2 Eylül 2012 Pazar

19. GÜN AYDER

20 Haziran 2012 Çarşamba
Bu gün de hava açık. Matım inmiş. Belki kapağı iyi kapatmamışımdır diye düşünüp matı yeniden şişirip kapağını da sıkıca kapattım. Utenin yanına gittim. Birer çay içtikten sonra gitmek için hazırlıklara başlayacağını söyledi. Vedalaşıp ayrıldık. Yeniden yalnız kalmıştım.

Hazindak parkurunun başlıngıcına doğru yürümeye başladım. Yürüyüş parkurunun karşısındaki fırından kahvaltı için açma ve laz böreği aldım. Burada en ucuz yer fırın. Fırıncıya yolu sorduğumda kıştan yeni çıkıldığı için bitkilerin yolu kapatmış olabileceğini ayrıca 4 ayaklı dostlarımızla karşılaşma olasılığının yüksek olduğunu söyleyip tavsiye etmedi. Bende fırıncının söz ettiği köprüye kadar yolda bir süre yürümeye karar verdim. Yolun başlangıcındaki bu yapı çok ilginç. patikanın üzerine bu evin nasıl yaptırıldığına anlam veremedim. Burası vatandaşın tapulu malı yol değil desem o zaman patika neden buradan geçecek şekilde işaretlenmiş?
Patikadan ilerlemeye başladım.
Evleri geçtikten sonra parkur başladı.
Ve biraz sonra köprüye geldim.
Kimden 20 Haziran 2012 Ayder
Ayderin yan tarafından akan dere buradan geçiyor.
Yürüyüşümü burada sonlandırdım.
Geriye dönüp Aydere çıktım. Tabelada parkur hakkında bilgiler yer alıyor. Bilgilerden anlaşıldığına göre burası oldukça dik bir yürüyüş parkuru. 3650 metrede 850 metre yükseliyor. Buradan çıkan sonuca göre ortalama eğim %23.
Kimden 20 Haziran 2012 Ayder
Bu nokta Ayderin girişi ve yükseklik 1250 metre olarak yazılmış. Benim saatimin altimetresi 10 metre hata ile sonucu doğruya yakın gösteriyor.
Kamp alanıma doğru yürürken az aşağıdaki piknik alanına uğradım. Burası özelleştirilmiş. Piknik alanı içindeki ahşap yapı.
Buradaki lokantada menü yöresel yemekler açısından hayli zengin ama fiyatlar benim bütçemin çok üzerinde.
Kimden 20 Haziran 2012 Ayder
Kamp alanına geldiğimde altimetre 1415 metreyi gösteriyordu.
Yürüyüşü iptal edince çok fazla boş zamanım kaldı. Bunu yolda patlayan lastiğimi yamayarak değerlendirmeye karar verip patlak iç lastik ile yama malzemelerini yanıma alarak kamp alanımın hemen yanındaki dereye indim.
Lastiği şişirmeye çalışıp dereye sokarak delikleri buldum. Tam 3 tane.
Kimden 20 Haziran 2012 Ayder
Tamirattan sonra akşam üstü yeniden Aydere indim.
Yarın Zilkaleye gitmeye karar verdim daha fazla konaklama parası vermek istemiyorum.
Yemeğimi yiyip çadırıma girdiğimde matımın yeniden indiğini gördüm. Görünen o ki matım durduğu yerde patlamış. Yeniden şişirip yattım. Bu patlak mat üzerinde geçireceğim 2. gece olacak.