31 Mayıs 2011 Salı

KERPE - ŞİLE

21 Mayıs 2011 Cumartesi
Gece boyunca her uyanışımda ağaçlarda öyle böyle değil, makara çekerek öten kuşların sesiyle bir süre uyuyamadım. Sabah 06:45 te kalktım. Hava yine bulutluydu ama yağış yoktu. Dün geldiğimizde çadırı kurup yemeği hazırlayana kadar hava karardığından ayrıntılı göremediğim etrafı kolaçan etmeye çıktım.

Kampın konumu çok güzel ama tuvalet, bulaşıkhane, duş ve sosyal tesisleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Son derece kötü durumda ve eski. Ağaçlara monte edilmiş prizler vasıtası ile elektrik temin etmek mümkün. Bu kamp özel sektörün elinde olsa eminim çok daha iyi durumda olur. Akçakoca’da kaldığımız Tezel Kampingle kıyaslamak mümkün değil. Yazın hafta sonları 4.000 kişi oluyormuş burada. Şu durumu gördükten sonra o haldeki durumunu tahmin edebiliyorum. Buranın en güzel zamanında geldiğimizi düşünüyorum.
Bu günkü rotamız Şile.
www.mapmyride.com/routes/view/35127842
Geç kalmamamız lazım mutlaka erken çıkmalıyız çünkü yol haritalarını hazırlarken yaptığım incelemede bu yolun çok iniş çıkışlı ve zor bir yol olduğunu görmüştüm. Hava yağdı yağacak. Cep telefonumdaki hava durumu programı da bu gün Kocaeli çevresinde yağış gösteriyor. Hala ne yapacağımız konusunda kararsızım karar verebilmem için Kemal’in kalkması gerekiyor.
07:10 da Kemal’in çadırının yanına gidip seslendim ama kemal uyumaya devam etti. Hiç ses yok. Zaman kazanmak için kahvaltıyı hazırlayacağım, çay suyunu kaynatacağım ama bunun için de Kemal’in kalkması gerekiyor. Ocak, margarin ve hellim peyniri bende su, çay ve dil peyniri ise Kemalde. Akşam son ekmeği yemiştik ama ekmek alabilmem için bakkalın açılması gerekiyor.
Buralarda yaşam geç başlıyor.
Kimden Kerpe - Şile
08:00 de Kemal’i uyandırmak için yeni bir teşebbüste bulundum ama ses gelmeyince çadırının fermuarını açıp uyandırdım. Çay suyu kaynarken ekmek almak için bakkala gittim ama bakkal hala kapalıydı. Kampın bekçisinin verdiği 1/4 köy ekmeğine istemem demesine rağmen 1 TL ödedim. İnsanları çok iyi anlayabiliyorum. Aslında istemez derken versen iyi olur demek istediği her halinden belli.

Kemal’e hava durumunu söyleyip ne yapacağımız konusunda fikrini aldım. Bu gün için önümüzde 3 seçenek olduğunu söyledim.
1.Kandıra üzerinden İzmit’e pedal çevirip oradan tren veya otobüsle İstanbula dönmek.
2.Şileye devam edip geceyi Şilede geçirmek.
3. Ağva üzerinden İstanbul’a kadar pedal çevirmek.
3. seçenekte yolun 140 km civarında olması, çok iniş çıkış bulunması ve 2 günün yorgunluğunun performansımızı etkileyeceğini, İstanbul’a ulaşsak bile çok geç olacağından yollarda köpeklerle cebelleşebileceğimizden bu seçeneği devre dışı bıraktık. Kemal önce Ağva’ya gidelim yarında İstanbul’a gideriz dedi. Bense İzmitten dönmeyi, devam edeceksek Şileye kadar gitmemiz gerektiğini böylece son güne daha az yolumuz kalacağını söyledim. Sonuçta Kemal ile İzmit’e dönüp trenle İstanbul’a ulaşmak konusunda mutabık kaldık. Kahvaltı anında eğer furgon vagonu olan katara rastlayamazsak yüklü bisikletler ile binebilmemizin güç olacağını ve hazırladığım tur programından sapacağımızı düşünüp Şile’ye gidiyoruz dedim.
Daha biz yola koyulmadan ben işe başlayacağım buralarda olmayacağım diyerek konaklama parası için başımıza dikilen görevli biz çıkarken kapıda oturuyordu.
Kimden Kerpe - Şile
Kahvaltıdan sonra toplanıp yola koyulmamız yine 10:30 u geçti. 10:45 te yoldaydık. Bacaklarım ağrıyor ve pedallara basarken oldukça zorlanıyorum. Kemalde de aynı şikayetler var. Bu gün bu yolu nasıl tamamlayacağım diye düşünürken kaslarım ısındıktan sonra şikayetlerim ortadan kalktı.
Geç kaldığımızdan Kerpenin içine girmedik. Oysa Kerpe koyunu çok severim ayrıca burada bulunan pembe kayalar da görülmesi gereken yerler. Kerpe çıkışına geldiğimde Kemal’i göremedim. Telefonla aradım, bakkaldan su alıyorum dedi. Dikkatli bakınca gördüm.
Burada ana yoldan ayrılıp sağa devam ederek denizi takip edeceğiz.
Kimden Kerpe - Şile
Burası Seyrek e giden doğa yürüyüş parkuru.
Yeşillikler arasında bir süre yol aldıktan sonra yeniden denize kavuştuk. Buralarda koyları’ın pek çoğunda isim levhası olmadığından sevgili Baki Berk Kayalar’ın verdiği bilgileri kullanacağım. Ömerağzına bakış.
Ömerağzının bir de panoramik görüntüsünü koyayım.
Kimden Kerpe - Şile
Ömerağzına geldiğimizde yolun solunda çam ağaçları,
sağında ise deniz kenarında geniş bir düzlük vardı.
Kapı kapalıydı ama bisikletlerimizin geçeceği kadar yer vardı. Bilseydik dün gece burada da kalabilirdik.
Kimden Kerpe - Şile
Burası şu haliyle çok güzeldi. Yerler çimle kaplanmış papatyalar açmıştı.
Yazın kamp yapmak için tek sorun düzgün bir tuvalet duş sisteminin olmaması, denizden uzak yola yakın kısım dışında ağaç olmaması nedeniyle yazın çadırın güneş altında kalacak olması.
Burası için yazın fahiş bir konaklama ücreti talep edilmesi durumunda hiç şaşırmam.
Kimden Kerpe - Şile
Şu anda plajın sakinleri inekler.
Fazla oyalanmadan aklımız Ömerağzında kalarak yeniden yola koyulduk. Burada da Fethiye Ölüdenizde olduğu gibi Babadağ varmış ama heybetli bir dağ beklemeyin.
Deniz bir görünüp bir kayboluyor. Yokuşun tepesine geldiğimizde deniz yeniden göründü. Aşağıdaki kayalarda güneşlenenler vardı. Sabah yola çıkarken birkaç damla yağmur düşmüştü ama şimdi güneş sıcak yüzünü gösteriyordu.
Kimden Kerpe - Şile
Denizin ortasındaki kaya adacık.
Etraf yeşil. Eğrelti otları ve çiçekler.
Harika bir yolda pedal çeviriyorduk. Araba yok, insan yok, köpek yok. Her tepeyi aştığımızda, her virajı döndüğümüzde gördüğümüz güzellikler karşısında bir kez daha şaşırıyorduk. Sarısu deresine geldik. Bu derede kefal ve kerevit avlanıyormuş.
Kimden Kerpe - Şile
Kır çiçekleri bir halı gibi yolun kenarını kaplamıştı.
Kerpe çıkışında yolu sorduğumuz bir bey köprünün üzerinden geçerek devam edeceğimizi söylemişti. Bu köprü 1990 yılında yapılmış.
Köprüyü henüz geçmiştik ki telefonum çaldı. Bir müşterim kombisini çalıştıramamış. Kardeşim ben servis miyim? Bilsem durup cevap vermezdim. Uzun uzadıya tarif edip kendisine yardımcı oldum. Bu arada solumuzdaki göleti gören Kemal göletin yanından gidip keşifte bulunalım dedi. Bu yüklü bisikletlerle ve yola böylesine geç kalmışken olacak iş değildi.
Kimden Kerpe - Şile
Ben telefonla konuşurken Kemal kaşla göz arasında göletin yanından gidip gözden kayboldu ve telefon görüşmem bittikten az sonra geri geldi.
Karaca çıkabilirmiş, çıksa da görsek.
Karaca çıkabilir levhasının nedenini bu ağaç levha açıklıyor. Seyrek yaban hayatı geliştirme sahası. Bu levhayı daha önce Yalıköy’e giderken de görmüştüm.
Kimden Kerpe - Şile
Az önce geçtiğimiz köprüye yaklaştığımızdan beri duyduğumuz davul sesi nedeniyle Kemal’e bir köye yaklaşıyoruz ve herhalde düğün var, köy düğününe de katılacağız demiştim. Tepeyi aştığımızda yeni bir kumsalla ve ilerisinde bayraklarla süslü bir tepeye ulaştık. Davullar burada çalıyormuş.
Etrafta çok sayıda genç vardı. Bizi gören birkaç genç hemen yanımıza geldi. Kandıra Belediyesi Kandıradan buraya gençlik yürüyüşü düzenlemiş. Sabah kahvaltı verilmiş. Çocuklar gidin size de verirler dedi.
Karşımızdaki yokuşta biraz ilerledik.
Alana ulaştık.
Bir gurup genç kız ve kadın horon tepiyorlardı.
Alana kaya tırmanış platformu da kurulmuştu.
Kimden Kerpe - Şile
Aşağıda nefis bir plaj vardı.
Kahvaltı bitmiş. Çay içtik. Bu arada yanımızdaki kamyonun kasasının gölgesine dinlenmeye gelen çalgıcıların bir iki tıngırdatması ile bir kaç erkek bir anda kendilerini ortaya attılar.

Bizi karşılayan gençler yanımıza geldiler.
Kimden Kerpe - Şile
Öğle yemeği için köfteler ızgaralara kondu. Servis yarım saat sonra başlayacakmış.
Görevlilerin köfte yiyin ısrarına rağmen kaybedecek zamanımız olmadığı için teşekkür edip ayrıldık.
Yeniden yoldaydım. Tepeye çıktığımda Kemal yoktu. Yola çıkmak için hala hazırlık yapıyordu.
Kimden Kerpe - Şile
Kemal yanıma geldikten sonra birlikte pedal çevirmeye başladık.
Az ileride yol bozuldu ve bu sefer yeniden düşmemek için hızımı düşürdüm.
Seyrek e geldiğimizden burada geldiğimiz tarafı Kerpe doğa yürüyüş parkuru olarak gösteren tabela.
Kimden Kerpe - Şile
Seyrek girişinde yeniden deniz kenarındaydık ve burada da piknik ve kamp alanı vardı.
Yol sürekli bir yükselip bir alçalıyor. Nede olsa Karadenizdeyiz.
Seyrek yol ayrımına geldik. Seyreğe doğru giden yol orada bitiyormuş onun için soldan devam edeceğiz.
Kemal de geldi.
Yolumuz düz görünüyor.
Boşuna heveslenmişim az sonra uzun bir yokuşun kollarını açmış bizi beklediğini gördüm.
Kimden Kerpe - Şile
Yokuştan sonra inerek tekrar denize kavuştuk.
90 lı yılların başında şimdi rahmetli olan sevgili dostum, dünya iyiysi İsmail Ustadan methini çok duyduğum kendi şivesi ile Baharkanlı dediği Bağırganlıya geldik. Bu vesile ile İsmail Kurtulanı saygı ile anıyorum.
Bağırganlı plajı.
Sahilde henüz faaliyete geçmemiş büfenin önündeki gölgeliği gözümüze kestirip öğle yemeğimizi burada yedik.
Kimden Kerpe - Şile
Manzara harikaydı ve sahilde fazla yapılaşma yoktu.
Ben konserve barbunya pilaki, Kemal ise dil peyniri ile ekmekten oluşan öğle yemeğimizi yedikten sonra fazla zaman kaybetmeden yola çıktık. Plajın bitiminde bir dere denizle buluşuyordu.
Bağırganlı çıkışında yeniden tırmanmaya başladık.
Kimden Kerpe - Şile
Tepeye geldiğimde Kemali beklemek için durdum.
Bu da önümüzdeki yol.
