29 Temmuz 2012 Pazar

20. GÜN AYDER - HOPA

21 Haziran 2012 Perşembe
Aydere ulaştıktan sonraki gün Yukarı Kavruna çıkacaktım ama sabah kalktığımda yağmur devam ettiğinden o gün minibüsle Yukaru Kavruna çıktım. Dönüşü aynı minibüste birlikte gittiğimiz Ute ve Ali ile yürüyerek yaptık. Ertesi gün Ute ile Avusora yürüdük, bir günde Ayderde gezerek 4 gece geçirdikten sonra dönmeye karar verdim. Bu günlerde bisiklet kullanmadığım için şimdilik anlatım ve fotoğraf yayınlamıyorum. Ayderdeki 2. gecenin sabahında matımın inmiş olduğunu fark ettim. Şişirip bıraktım akşam geldiğimde yine sönmüştü. 2 gece patlak matın üzerinde yatmak zorunda kaldım. Patlağı bulmam için matı şişirip bakmam lazım.
Sabah güzel bir güne merhaba dedim. Aydere yürüyüp 1 simit ve 1 laz böreği aldım. Ayderde bu tür şeyleri fırından alın en ucuz yer orası. Ayder çok pahalı bir yer. Bu yürüyüş 1 saatimi aldı. Param bittiği için bu gün döneceğim. Aşağıdan para çekmem lazım.

Toparlanırken hava bulutlanmaya başladı görünüşe göre yağmur geliyor.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Bu günkü yol haritam:



Find more Bike Ride in Turkey

Bu durumda Zilkaleden yine vazgeçtim. Islanmak istemiyorum. Yokuş inerken karşıdan esen sert rüzgar hızımı kesiyor bu sefer inişten hiç keyif almadım.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Çamlıhemşin PTT den para çektim ve yola devam ettim.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Aydere çıkmadan konakladığım yere yaklaştığımda dere kenarında durgun suyu görünce matımdaki deliği bulabilmek için suya girip matı şişirdim. Matta sayılamayacak kadar delik vardı. Bu resmen malzeme hatası. 2 gece aynı yerde şişik duran mat 3. gece sönmüştü. Delik yerleri işaretlemeye başladım ama sonra başa çıkılamayacak kadar çok olduğunu görüp vazgeçtim.
Sahil yoluna indim. Yeniden o sevimsiz düz yoldayım. Yol dediğin karakterli olmalı. Yokuşları ile insanı zorlamalı, inişleri ile sevindirmeli mutlu etmeli. Pedal çevirerek zorlanarak çıktığın yokuşun sonunda mükafat olarak pedal çevirmeden insan aşağı inmeli. Bu yolda sürekli pedal çevirmek gerekiyor. Çevirmediğinizde bir süre sonra duruyorsunuz.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Fındıklıda yol kenarındaki bir adam English diye seslenerek tahmin yürüttü. Türküm Türk deyip devam ettim. Ses gelmedi.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Arhaviye yaklaştım.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Hopaya 10 km yolum kaldı. Hopaya yaklaştığımda yol kenarında çalışan karı kocaya iyi günler dedim. Have a nice trip dedi adam.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Dağlar bulutlu muhtemelen yağıyor.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Çifte Köprüler ve Mençuna Şelalesine geçen yıl gitmiştim.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Ve Hopa.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Böylece 4 bölüme ayırdığım turun ilk bölümünü bitirmiş oluyorum. Hopa öğretmen Evine yerleştim.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Gece oda arkadaşım Muammer Bey geldi. Muratlı çay fabrikasından Hopa çay fabrikasın tayin edilmiş. Muratlı köyündeki eski çay fabrikası baraj gölünün altında kalmış. Fabrikanın bacası ile caminin minaresi görünüyormuş. Sular azaldığında caminin kubbesi de görünüyormuş. Minare ile bacanın fotoğrafını internette görmüştüm. Muammer bey ile çayın işlenmesini de konuştuk çay soframıza gelene kadar 7 ayrı işlemden geçiyormuş.Ben sadece kıyılıp kurutulduğunu düşünüyordum. Seylan çayı denilen çayları içmememizi önerdi.
Matımı kargo ile eve yollayıp Aliden bir sünger mat getirmesini rica ettim. Firma matı kullanıcı hatası olarak değerlendirdi. Bu durumda ben matımı böğürtlen tarlasına serip üzerine yatma salaklığında bulunmuş oluyorum.
03/09/2012 günü değiştirilmeyen teslim almak için Atlas Kamp'a gittim. İthalatçının değiştiğini ve yeni ithalatçının Meydan Kamp olduğunu söylediler. Meydan Kamp'ın servis bölümüne gidip durumumu anlattım. Şirket içinde araştırma yapıp kendilerine böyle bir başvuru olmadığını söylediler ama yinede sorunumla ilgilenip ürünü teslim alıp bir servis fişi kestiler. Fişi henüz katlayıp cebime koymuştum ki inceleyip yenisi ile değiştirilmesine karar verdiler. Ürünü torbadan çıkardığımda içinden bir zarf çıkmıştı. Fatura olduğunu düşündüğüm zarfı eve gelip açtığımda içinden Atlas Kampın yazdığı "Patlak üç beş yerinden" notu çıktı. Birde Vadi Doğa Sporlarının Atlasa yazdığı kaşeli imzalı bir yazı çıktı. Yazıda "Sayın müsterimiz Tarafımıza göndermiş olduğunuz Husky Frosty X-Lite şişme mat ürünün testi yapılıp sorunun firmamızdan kaynaklanmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle ürünün değişimini yapamayacağımızı üzülerek belirtiriz. Bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. " Meydan Kamp'a ürün değişimi için gösterdikleri kolaylık ve ürünlerinin arkasında durmalarına teşekkür ediyorum. Buradan çıkarttığım sonuç bir ürünü alırken resmi bayi olup olmadığını araştırmamız gerektiğidir.
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Pedal çevirme sürem:
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Tur mesafesi:
Kimden 21 Haziran 2012 Ayder -Hopa
Ortalama hızım:

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder