27 Temmuz 2012 Cuma

2. GÜN ŞİLE - KERPE

03 Haziran 2012 Pazar
Gece uzaktan gelen müzik dışında sakin geçti. Kahvaltımızı yaptık çadırlarımızı topladık. Çantalardan birisinin vida bağlantıları çantanın içindeki sert plastiği yırtıp çantadan kurtulduğu için içindeki tencere, ocak setini ve bir kısım malzemeyi bagaja bağladığım sırt çantasına koydum.

Bu günkü yol haritamız:

Find more Bike Ride in Turkey

Yola çıktık. Kumbabadan Şile yoluna çıktıktan sonra yol kenarındaki çeşmede sularımızı doldurduk ve çeşmeden sonraki yokuşun kollarına kendimizi attık. Sabah sabah hiç çekilmese de insanın uykusunu açıp miskinliğini almaya bire birdir yokuş. Tek sorun kaslarımız yeterince ısınmadan yokuşla karşılaşmamız. Dün dizim yine ağrıdı bu günde ağrıyor yalnız ilginç olan yokuş çıkarken ağrım kalmıyor benim tahminim sürekli pedal çevirmek dizime iyi gelmiyor. Bir süredir sürüş tekniğimi değiştirip yüksek viteste pedal çevirmeye başlamıştım karar verdim eskiye dönüş yapacağım yani düşük viteste yüksek kadansla süreceğim.
Yokuşu çıktıktan bir süre sonra gurup göründü.
Şile fenerine geldik.
Burada bir çay bahçesi vardı kapanmış. Gurup fotoğrafımızı da çektik.
Güller çok güzeldi.
Yeniden yola koyulduk.
Yolda Akçakese köyünde kahvede çay molası verdik. Sabah içtiğim bir bardak çay beni kesmedi. Mustafa yol kenarlarında tek tük karşılaştığımız dut ağaçlarını boş geçmiyor. Aşağıda görünen yol Şile Ağva yolu biz ise denize yakın olan köy yolunu kullanıyoruz. Burada iniş çıkış çok.
Ağvaya yaklaştık ve az önce görünen yolla bizim kullandığımız yol birleşti.
Kimden 03 Haziran 2012 Şile - Kerpe
Çamurluğuma konan yeşil bir çekirge.
Ağva girişine geldim.
Mustafa da geldi.
Gurup toplandı.
Ağva deresi.
Ağvada açık bir nalbur bulup pul almaya gittim. Mustafa ile Volkan ise öğle yemeği için alışverişe gittiler. Parkta buluşup yemek hazırlığına girişildiğinde bende çantalarımı somunların altına pul koymak için bagajdan söktüm ki sağlam olan çantanın da vidalarının kurtulduğunu gördüm. Bu turun zor geçeceği belli oldu. Bu çantalar yüzünden turu tamamlayamazsam çok üzülürüm. Ocağı aldığıma şimdiden pişman oldum. Ortlieb çantaları vergi ödemeyi göze alıp getirtmediğim için kendi kendime kızıyorum.
Kimden 03 Haziran 2012 Şile - Kerpe
Çanta tamiratı ve yemekten sonra gideceğimiz yol hakkında bir durum değerlendirmesi yaptık. programa göre sahilden devam etmemiz gerekiyor yalnız Ağvaya kadar olan yoldaki yokuşlar gurubu bezdirdi. araba yolu köy yollarına göre daha az yokuşlu olur ama oradan gidersek mesafe 14 km artıyor diyerek arkadaşları bildirdim. Kararlarını araba yolundan gitmek şeklinde verdiler. Benim tercihim ise sahilden gitmekten yana çünkü çok güzel koylar var.
İstanbuldan Kocaeline giriyoruz. Göller turunda ve Ballıkayalara giderken Kocaeli tabelasının yanından hızlı geçtiğimden durup fotoğraf çektirememiştim. Bu defa fotoğraf çektirmek için durdum. İleride bir yokuşu çıktığımda toplanabilmemiz için bekledim. Bir süre sonra Mustafa geldi. Volkanı sorduğumuzda biraz geride durduğunu görmüş, bir şey var mı diye sorduğunda devam et bir şey yok demiş. Herhalde dinleniyordu dedi. Telefonu kapalı olduğundan Volkana ulaşamadık. Bir süre sonra Volkan yanında 1 kase çilekle birlikte geldi. Dinlendiği yerden hareket ederken bagajından bir vidanın düştüğünü fark etmiş. Aramış bulamamış. Orada çilek satan çocukta aramış ve vidayı bulup Volkana yardım etmiş, Volkanda jest yapıp çilek almış. Volkan özellikle yokuş çıkışlarında umduğumdan çok iyi. Arka tekerleğimin hemen dibinde beni takip ediyor ama hiç ilgisiz bir yerde yorulup kopuyor.
Ve Kandıraya da geldim. Bu yolda çok yokuştu. Keşke sahil yolunu kullansaydı hem kısaydı hemde çok güzel koylar vardı. Yolda çevredekilerin söylediği kadar kötü değildi.
Kandıraya gelince çilemiz bitecek zannediyorduk ama Kerpeye doğru bir yokuşla daha karşılaştık, üstelik yol mıcırdı ve çok kötüydü.
Kimden 03 Haziran 2012 Şile - Kerpe
Kerpenin bütün yolları alt yapı çalışması nedeniyle kazıldığından her yer toz topraktı.
Kerpede uygun bir yer bulamayınca Kumcağıza geçtik ve boş bir arsada konakladık.
Cihan dün kendisine söylediğim paylaşımcı ol sözüne alınmış olmalı ki her molada Orhan Kılıç bana paylaşımcı ol dedi diye serzenişte bulundu. Birlikte tur demek benim anlayışıma göre paylaşmayı gerektirir. Üstelik ben tura başkalarını kabul ederken bisiklet turculuğunu tatmalarını ve heveslenmelerini sağlamaya çalışıyorum. Bütün başıma gelenleri de bu yüzden en küçük ayrıntısına kadar yazıyorum.
Bu günkü tur mesafesi 97.1 km.
Ortalama hızım 15,9 km.
Max hız 61.7 km.
Toplam pedal çevirme süresi. Kerpenin tozu ekrandan da belli oluyor.
Gün batıyor.
Yemeklerimizi yedik.
Yeni aldığım Ortlieb Plus gidon çantasının çıt çıtı yerinden çıktı.
Kimden 03 Haziran 2012 Şile - Kerpe
Kamp alanı çok güzel, karşımızda deniz var yan binadan su almamıza da izin verdiler. Oğuz Beye bize gösterdiği ilgi için çok teşekkür ederiz. Gece bir ara yörenin köpeklerinin toplu havlamaları dışında uyuduk.