5 Temmuz 2011 Salı

İSTANBUL - ESKİŞEHİR

18 Haziran 2011 Cumartesi
Bu yıl için planladığım 3 uzun turdan 2. ve en uzunu olan İstanbul Adana turunu bu tura benimle birlikte katılacak olan Cihan’ın tavsiyesi ile Hataya kadar uzatmaya karar verdim.
Sabah telefonun alarmı çalmadan uyandım. Bir gün öncesinden çantalarımı hazırlayıp bisikletimin yanına bırakmıştım. Son ana kadar çalışıp işlerimi yetiştirdim. Tur boyunca iş için aranıp keyfimin kaçmasını istemiyorum.

Mapmyride ile hazırladığım yol haritamız aşağıdaki linkte.

0 dan 800 metre civarına çıkacağız. Bu yolu daha önce Yalova Eskişehir olarak yapmıştığım için İnegölden sonrasını biliyordum.
Acele ile kahvaltımı yapıp çantalarımı ve çadırımı bisikletime yükleyip Yenikapının yolunu tuttum. Feribot ile Güzelyalıya geçtim. Güvenlik görevlisinden sevgili dostumuz Çağlar’ın izinli olduğunu öğrenince kendisine selam bırakıp pedalları çevirmeye başladım. Yolun Bursa’ya kadar olan kısmını defalarca geçtiğimden artık ezberledim. Yokuşun sonunda boş olan mataramı doldurmak için çeşmenin yanında durduğumda çeşmenin akmadığını gördüm.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Vakit kaybetmeden pedalları çevirip Cihan ve Dinçer ile buluşacağımız noktaya doğru yola devam edip Bursa’ya girdim.
Yol kenarında uzun bir yolculuk yapacağımız Cihan ile buluştuk. Birbirimizi sanal alemden ve ortak dostlarımızdan tanıyorduk. Şimdiye kadar hiç görüşmemiştik. Cihan 16 Haziranda Çanakkaleden yola çıkıp 2 günde Bursa’ya gelmişti. Çok çabuk geldin daha beklemiyordum dedi.
Dinçer’i aradım az ileride bizi bekliyormuş. Dinçer bize Eskişehir’e kadar eşlik edip oradan otobüsle İzmir’e gidecek. 3 kişi olarak yola koyulup yakındaki benzin istasyonunda mola verdik.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Sularımızı doldurduktan sonra devam ettik.
Yolun asfalt kalitesi çok iyi ve yeterli genişlikte emniyet şeridi var.
Kestelden sonraki yokuşu çıkıp İnegöle doğru inişe başladığımızda çeşmeyi görünce hemen durduk ama bu çeşmede akmıyordu. Arıza varmış.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Eski bir öküz arabası. Dekor için konmuş.
İnegöle geldiğimizde Dinçer adaşı olan Dinçer’in iş yerinin Diffani olabileceğini söyleyince Dinçer Dişbudak ı aradım, sevgili Dinçer bizi mağazanın önünde karşıladı.
Dinçer’in yemek teklifini kabul ettik ama şansımıza mutfakta yemek bitmiş. Zaman kaybetmemek için vedalaşıp yola devam ettik.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Sevgili Dinçer yeni bisikleti ile.
Yol boyunca birbirimizden kopmadan yola devam ettik. Başımı her çevirişimde Cihan’ı hep arkamda görüyordum. Şimdiye kadar hiç böyle tur görmedim. Sanki arkamdan gelen gölgem. Hem yüksüz hem de genç olan Dinçer bazen bizi beklemek için can sıkıntısından yolun kenarındaki su kanalında atraksiyon yapıyordu.
Yol kenarındaki derenin sesi sürekli bize eşlik ediyordu. Bu bölgede baktığınızda indiğinizi zannettiğiniz ama aslında çıkan eğimli yerler mevcut. Bu hisse geçen sefer Mert ile geçerken de kapılmıştım. Derenin akış yönüne baktığınızda yükseldiğinizi anlıyorsunuz. Ben bu yokuşlara bu turda daha sonra “Kalleş yokuşlar’’ adını koydum.
Bozüyükte sevgili Ahmet Mumcuya uğradık.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Ahmet Mumcu’nun kalın ısrarına rağmen yola devam edip tahminimden önce Eskişehir’e ulaştık.
Güzelyalıda 09:10 da pedal çevirmeye başladıktan sonra 21:00 de oğlum Cihan’ın evine ulaştık. Geçen sefer olduğu gibi Cihan ile birlikte oğlumun misafiri olduk.
Geldiğimizi öğrenince ziyaretimize gelen sevgili Bülent ise Dinçeri misafir etti. Birlikte dışarı çıkıp yemek yedik.
Pedal çevirdiğim mesafe: 179,6 km
Toplam pedal çevirme sürem: 8 saat 27 dakika.
Ortalama hızım: 21,2 km
0 seviyesinden 900 metreye çıkıp sonra 780 metreye indiğimizi göz önüne alındığında tur bisikleti için oldukça iyi bir ortalama.
Kimden 18 Haz 2011 İstanbul - Eskişehir
Ulaştığım en yüksek hız: 73,7 km.
Bu hıza İnegöle inerken ulaşmış olmalıyım.
Yarın dinlenme günümüz olmasına rağmen Bülent yapacakları tura katılmamızı teklif edince kabul ettik.