29 Temmuz 2012 Pazar

13. GÜN FATSA - GİRESUN

14 Haziran 2012 Perşembe
Sabah çok güzel bir kahvaltıdan sonra Ahmet Bey ile vedalaşıp yola çıktık.

Bu günkü yol haritamız:



Find more Bike Ride in Fatsa, Turkey

Cihan'a dün gittiğimiz Bolamanda fotoğraf çekmek istediğimi söyleyip önden gittim. Onlar fotoğraf çekmek istemiyorlar. Burası çok güzel bir koy. Girişte ihtişamlı bir konak sizi karşılıyor. Sağ taraftaki koya sıralanmış pek çok lokanta var. Manzara harika. Fotoğraf çekimini bitirip yola devam ettiğimde az ileride Cihan ve Volkan çeşme başında beni bekliyorlardı. Yolun devamında bu bölgedeki son yokuşlar bizi bekliyordu. Yokuşun sonunda yolun sağındaki karadutları görünce durup dut yemeye başladım. Bu anda Mustafanın kulaklarını çınlattım. Ağaca güçlükle veda edip yola devam ettik. Çakaya geldiğimizde kahvede çay molası verdik. Mola anında bisikleti ile gelen İlkerle bir süre sohbet ettik. İlker kiliseye gittiniz mi diye sordu tabelasını gördük ama hayır dedik. Mutlaka görülmesi gerektiğini söyledi. Köylülerin 1,5 km geride kaldığını söylemesi ile geri dönüp gitmeye karar verdim. Cihan ile Volkan gelmek istemediler. Geri dönüp az önce çıktığım yokuşu inip, indiğimi çıktım. 3 km sonra kilisedeydim. Kilise yeniden aslına uygun olarak onarılmış küçük bir yapı. Dönerken İlker ile yeniden karşılaştım. Kargo şirketinden paketimin şubeye geldiğini bildiren mesaj aldım. Dönüşte yol kenarındaki vişnelerin tadına bakmaya başladım. Sırada az ilerideki iri kirazlar vardı. Volkan aradı yol kenarında kırmızı erik ağacı olduğu ve erikten yıkıldığını haber verdi. Vişne ve kirazdan vazgeçip yola çıktım. Kahveyi ve az ilerisindeki Çaka koyunu geçtim. Burada kamp kurmak mümkün ve Ahmet bey en temiz suyun burada olduğunu söylemişti. Mersin köyünde yol kenarında bir erik ağacı görünce durup yemeye başladım. Bizimkiler meydanda yoktu. Biraz sonra Volkan seslendi. Karşıdaki evdekiler onları çağırıp kaynattıkları dut pekmezinden ikram etmişler. Bana da ikram ettiler. Fındığın yanında kivi yetiştirmeye de başlamışlar. Kivi Kasım ayında oluyormuş, kilosunu 75 kuruşa satıyorlarmış. Biz tanesine 1,5 TL ödüyoruz dedim. Şu andaki kiviler soğuk hava deposundan çıkıyormuş. Orduda kargo şirketinden paketi alıp İlker'in önerdiği Alpem bisiklete gittik. Burada rubleyi, zinciri ve aşınan fren pabuçlarımdan birisini değiştirip sağ olsunlar para almadılar. Değişimi yapan genç arkadaş abi pabuç janta sürtüyor sen iyi gelmişsin dedi. Volkanın bisikletinin fren bakımını yapıp fren balatasını ve kopan arka jant telini değiştirip sadece balatanın parasını aldılar. Kendilerine çok teşekkür ediyorum. Yola çıktığımızda saat 17:30 olmuştu. Tempolu bir şekilde pedal çevirdik ve Giresunda Volkanın amcasının evinde kaldık. Kendilerine çok teşekkür ederim.
Bu günkü tur mesafesi:
Kimden 14 Haziran 2012 Fatsa - Giresun
Ortalama hızım:
Kimden 14 Haziran 2012 Fatsa - Giresun
En yüksek hızım:
Kimden 14 Haziran 2012 Fatsa - Giresun
Not:
Bu günkü tura ait fotoğraflar kaza ile silindiği için maalesef elimde görüntü yok. Özür dilerim.

1 yorum :

  1. Fotoğraflar için üzüldüm Orhan Abicim, o kadar emek verip çekmişsin birde... :(
    Yason Kilisesini bende gezmiştim, uçtaki fener de görülmesi gereken bir yerdi...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil