28 Temmuz 2012 Cumartesi

9. GÜN ABANA - SİNOP

10 Haziran 2012 Pazar
Sabah kalkıp kahvaltımızı yaptık. Ahmet daha geç çıkacağı için uyuyor. Yola çıkamaya hazırlanıyoruz. Cihan bloğumda yayınladığım tur planının yazıcıdan aldığı kopyasını inceliyor. Programa göre Uzungöle kadar mola yok ama Trabzonda otel rezervasyonumuz bir gün sonraya yapılınca 1 günlük boşluk ortaya çıktı.
Amasradan Uzungöle kadar dinlenme günü koymayarak hata yapmışım. Aslında programı yaparken Cihan ile benim performansımı göz önüne alarak program belirlemiştim ama görünen o ki bu program bize bile ağır geldi, en azından bana.
Bu günkü yol haritamız:

Find more Bike Ride in Abana, Turkey

Kamp yerinden toplu halde yola çıktık. Abana çıkışındaki eski ama şirin evler her zaman olduğu gibi ilgimi çekti.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Bu evden sonra yokuş başladı ve bu her zaman olduğu gibi kopmalara neden oldu.
Çıkışlarda ne kadar hızlıysam inişlerde aksine o kadar yavaş ve temkinliyim bir yandan durup fotoğraf çekerken bir yandan da yol kenarlarındaki ağaçlarda meyve arıyorum.
Dağı aşıp Çatalzeytine geldik ve yol kenarındaki bir çay ocağında çay molası verdik. Cihan siz burada mısınız ben benzinciye ihtiyaç molasına gideceğim dedi. Tamam dedim buradayız.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
2 şer çay içtik, boşalan su kabımı doldurdum Cihan gelmedi. Volkana telefonla aramasını söyledim aradı telefon kapalı dedi. Çay molası sonrası yeniden yola çıkıp yol üzerindeki benzincide Cihanı göremeyince yola devam ettiğini anladım. Bu benim için sürpriz olmadı çünkü benzer bir hareketi geçen yıl Anamur Boğsak arasında benzincide kendisini beklerken yanımdan geçip haber vermeden yola devam ederek yapmıştı. O zaman demek ki öyle uygun görmüş diyerek bu güne kadar kendisine bu konuyu hiç açmadım. Bu durumdan en çok Mustafa etkilendi. Cihan abi ile iyi anlaşıyorduk o beni hiç yalnız bırakmıyordu yalnız kalınca moralim bozuluyor performansım düşüyor Orhan abi bizi yalnız bırakma dedi. Tamam dedim bu gün sizi ben taşıyacağım ve Sinop'a birlikte gideceğiz.
Yol şimdilik düz devam ediyor.
Ben fotoğraf çekerken Volkan ve Mustafa yola devam ediyorlar.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Türkeline kadar düz bir yoldan geldik.
Ama bizim aklımız yokuşlarda. Bir an önce geçip bitirmek istiyoruz. Telefondaki bilgi kartından bu gün kaç yokuş olduğunu sayıp arkadaşlara bildirdim, artık yokuşları sayıp kaç yokuş kaldığının çetelesini tutuyoruz. Gün sonuna doğru bizim hesabımıza göre yokuşların bitmesi lazımken hala devam ettiğini görüp telefonumdaki dosyayı açınca 2. sayfadaki yokuşları görmeyip saymadığımı anladım. Türkeli girişinde nihayet bir yokuşu geçiyoruz.
Güzelkent göründü.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Güzelkent sahile kurulmuş. Karayolu yanından geçtiğinden bizde Güzelkent'e girmeden devam ettik ve az ileride bir mezarlığın kenarındaki dut ve vişne ağaçlarını görünce durduk.
Cihanı birde ben aradım telefonu yine kapalı. Bu durum oldukça canımı sıktı Mustafaya bu turun sonu birlikte biraz zor gelir ama bakalım iş nerede kopacak dedim. Dutların olgunları yere düşmüş, aşağıdaki dallarda fazla olgun dut olmadığından vişneye yöneldik. Bir ara Mustafa kayboldu, Volkanla tam yola çıkmaya hazırlanırken mezarlığın iç tarafındaki beyaz kirazları görünce bu kirazlardan yemeden hiçbir yere gitmem dedim. Ben kiraz yerken Volkan yandaki camiye girdi. Kirazın yanındaki parmak büyüklüğündeki dutlar yüzünden hangisini yiyeceğimi şaşırdım. Bir yandan da Mustafa fırsatı kaçırdı diye düşünüyordum ki Mustafa geri geldi. Gel dedim kirazları kaçırıyorsun. O da az ileride karadut bulmuş onu haber vermek için gelmiş.
Bizim meyve ziyafetimiz 1 saat kadar sürdü. Şiş midelerle pedal çevirmeye başladık. Volkanın meyve ile arası pek iyi değil bir kaç tane yiyip bırakıyor. Mustafa ise tam bir meyve canavarı neredeyse ağacı bitirmeden gitmeyecek. Hoş benimde ondan aşağı kalır tarafım yok.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Makinemi alan Mustafa fotoğraf ve video çekimine başladı. Yalnız bu arada objektif kirlenmiş çekimler puslu çıkmış.
Bu gün üzerime alışılmışın dışında benimle özdeşleşen sarı tişörtün yerine Düzcede hediye edilen ü Öztürkler bisiklet tarafından yaptırılan Düzce bisikletin beyaz tişörtünü giydim. Çünkü dün gece yıkadığım sarı tişört gece nemden kurumamış.
Yokuş çıkarken arada bir Mustafa arkamdan abi tempon çok yüksek düşür biraz diye uyarıyor, tempomu düşürüp onlara göre ayarlıyorum. Ayancık a geldik. Burada yemek molası verdik. Rüzgar bu sabah 09:40 tan beri önümüzden deli gibi esiyor.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Buralar gerçekten bir cennet. Karşıda deredeki suyu santrala taşıyan bir HES görünüyor.
Bir yokuşu çıkarken sağ tarafta yoldan biraz ileride kapısı ve camları tahta ile kapatılmış boş bir evin bahçesindeki kirazlara gözüm takıldı ama o kadar tokum ki yiyecek halim yok. Daha sonra Şerefiyede köy kahvesinde çay molası verdik. Burada köylülerle sohbet başladı. Çaydan sonra yola çıkmıştık ki az ilerideki vişne ağacını görünce durduk. Biz vişne yerken Volkan da kenarda bekliyor. Az önce kahvede karşılaştığımız bir bey onlar ekşi dedi. Bizde tatlısını bulsak yiyeceğiz ama yok dedik. Adam tatlı kiraz istiyorsanız benimle gelin diyerek bizi davet etti. Adam önde biz ardında devam ettik. Volkan abi siz nasılsa bana yetişirsiniz ben gideyim deyince kabul ettim.
Mustafa ile birlikte yoldan sapıp adamın bahçesine geldik.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Bu ev yaklaşık 100 yıllık ve yapımında hiç metal çivi kullanılmamış. Birkaç yıl önce onarım görmüş.
Kemal Bey burada 8 dönüm yeri olduğunu, çocukları büyük kente gittiği için ilgilenecek kimse kalmadığını söyleyip dert yandı.
Kirazlar çok küçük ve dala adeta üzüm salkımı gibi dizilmişler. Taneleri çok küçük, pazara götürseniz satamazsınız ama ben şimdiye kadar bu kadar tatlı kiraz yemedim. Şeker hastası yese komaya girer.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Burada da 45 dakika kiraz yiyip mideleri şişirdikten sonra yeniden yola çıktık. Volkanla aramız çok açıldı ve yakalamamız imkansız görünüyor. Rüzgar iyice şiddetini arttırdı yokuş inerken bile pedal çevirmediğimizde bisiklet duruyor. Bazen rüzgarı inişlerde yandan alıyoruz ki bu daha tehlikeli çünkü bisikleti savurup yolun kenarına atmaya çalışıyor o nedenle yokuş inerken çok dikkat ediyoruz. Yokuş çıkmaya razıyım hiç olmazsa önümüzdeki tepe rüzgarı kesiyor sadece yokuşla boğuşuyorum. Bir yokuşu çıkarken sağ tarafımızda yoldan yukarıdaki mahalleden tabanca sesleri geldi. Az sonra başka bir silahla karşılık verildi. Bu durum birkaç el devam edince Mustafaya herhalde bunların arasında çatışma çıktı kim vurduya gideceğiz daha hızlı çevirelim dedim ve hızlandım. Az ileride davul zurna sesini duyunca düğün olduğunu anlayıp rahatladım.
Sinop'a 32 km kala bir yokuşu indiğimizde Mustafa arka lastiğinin patladığını söyledi durduk. Birlikte lastiği söktük. Yenisini taktık. İncirpınar köyünden geçerken yolun sağındaki bir kiraz bahçesinin duvarındaki bir yazı dikkatimi çekti. Pankartta Kiraz yemek serbesttir yazıyordu ve bahçede plastikten 2 masa, birkaç sandalye vardı. Bizde kiraz yiyecek hal kalmadığından ve çok geç kaldığımızdan durup fotoğrafını çekmedim. Sinop'a 20 km kaldığını gösteren levhanın 20-30 metre gerisinde yolun sağında ağaçların altında çim bir alanda bir çeşme görünce su için durdum. Mustafa yeni taktığımız lastiğin de inmeye başladığını fark edince değiştirmeye koyulduk. Çok yorulduk ve zaman epey ilerledi. Mustafaya burada konaklamayı teklif ettim. Ocak bende ama yiyecekler Volkanda. Bende marketten aldığım tuzlu pasta türü yiyecek var. Mustafaya sabah belki rüzgar durur, erken çıkar Sinop'a daha kolay gideriz dedim, kabul etti. Telefonumu açıp Volkanı aradım telefonu kapalı. Bu arada telefonuma Cihanın aradığını gösteren mesaj geldi aradım. Abi neredesiniz ben Sinopta benzincideyim dedi. Sinop'a 20 km yolumuz kaldığını, burada konaklayacağımızı, Volkanın bizden daha ileride olduğunu söyledim. Yolda Serkanla konuşmuştum ve Serkan Sinopta kamp kurabileceğimiz yer olmadığını çıkışta Karayollarının olduğu yerin civarında müsait yerler olduğunu söylemişti. Bu durumu Cihana söyleyip otel parası vermek istemediğimi söyledim. Cihan benzinciden kamp olduğunu öğrenmiş. O zaman git bak varsa haber ver gelelim, yoksa burada kalacağız dedim. Volkan beni aradı, Sinop'a 5 km yolu kalmış. Daha sonra Mustafa ile yeniden yola çıktık. Karanlığa kalmamak için ben tempoyu arttırdım. Ben önde Mustafa arkada gidiyoruz. İçimden bakalım Mustafa ne zaman düşecek diye geçiriyorum ama maşallah Mustafa yokuşlarda bile benden kopmuyor. O arada Mustafa da Orhan abi ne zaman yorulup duracak diye bekliyormuş. Sonunda Sinop girişindeki kavşağa geldiğimizde Mustafa abi bir su molası verelim dedi. Tamam dedim ve dömer kavşağa girmeden durdum. Mustafa suyunu içip soluklandı yeniden yola çıktık. Cihan arayıp kampingin yerini tarif etti. Burada düğün konvuyunun önündeki bir araca yerleştirilen kamera ile çekim yapılıyor. Yanımızdan geçen bir düğün konvoyundaki araç ön sıraya geçip kamerada görünebilmek için şeridime girip çantalarımı yalayarak yanımdan geçti. Hava kararırken kampinge girdik.
Cihana sen neredesin alıp başını gittin dedim. Ben sizi önde zannediyordum dedi. Nasıl önde olabiliriz burada mısınız deyip gittin ve bir daha da geri dönmedin, alıp başını gittin dedim. Sende alıp başını gidiyorsun diye yanıt verince ben gidiyorsam fotoğraf çekmek için gidiyorum, tabelalar dışında bir kare fotoğraf çektiğiniz yok yarış temposu içinde peşimden yetişmek için koşturuyorsunuz, ben fotoğraf çekmek için, meyve yemek için, çay molası için duruyor sizi bekliyorum hiç bir gün sabah çıkıp akşam kamp kuracağımız yere gidip çadırımı kurup beklemiyorum, neyse bunları tartışmanın yeri değil ama en azından telefonunu açıp haber versen daha şık olurdu dedim. Ben turlarda kısıtlamalara karşıyım arzu eden yol bisikleti ile gelip hızlı gitsin, arzu eden yavaş gitsin, arzu eden sık sık mola versin arzu eden hiç mola vermesin ama ne yapmak istediğini haber versin ki bizlerde bilelim merak etmeyelim. Gün gelir insan yalnız başına da kalmak ister. Volkan yanındaki konserveyi yiyecekmiş Cihanla birlikte bahçedeki masalara yemek yemeye gittiler, Mustafa ile kızarmış tavuk yemeye kara verdik. Bira aldığımız yerde Ocak için alkolde bulduk üstelik İstanbuldan daha ucuz. Yemeğimizi yerken hava iyice kararmıştı.
Kimden 10 Haziran 2012 Pazar Abana - Sinop
Cihanla aramızda soğuk rüzgarlar esmeye başladı. Hiç konuşmuyor, uzak durmaya gayret ediyor. Tek arzum tatsızlığın ciddi boyutlara ulaşmaması. Bu noktadan sonra bu turun birlikte sürdürülebilmesi iyice zorlaştı.
Bu günkü pedal çevirme sürem: