5 Ağustos 2013 Pazartesi

GÜRCİSTAN ERMENİSTAN BİSİKLET TURU 12. GÜN TİFLİS

17 Temmuz 2013 Çarşamba
İnsanın sabah yola çıkma telaşı olmadan uyanması ne güzel. Bu gün Erdal metro ile Didubedeki garaja gidip Kazbegi minibüslerine bisiklet alıp almadıklarını soracak, sonra gelip şehri gezecek. Bense tüm günümü şehirde bu civarda geçirmeyi planlıyorum. Gidip haçapurimi alıp geldim ve çay eşliğinde yerken bir yandan da internette gezindim. Erdal da kalktı. Birlikte dışarı çıkıp kapı önünde ayrıldık. Erdalla Rustaveli meydanında buluşmayı kararlaştırdık. Gelmeden bir durak önce beni arayacak.

Hava bulutlu ama böylesi daha iyi hiç olmazsa insan sıcaktan bunalmıyor.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Hemen saat kulesinin olduğu meydana doğru yöneldim.
Saat kulesine yaklaşmıştım ki saat çaldı yine kaçırdım.
Oysa benim saatime göre daha 3 dakika vardı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Meydandan ayrılıp dolaşmaya başladım.
Burada da bazı binaların altında Erivandakiler gibi geçit var.
Rustaveli tarafına doğru ara sokaklardan yürümeye başladım.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Bu şehirde pek çok çiçekçi var tıpkı Erivan gibi. Çiçeğin insanların yaşamında önemli bir yeri var.
Erdalla bisikletin yanında buluştuk. Geçen yıl Alinin yapmayı arzulayıpta son anda vazgeçirdiğim şeyi Erdal yaptı.
Erdalın çektiği fotoğrafı ayaklarımın ucu görünmüyor diye beğenmeyince Erdal Orhan abi fotoğrafımı çek diye makineni bana bastığında beni stres basıyor, çok heyecanlanıyorum dedi. Bende amacımın daha iyi fotoğraf çekebilmesini sağlamak olduğunu söyledim.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Erdal bir fotoğrafımı daha çekti.
Orada bulunan bir turiste birlikte fotoğrafımızı çekmesi için rica ettik.
Smart marketten akşam menemen yapmak için alışveriş yaptık. Ben yolda yemek için gofret aldım. Burada gofret ve bisküvitler açıkta satılıyor. İstediğiniz kadar tartıp veriyorlar. Ardından hostele doğru yola çıktık.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Aldıklarımızı hostele bıraktıktan sonra Erdal kaleye gitmek için ayrıldı bende saat kulesine doğru yöneldim. Yolda gördüğüm Apple ve Samsung mağazalarına girdim. Telefon fiyatlarına baktım. Bu mağazalarda nakit alış veriş yaparsanız % 5 + % 16 indirim yapıyorlar. İnsanın yanında para ile gitmesinde fayda var. Yola devam edip saat kulesinin karşısına geldiğimde bu sefer saat başına 15 dakika vardı.
Zaman geçirmek için birkaç fotoğraf çektim.
Sonunda beklenen an geldi.
Beklediğime değmişti. Yol kenarında bir birahane.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Güneş yeniden çıktı ve hava ısındı. Küçük afacan babasının kucağında su içiyor.
Yeniden dar sokaklara dalıp kayboldum.
Sattığı malları sokağa serip teşhir eden bir halıcı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Evin kapısı ve içerideki merdivenler ilgimi çekti.
Kumaşlarla çizilmiş bir kadın resmini giydiren tezi vitrini.
Dün hostele yerleşirken Erdal aşağıda 15 lariye hostel vardı demişti. İşte o hostellerden birisini ilanı.
Kahve dükkanı.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Nargile tutkunları için burada da yerler var.
Modern cam köprü ve kaleye insan taşıyan teleferik.
Hostele döndüm, biraz sonra erdal da geldi. Güzel bir menemen yaptı. Karnımızı doyurduktan sonra kısa bir yürüyüş daha yapıp müzükli su gösterisi izlemeye gittik ama müzik yoktu. Herhalde sadece hafta sonları yapıyorlar.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Hostele dönüp yarın için hazırlık yapıp eşyalarımızı sabah vakit kaybetmemek için şimdiden toplayıp çantalarımıza koyduk. Yarın Erdal sabah saat 06:00 da metroya binip Didubeye gidecek ve oradan minibüsle Kazbegiye gidip beni bekleyecek. Bende bisikletle yola çıkıp 1 günde Kazbegiye ulaşmayı deneyeceğim. Yol çok zorlu eğer başaramazsam yolda konaklayacağım. İnternet başında bu zorlu etap için çalışmaya başladım. 2 gündür Tifliste rüzgar kuzeyden çok sert esiyordu. Bu şartlar altında bu etabı bir günde tamamlamam zor olur. Accu weather sitesine göre yarın sabah 06:00 da rüzgar benim gideceğim yön olan kuzeyden 13 km/h hızında esecek.
Rüzgar saat 09:00 dan itibaren azalıp 6 km/h hızında esecek ve yönü kuzey batı olacak. Saat 10:00 dan itibaren rüzgar 5 km/h hızında eseceği tahmin ediliyor.
Saat 13:00 ten itibaren rüzgar yeniden artmaya başlayacak ve hızı 6 km/h e yükselirken yönü güneye dönecek yani arkamdan esmeye başlayacak.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Saat 17:00 de rüzgar hızı 11 km/h e ulaşacak ama arkamdan esmeye devam edecek.
Akşam 07:00 de rüzgar güney güney batı yönünde 8 km/h hızla esecek.
Akşam 21:00 de rüzgar batıdan 8 km/h hızında esecek ve gün boyunca yağmur görünmüyor. En azından yağmur yağmayacak olması iyi bir haber.
Kimden Gürcistan Ermenistan 12. Gün Tbilisi
Bu bilgiler ışığında sabah 10:00 a kadar zorlanacağım sonrasında şartlar lehime dönecek gibi görünüyor. Sabah ne kadar erken çıkarsam benim için o kadar iyi olacak ve gücümü ekonomik kullanmalıyım. Böylece tur etaplarımı nasıl hazırladığımı görmüş oldunuz. Bu konuda teknolojiden olabildiğince yararlanmaya çalışıyorum, hiç bir şeyi oluruna bırakmayı sevmiyorum. Duvardaki bir resim ilgimi çekti. Görevli kıza neresi burası diye sordum Gürcistanda olduğunu söyleyince internette araştırdım. Kazbegi dönüşü geçeceğimiz Zestafoniden 35 km kadar sapıp gidebileceğimizi gördüm. Fotoğrafı Erdala da gösterip gidelim mi dedim tamam dedi. Böylece rotamıza yeni bir yer ekledik.