29 Temmuz 2012 Pazar

15. GÜN AKÇAABAT - ARDEŞEN

16 Haziran 2012 Cumartesi
Sabah kahvaltıda Cihan'a Alinin Artvine 2 gün önce geleceğini programda değişiklik yapmak için konuşmamız gerektiğini söyledim. Çok iyi olur dedi. 1 Temmuza kadar programımızda istediğimiz değişiklikleri yapabiliriz çünkü kimseye verilmiş bir sözümüz yok. Kahvaltı sonrası nereden kısaltma yapabileceğimize bakmak için programı açtık. Sonuçta Cihan ve Volkan dağa tırmanmak istemediklerini, sınıra bu kadar yaklaşmışken bir an önce Gürcistan'a girmek istediklerini söylediler. Böylece yolumuzu ayırmaya karar verdim. Herkesin beklentilerini karşılayacak turu yapması en doğrusuydu.

Bu günkü yol haritam:


Find more Bike Ride in AkÇAabat, Turkey

Volkan ile otel odasında, Cihan ile bahçede vedalaşıp birbirimize başarılar diledik. Saat 10:30 da yola çıktım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Programa göre bu gün Uzungöle gitmem gerekiyor ama hala bu konuda kararsızım. Trabzona geldim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Dün Korkutla geçerken buralar araba kaynıyordu ama bu gün henüz boş.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Trabzon Ayasofya Kilisesi.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Değirmendere. Maçka ve Sümelaya gitmek için buradan sapmak gerekiyor.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Üniversite öğrenimimi tamamladığım Karadeniz Teknik Üniversitesi. Öğrenciliğimde bu kapı yoktu.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Yol dümdüz ve trafik az. Geniş emniyet şeridinde bisiklet sürmek pek çok kişi için keyifli olabilir ama bu yolu hiç sevmedim. İlçelerin yanından geçen sizi insanlarla yüz yüze getirmeyen bir yol. İnişleri ve çıkışları ile yolunda bir şahsiyeti olmalı. Yeri geldiğinde insanı zorlamalı, yeri geldiğinde de ödüllendirip şımartmalı. Bu yolu yüzünüze gülüp arkanızdan dolap çeviren yalaka insanlara benzetiyorum.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Hafifte olsa bir iniş.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Araklı.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Sürmenede 4 yıl öncede uğradığım Yılmaz pide salonuna gidip peynirli pide siparişi verdim. Pide ayran 9 TL.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Uzun göle gidip gitmeme konusunda hala kararsızım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Dünden beri bu çiçeği arada bir görüyorum ama durup fotoğrafını çekme fırsatı bulamamıştım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Bu bina Memişoğlu konağı ve altında çay ocağı vardı, oradan seslenip çay içmeye davet ettiler ama teşekkür edip devam ettim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Sürmeneyi geride bıraktım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Of a gelince Uzungöle gitmek için sahil yolundan ayrılıp ilçenin içine girdim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
İlçenin bitiminde yol sağa doğru dönerek dereyi takip ederek Uzungöle doğru devam ediyor. Yolda bir süre devam ettikten sonra Uzungöle gitmekten vazgeçtim. Bunun nedeni önümde 40 km yol vardı ve akşam hava kararana kadar Uzungöle ulaşmam zor görünüyordu. Diğer bir nedende daha önce Uzungölü görmüş olmamdı.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Yeniden sahil yoluna çıktım. Bu heykelin olduğu yerden 1-2 km ileride mağara ve bir lokanta varmış. Pileki taşı kolay işlenebildiği için özellikle mutfak eşyası yapımında kullanılırmış ama artık kullanılmıyormuş.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Rizeye geldim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Sahil yolu Rizede bir ara yukarıdan gidiyor. Burada Aliyi arayıp tura tek başıma devam ettiğimi isterse kendisininde vazgeçebileceğini söyledim ama Ali biletini almış 1 Temmuzda Artvinde olacağını söyledi. Önümde 2 hafta zaman var ve bir yerlerde vakit geçirmem lazım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Çayelinde arka lastiğim patladı. Az önce yolun kenarındaki kırık cam parçalarının kaçamayıp üzerinden geçtim. Lastiği yamadım ama yine şişiremeyince yedek iç lastiği taktım. Yükü boşaltmadan tekerleği bu şekilde söküyorum. Bisikletim disk frenli olsa herhalde bu şekilde tamirat yapamam. Bu lastiğimin ilk patlayışı.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Çayeli.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Değişik minaresi ile bir cami.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Çayelinde marketten alışveriş yaptım. Makarna, çorba, ekmekten daha az yer tutup ambalajında bayatlamayacağı için lavaş, peynir aldım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Gözlerin karayemiş türküsünde adı geçen Melyata buradan gidiliyormuş.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Pazara geldim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
İlçe çıkışında sağa sapıp fırtına deresinin yanından Aydere doğru gideceğim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Bu saatten sonra Aydere çıkamam, dere kenarında uygun bir yerde kamp kuracağım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Dere oldukça hızlı akıyor.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Dere kenarında uygun bir düzlüğü gözüme kestirdim.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Yolun karşısındaki rafting şirketinin önünde oturan arkadaşa karşıda konaklayacağım sizin için bir mahsuru var mı diye sordum. Yok ama bekle patron gelsin konuşalım izin verirse içeride kalırsın dedi. Beklemeye başladım.
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Uzun bir bekleyişten sonra arkadaşa gidip ben içeride kalmaktan vaz geçtim çadırımı kurup dinlenmek istiyorum dedim. Genç arkadaş bekle neredeyse patron gelir hırlısı var, hırsızı var sarhoşu var başına musallat olurlar dedi. Sonunda patron geldi yan taraftaki kapalı yeri gösterip çadırını buraya koyabilirsin. Kamera sistemi ile burası gözleniyor emniyette olursun, tuvalet ve su arka tarafta başın sıkışırsa yazılı telefonu ara 24 saat açık 10 dakikada gelirim dedi. Teşekkür edip çadırımı gösterilen yere kurdum. Dükkanı kapatıp gittiler. Yemeğimi hazırlarken hava karardı ve yıllar sonra ilk kez ateş böceklerini yeniden gördüm. Dışarıdaki masayı yemek yemek için kullandım. Yemeğimi bitirirken şiddetli bir yağmur başladı. İyiki bekleyip çadırımı buraya kurmuşum dedim. Yarın Zilkaleye gitmeyi düşünüyorum, tabi hava açarsa. Abca Raftingin sahibi ve çalışanına çok teşekkür ederim.
Pedal çevirme sürem:
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Bu günkü tur mesafesi:
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
Ortalama hızım:
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen
En yüksek hızım:
Kimden 15 Haziran Akçaabat - Ardeşen

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder