28 Temmuz 2012 Cumartesi

12. GÜN SAMSUN - FATSA

13 Haziran 2012 Çarşamba
Sabah kalkınca bisikletlerimizi almak için Cihan ve Mustafa ile otoparka gittik. Burada bizi bir sürpriz bekliyordu. Görevli bisiklet başına 10 TL talep etti. Araba bıraksak 15 TL ödeyeceğiz ama bisiklet için istenen 10 TL ve üstelik ortada bir tarife de yok. Bisikletleri almadan geri geldik. Kahvaltıdan sonra Volkan otel görevlileri ile görüştü sonuçta talep edilen ücret 5 TL ye indi. Bize göre bu bile fazla ama hepimiz yola çıkacağız tartışacak zamanımız yok. Üzerimde para olmadığından hisseme düşen parayı Cihan ödedi, ben yolda PTT den para çektikten sonra borcumu ödeyeceğim. Mustafa ile vedalaştık. Mustafa'ya gösterdiği uyum ve samimiyet için çok teşekkür ediyorum. Turun kalan kısmında kendisini çok arayacağımı biliyorum.

Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Birde toplu halde fotoğraf çektirdik.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ben bu gün Orduyu hedeflediğimden yolum daha uzun onun için acele ediyorum. Yola çıktım.
Bu günkü yol haritam:


Find more Bike Ride in Samsun, Turkey

Ana yola çıkmak için bir pasajın içinden geçip sokağa çıktığımda kapı önünde oturan bir beye Ordu yoluna nasıl çıkarım dedim. Adam sizin orada selam verilmez mi? Önce bir selam ver dedi. Sinirlendim. Başka birisi bana yolu tarif etti teşekkür ettim sonra diğerine dönüp ben sana daha çok ihtiyacın olan bir şey söyleyeyim hayırlı işler bol kazançlar dilerim buna selamdan daha çok ihtiyacın vardır dedim ve yoluma devam ettim. Yolda arada bir zincirimin atladığını fark ettim. Vites değiştirip bir kaç dişlide deneme yaptım atlama devam ediyordu. Devam etmeye karar verip ana yola çıktım. Ama durumda değişen bir şey yoktu ve bu daha kötü sonuçlara neden olabilirdi. Allahtan usta eski zincirimi bana vermişti. Bisikletimi yol kenarındaki çim alana çıkarıp yeni zinciri çıkarıp eskisini taktım. Atlama durdu. Zinciri bende değiştirirdim üstelik 10 TL cebimde kalırdı. Ben rubleyi de kontrol etsin diye bisikleti ustaya götürmüştüm. Değişikliği yaptıktan sonra Uğur'u arayıp Orduya kargo ile 8 li ruble göndermesini istedim. Sağ olsun ruble ile birlikte her ihtimale karşı yedek bir zinciri aynı gün satın alıp Orduya yolladı.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Yolda bisikleti ile simit satan bu satıcıyı çeşmeden su doldururken görünce durdurup simit aldım.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Çarşambada marketten yiyecek alıp devam ettim.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Yeşilırmakla da karşılaştım.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Yolun asfalt kalitesi çok güzel ve dümdüz bir yol.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Termeye de gelmiş oldum.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Bu caddenin her iki tarafındaki galerilerde 2. el hafif ticari araç satılıyor. Sanki Türkiyenin bütün 2. el hafif ticarileri burada.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Geniş emniyet şeridinde rahat rahat sürüyorum bisikletimi.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Yol kenarındaki kendin pişir kendin ye lokantalarında kıyasıya bir rekabet var.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Özel bir elektrik santralı.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Şimdide deniz kenarındaki bakımlı bir kampingin önünden geçiyorum.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Yol çok güzel ama bana göre bir çekiciliği yok ve bisikleti sürerken çok canım sıkılıyor.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ünyedeyim.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Bundan 35 yıl önce bu sahilden otobüsle geçerken en beğendiğim ilçe Ünyeydi. O zamanlar buralara bisiklet ile gelmenin hayalini kurmaktan çok uzaktım.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ünye çok büyümüş ve çok daha güzel olmuş.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ünye sahili çok güzel düzenlenmiş ve halka açık olarak düzenlenmiş. Ünyenin iç kesimleri için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Yoldan gördüğüm kadarı ile sokaklar dar ve binaların çoğu sıvasız.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Bundan sonraki ilçe Fatsa. Teyzemin damadı Yalçın Orduda Yalçını arayıp yolda olduğumu söyledim. Beni bekliyorlar.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Fatsa girişinde yazları burada yaşayan arkadaşım Ahmet bey aklıma geldi. Kışın yolda karşılaştığımda Fatsadan geçeceğimizi söylemiştim, mutlaka uğramamı istemişti. Aradım evdeymiş beklediğini söyledi.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ahmet beyle buluşacağım yere yaklaştım.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ahmet bey ne kadar ısrar etsem de bu gece beni bırakmayacağını söyledi ve arkadaşların nerede onları da çağır dedi. Cihanın ve Volkanın telefonu kapalı olduğundan ulaşamadım. Eve gidip duşumu aldım ve çamaşırlarımı yıkadım. Volkan aradı Fatsa'ya gelmek üzere olduklarını söyledi. Adresi verip beklediğimizi söyledim.
Ahmet Bey bizi Bolaman sahiline yemeğe götürdü ve çok iyi ağırladı. Kendisine teşekkür ederim. Yalçını arayıp gelemeyeceğimi söyledim, oda yüklerimi alıp bana yardımcı olmak için Medreseönünde uzunsaçlının yerine geldiğini söyledi. Kendisinden özür diledim.
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Bu günkü pedal çevirdiğim süre:
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Tur mesafesi:
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
Ortalama hızım:
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa
En yüksek hızım:
Kimden 13 Haziran 2012 Samsun - Fatsa

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder