLET TURU 16. GÜN PERME - KASHURİ

21 Temmuz 2013 Pazar
Sabah kalkıp Erdalı da uyandırdım. Bu günkü turumuz kısa ama yinede erken kalkmakta fayda var.

Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Kahvaltımızı yaptık. Ben hazırlığımı tamamlayıp yola çıktım, Erdal hazırlıkları devam ediyor.
Goriye km uzaklıktayız. Erdal bu günde ayrı gitmekten yana. O Goriye uğrayıp hem döviz bozduracak hemde Stalin müzesini devam edecek. Ben doğrudan Kashuriye geçen yıl konakladığımız yere gideceğim. Göriyi geçtikten sonra yol kenarında bulunan Smart markete uğrayıp internete gireceğim.
Bu günkü yol haritamız:

Create Maps or search from 80 million at MapMyRide
Erdalda gelince yola çıktık. Bu yolda bisiklet sürmek bir zevk. İlerideki kavşaktan bu yola giriş bağlantısında 150 cc nin altındaki motosikletler giremez yazıyordu. Bu tabelayı burasının dışında hiç bir yerde görmedim. Bu yoldan 1 kez Tiflise gittim 2 defadır da Goriye gidiyorum. Bu konuda ne polislerden bir uyarı aldım nede bu kavşağın dışında öyle bir tabela gördüm. Tabelaya göre bizim bu yola girmeye hakkımız yok. Dün yolda karşılaştığım Polonyalı ve İtalyan bisikletçiler eski Gori Tiflis yolunu kullanarak geldiklerini söylemişlerdi. Acaba bu nedenle mi o yolu kullanıyorlar?
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Yeşil tabelaya bakılırsa burası oto yol. Günün birisinde bu yolu kesen bisikletlilere polis ceza kesiyor diye bir haber duyarsanız hiç şaşırmayın.
Herhalde pazar sabahı olduğu için yol boş. Goriye 17 km yolum kaldı.
Batuma 300 km yolumuz kaldı. Yani 3 günlük yol ama bizim dönmemize 7 gün var. Bu durumda bir hafta boş zamanımız var. Bazı etapları iptal ettiğimiz bazılarını da birleştirdiğimiz için tur umduğumdan önce bitecek.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
İlerideki kavşaktan Svaneti bölgesine yani Mestia, Ushguli tarafına gidiliyor. Bildiğim kadarı ile bu yolun bir kısmı Güney Osetyadan geçiyor. Gürcistan ile Güney Osetya arasında ihtilaf olduğundan geçilmiyor. Daha doğrusu geçme şansınız var ama can güvenliği sorunu var. Onun için Svaneti bölgesine gitmek için Kashuriden Tsikhalkubo, Lentheki yolu veya Zugdudi üzerinden gidiliyor.
Goriye yaklaştım.
Gori tabelasına geldim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Geçen yıl bu üst geçit inşaatı sürüyordu. Bu inşaatta çalışan Azeri işçilerle hoş sohbetim olmuş birlikte fotoğraf çektirmiştim.
Dün Gudauriden beri yine vitesi fixledim. Düz yolda da, yokuş çıkarken de önde 2, arkada 5. dişliyi kullanıyorum. Bazen böyle damarım tutuyor. Çok dik yokuşların olduğu etaplar haricinde vitessiz bisikletle tur yapabilirim. Bu fikir kulağıma çok hoş geldi. Bir ara bunu bir deneyeyim. Tabi öncelikle fazla yokuş olmayan bir güzergah seçmeliyim. Örneğin İstanbul - Düzce, Düzce - Ereğli olabilir. Samsun - Poti veya Ankara Konya diyeceğim ama o hatta hiç yokuş yok hiç olmazsa insanın biraz terlemesi, başaramama ihtimali olması lazım. Yokuş deyince aklıma geldi Yalova - İzmir güzergahı tatlı yokuşları ile iyi bir deneme olabilir.
A Smarta gelmişim bile insannın aklı meşgul olunca yolun nasıl geçtiğinin farkına varmıyor. Smartta bu seferde haçapuri ve lemonadımı alıp internette sörfe daldım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashur
Mola oldukça uzun sürdü. İşimi bitirdikten sonra yola devam ettim. Az sonra tünele geldim.i
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Tüneli geçtikten sonra yolun karşısındaki Socar firmasının işlettiği benzin istasyonu göründü. Burada da bir market var ve orada da wifi olanağı var.
Bu güzel yol az sonra bitiyor ama yolu genişletme çalışmaları başlamış. Bir iki yıl içinde bu yol Kashuriye kadar uzatılır. Birkaç kilometre süren yol genişletme çalışması daha sonra karşı şeridin yanına geçti ve rahat bir sürüş imkanına kavuştum.
Kashuri girişindeki şezlongçular buralara kadar gelmişler. Erdal aradı Goriden çıkmak üzereymiş.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Kashuriye 10, bizim kamp kuracağımız yere 7 km kaldı. Buradan benim Tifliste Hostelde görüp programa aldığım kaya üstündeki evin olduğu Chiaturaya da yol varmış ve mesafe 60 km.
Acaba burası şarap fabrikası mı?
Türk tır garajından havlayarak bana doğru koşan köpeklerden kaçarak kurtuldum. Bu sefer ne oldu anlamıyorum. Geçen yıl sadece 2 köpeğin saldırısına maruz kalmıştım bu sefer sayısını unuttum.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Konaklayacağımız yere geldim. Burası geniş bir dutluk.
Bisiklete binen çocuklara Irakliyi sordum tanımadıklarını söylediler. Az ileride bir gurup bira içiyor. Çadırımı çıkarıp kurmaya başlamıştım ki bira içenlerden bir genç yanıma gelip yardım etmeye başladı. Birlikte çadırı kurduk. Beni bira içmeye davet etti. Irakliyi sordum. Birbirimizin dilini bilmiyoruz ama ne dediğimi anladı. Iraklinin ailesi Tiflise taşınmış. Irakliye top getirdiğimi söyleyip topu gösterdim. Topu yanımıza gelen az önce Irakliyi sorduğum çocuğa vermek istediğimi söyledim. Çocuğn eline topu verip birlikte fotoğraf çektirdim.
Ama çocuk bir anda topu yere atıp istemiyorum dedi.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Bana yardım eden arkadaş yeniden bira içmeye davet edince gittim. 3 bardak bira ikram ettiler. Daha sonra gittiler. Az sonra topu almayan çocuk geri geldi. o topu bana mı veriyorsun dedi. Evet dedim. Benim mi olacak yani dedi. Evet dedim. Peki karşılıksız mı diye sordu, karşılıksız dedim. O zaman topu istiyorum dedi. Pompa ile topu şişiremeyince ağzımla şişirip çocuğa verdim. Geri kalanını pompa ile şişir dedim. Çocuk topu koltuğunun altına sıkıştırıp bisikletine atladığı gibi uçarcasına gitti. Erdal geldi, oda çadırını kurdu. Benzinciden aldığımız suyla yıkandık. Çocuk topu şişirtmiş geldi. Erdal akşama gelim maç yapalım dedi.
Dinlenmek için çadırıma girdim.
Akşam üstü çocuklar geldiler ama dinlenmeyi tercih edip çıkmadım. Erdal çıkıp çocuklarla biraz top oynadı. Akşam yemeğinden sonra yattık. Yarınki tur bundan daha uzun olacak.
Bu günkü tur mesafesi: 77 km.
Kimden Gürcistan Ermenistan 16. Perme - Kashuri
Pedal çevirme sürem: 3 saat 7 dakika.