28 Temmuz 2012 Cumartesi

11. GÜN YAKAKENT - SAMSUN

12 Haziran 2012 Salı
Sabah kalktığımızda hava çok güzeldi. Bulunduğumuz yerden Yakakentin görünüşü.

Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Arkamızdaki tepeye yerleştirilmiş bayrağımız.
Bu günkü yol haritamız:

Find more Bike Ride in Yakakent, Turkey

Kahvaltıdan sonra toplandık ve 07:30 da yola çıktık.
Sahildeki Atatürk heykeli.
Bu gün yol genellikle düz. Toplu halde gidiyoruz. Az sonra sabahın 8 inde Alaçam'a ulaşınca sevgili Leventin tavsiyesine uyup et yiyemedik. Alaçam'ı geçtikten sonra yol kenarında uzun süre sonra yeniden gördüğümüz vişne ağacı durmamıza neden oldu. Evden çıkan bisikletli gençle bir süre sohbet ettik.
Bisikletin üzerine monte edilen kilit ilgimi çekti.
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Bafraya erken bir saatte geldik.
Bafrada Mustafa arka jantının kopan 3 telini değiştirtmek istiyor, bense Bafra pidesi yemek istiyorum.
Kızılırmak'a geldik.
Önce Mustafanın 8 çizen jantı için bisikletçiyi bulduk ama elinde tel olmadığından tamiratı yaptıramadık.
Bafradan bir görüntü.
Bafra içindeki yoğun sabah trafiği nedeniyle birbirimizden koptuk. Arkadaşlarımı beklemek için durduğum mağazanın sahibi Yaşar Bey ve çalışanı hanım bizlere çay ikram ettiler. Sonra da bize pide yiyebileceğimiz yakındaki bir lokantayı tarif ettiler. Mağazanın adının İstanbuldaki büyük mağaza ile bir ilgisi yokmuş.
Lokantada pidelerimizi söyledik. Gerçekten nefisti. Sınırsız çayı ücretsiz olarak ikram ettiler ayrıca körpe bahçe biberi ve karpuz ikramı yapıldı. Yılmaz Beye çok teşekkür ediyoruz. Pide 6 TL.
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Lokantanın önünde toplu fotoğraf çektirdik.
Buda lokantanın kartı.
Yılmaz Beyin söylediğine göre 19 Mayısa kadar 3 kısa iniş çıkış yapacağız ama biz 5 iniş çıkış yaptık. Yoldaki bu ilginç ilanı görünce durup fotoğrafını çektim.
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Samsunda girişte durdum arkadaşlarda geliyorlar.
Burası da eşimden adını sık sık duyduğum Kurupelit. Cihan Volkanı arayıp kalacağımız otelin adresini aldı.
Samsunun merkezine doğru ilerliyoruz. Yolda gördüğümüz aynı zamanda Salcano servisi olan bisikletçiye uğradık ama ondada Mustafanın jantına uygun tel yok. Burada karşılaştığımız bir bayan bir erkek İsveçli bisikletli Gürcistandan İstanbula doğru gidiyorlar. Bisikletlerinin küçük arızası için buraya uğramışlar. Kendileri Gürcistanda İngilizce öğretmenliği yapıyorlarmış. Gürcistan üzerine biraz konuştuk. Mestiaya gideceğimizi söyleyince harika bir yer dediler. Gürcistanda makarna ve pirinç dışındaki yiyecekleri bulamayacağımızdan yanımızda götürmemizi söylediler.
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Bu gün Mustafanın bizimle son tur günü olduğu için Mustafayı önümüze aldık.
Samsuna girip oteli aramaya başladık.
Oteli bulduk. Bu otelde konaklamamızı finanse eden Volkanın askeri arkadaşa çok teşekkür ederiz.
Bu günkü pedal çevirme sürem:
Bu günkü tur mesafesi:
Ortalama hızım:
En yüksek hızım:
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Otele yerleştikten sonra Mustafanın jantı ve benimde zincir değişimim için bisikletçiye gittik. Cihan ve Volkan bisikletlerini otelin anlaşmalı otoparkına bıraktılar.
Ellerinde 8 li zincir olmasına rağmen bu senin bisikletine uymaz dedikleri için otele dönüp yedek zinciri aldım. Bisikletin 2.5 saat sonra olacağını söylediler, bu arada rubleyi de kontrol etmelerini gerekirse değiştirmelerini söyledim. Mustafanın bisikleti için Salcano fabrikası ile defalarca telefon görüşmesi yapıp uygun jant teli siparişinde bulundular. Mustafanın bisikleti yarın yapılacak. Simit satıcıları simidi bu şekilde satıyorlar. Samsun simidi meşhurmuş ama simidi çok sevmeme rağmen fırsat bulup yiyemedim.
Yemekten sonra sevgili Bülent otele geldi ve hep birlikte çay içmeye gittik.
Kimden 12 Haziran 2012 Yakakent - Samsun
Volkanın arkadaşları da geldi. Bülente bizlere gösterdiği ilgi ve hediye ettiği kas gevşetici, balata temizleyici sprey için çok teşekkür ediyorum.
Yarın Orduya gideceğim için yola erken çıkmak istiyorum. Cihan ve Volkan ise şu anda kararlaştırmasalar da muhtemelen Fatsa civarında konaklayacaklar. Mustafa ise jantını yaptırdıktan sonra Ankaraya doğru pedal çevirecek.