Nefis bir inişin ardından İSKİ nin yeni bir boru döşeme şantiyesi ile karşılaştık. Yolu yarıp mıcır ile doldurdukları dik yolu bisikletim aşamayınca kısa bir mesafeyi iterek geçtim. Sonrasında çok dik ve zorlu bir yokuşu tırmandım. Tepeye geldiğimde Kemal yoktu. Aradım bozuk yola gelmiş. Az sonra Kemal göründü.
Kemalde beni görüntüledi.
Kimden Kerpe - Şile
Yeniden aşağı indik. Yolun denize yakın gitmesi sizi aldatmasın sabah yola çıktığımızdan beri yokuşlarla boğuşuyoruz üstelik yüklü bisiklet ile.
Bir kez daha yükseldikten sonra yine Kemal’i bekledim. Fotoğraf çekebilmek için herkes serbestçe sürebilir sadece yokuş başlarında ya da belli mesafelerde durup birbirimizi bekleyeceğiz. Bir daha bu yelere gelir miyiz bilmiyorum. Onun için sonradan keşke dememek için bol fotoğraf çekmemiz lazım.
Pınarlı köyüne geldiğimizde köy girişinde keçi sürüsü ile karşılaştık. Çoban 40 yıl Ümraniyede yaşayıp emekli olduktan sonra köyüne geri dönmüş. Dönecek köyü olanlara imreniyorum. Dönecek bir köyüm bile yok.
Kimden Kerpe - Şile
Köy kahvesinde çay molası verdikten sonra yeniden yola devam ettik. Artık Ağvaya iyice yaklaştık. Kahvede çay 35 kuruş.
Ağvaya giden ana yolu terk edip Büyük Burhanlı üzerinden Ağvaya yöneldik. Bu yol hem daha kısa hem de 1 tane çıkış var. Diğer yolda daha çok çıkış var.
Yeniden kara yolu ile birleştik.
Kimden Kerpe - Şile
Kavşaktan sonra güzel bir iniş ve sonrasında ise düz bir yolda ilerleyerek Ağva deresine ulaştık.
Görünen geldiğim yol.
Deredeki gezi tekneleri Amsterdamdaki kanal tekneleri gibi insanları gezdiriyorlar.
Kimden Kerpe - Şile
Ağvanın içine geldiğimizde Kerpeden beri katettiğimiz yol 45 km olmuştu ve Ağvaya sis çöküyordu. Sanki Karadeniz yaylalarındaydık.
Ağvada fazla oyalanmadan yola çıktık.
Yokuşlar yeniden başladı.
Kimden Kerpe - Şile
Yolun devamı sisin içinde kayboluyordu.
Yol boyunca eski ahşap evler göz kamaştırıyordu. Sahipleri ne düşünüyorlar bilmem ama ben bu evlerden birisinde yaşamayı çok isterim.
Bu köylerde ilgimi çeken bir şeyde pek çoğunda bakkal ve kahvehane olmayışıydı. Sakinliği insana huzur veriyor. Acaba yazında böyle mi?
İmrenliye geldik.
Bunca yıllık İstanbulluyum Karadeniz deyince bir Kilyosu bir de Şileyi bilirdim. Halbuki Şilenin burnunun dibinde böylesine güzel bir koy varmış.
Yolda Akçakesede durup su molası verdikten sonra
Kimden Kerpe - Şile
Mola vermeden Şileye geldik.
Marketten ekmek ve yiyecek alış verişimizi yaptıktan sonra kalacak yer bulmak için Kumbabaya yöneldik. Ben yıllardır kumbaba adını duyarım ve burada modern bir kamping olduğunu düşünüyordum. Sonuç tam bir hayal kırıklığıydı. Deniz kenarında derme çatma bir yerde adam başı 15 TL ye bir yerle anlaşıp çadırımızı kurduk. Marketten aldığımız köftelerimizi mangalda pişirip makarnamızı da pişirdiler. Salata da yaptılar. Sis iyice çöktüğünden nemden üşüdüm ve yemekten hemen sonra gidip yattım.
Bu gün 82,5 km pedal çevirdik.
Kimden Kerpe - Şile
Ortalama hızım: 12,9 km ile ilk 3 günün en düşük derecesi.
En yüksek hızım: 63 km
Toplam pedal çevirme sürem: 6 saat 22 dakika
Kimden Kerpe - Şile
Bu rota zor olduğu kadar çok keyifli bir parkur. Bu yöredeki her bisikletçiye şiddetle tavsiye ederim.