19 Mayıs 2012 Cumartesi

GÖLLER TURU 1. GÜN İSTANBUL - BÜYÜKDERBENT

12 Mayıs 2012 Cumartesi
Geçen yıl ekim ayında gerçekleştirmeyi planladığım turu hava şartları nedeni ile Mayıs ayına ertelemeye karar vermiştim. Tura Kaçkarda zorluklara birlikte göğüs gerdiğimiz Uğur ile sevgili Erdal katılmaya karar verdiler.
Uğuru cezbeden turun memleketi olan Göynükten geçecek olmasıydı. Erdal ise daha önce düzenlediğim turlardaki fotoğrafları izleyip iç geçirdiğinden bu sefer o karelerde maceranın içinde yer almak istedi. Erdal annesini hava alanına bırakacağı için Derbente araba ile gelecek ve tura Derbentten başlayacak. Hafta boyunca hava tahminleri turun yağışlı bir havada gerçekleşeceğini bildirdikleri için Erdala yağmura yakalanırsak yoldan bizi almasını söyledim.

Sabah 07:00 de Samatya hastanesinin önündeki otobüs durağında Uğurla buluşmak için yola çıktım. Durağa gelmeden birisinin seslendiğini duyup durdum. Uğur ara sokaktan çıktı.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Eminönündeki Kadıköy iskelesine geldiğimizde bizden başka da bisikletliler olduğunu gördük. Fotoğrafta gördüğünüz genç arkadaşta bunlardan birisiydi. Büyükçekmece Bisiklet Kulübündenmiş. O kulüpten tanıdığım genç arkadaşları tanıyıp tanımadığını sordum, kısa bir sohbet yaptık. Deltanın Ankara yarışına katılmak için gidiyormuş. Gemi 07:40 ta kalkacaktı, Deltanın otobüsü 08:00 de kalkacaktı. Umarım yetişmiştir. Rotamızı öğreninde boludan Bileciğe bu rotanın bir kısmını tersten yaptığını ve çok keyif aldığını söyleyince ne kadar isabetli bir tercih yaptığıma bir kez daha karar verdim. Umarım bizde aynı keyfi, hatta daha fazlasını alırız.
Kahvaltımızı gemide yaptık.
Kadıköyde gemiden indik. Tur buradan başlıyordu, buda bu günkü yol haritamız.

Find more Mtn Biking in Istanbul

Sahil yoluna ulaştığımızda bisiklet yolunda sürmeye başladık. Guruplar oluşturan yol bisikletçileri peş peşe geçip gittiler. Bu yakada bisiklete ilginin daha fazla olduğu kesin.
Uğurla keyifle pedal çevirirken yanımıza gelen yol bisikletli birisi Kemal yok mu diye sordu. Kendisi ile tanıştık, adı Sedat Gökçekti. Kendisini forumdan ve blogumun izleyicisi olmasından dolayı sanal ortamdan tanıyorum. Bir süre birlikte sohbet ederek yola devam ettik. Sedat yanından geçen arkadaşları ile antrenman turu yapmak için izin istedi. Bir fotoğraf çektirelim öyle gidersin dedim.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Fotoğrafın ardından Sedat guruba yetişebilmek için hızla yanımızdan uzaklaştı.
Arkamızdan peş peşe yol bisikleti gurupları gelip bizi geçtiler.
Tuzlada bisiklet yolunu bitirip D 100 kara yoluna çıkıp buradan devam ettik.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Uğurun derdi gelişi ile 1 kişi artan Gebzenin nüfus bilgisini düzeltmek.
Yol güzel fakat trafikten dolayı sürüş pek keyifli değil.
Kavşaklarda dikkatli olmak gerekiyor.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Arada bir kısa ve yumuşak yokuşlarla kademe kademe yükseliyoruz.
Bir gün önce yağan yağmur nedeniyle dere çamur rengini almış. Hoş yağmur yağmasa derenin rengi sanayi tesisleri nedeniyle yine berrak olmayacaktık.
Ben derenin fotoğrafını çekerken Uğur susuzluğunu gideriyor.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Ballıkayalara gidilen Tavşancıl kavşağına geldik.
Sahilde yeni bir park yapılıyor.
Ön planda eski bir fabrika var. Herhalde artık faal değil.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Dilovasına harika bir inişle adeta süzülerek indik. Yolun devamında Körfezde bir benzincide su molası, İzmit girişindeki Kipada ise yemek molası verip Erdala yerimizi söyledik. Evde insan var beni beklemeyin siz benden önce varacaksınız dedi.
Şimdilik tren seferleri durdurulduğundan kullanılmayan İzmit tren garına geldiğimizde telefonum çaldı. Arayan Antalyadan dostum Ömer Yıldızdı. İstanbula gelmiş beni arıyordu. Kendisi ile görüşemediğime çok üzüldüm.
Makinemi alan Uğur ben telefonla konuşurken durmadan fotoğraf çekip duruyor.
İzmit sakin bir şehir.
Derbente oldukça yaklaştık.
Erdalların evine geldiğimizde kendisi henüz gelememişti. Gün sonunda yaptığımız yol.
Kimden İstanbul - Büyükderbent
Ve pedal çevirme süremiz.
Yarın Erdalın da katılımı ile 3 silahşörler edası ile birlikte pedal çevireceğiz.

1. Merhaba adım Cem Şentin. Sizin turlarınızı takip eden amatör bir bisiklet kullanıcısıyım. En uzun turumu 29-30 Ekim 2011'de İznik'e gidiş dönüş 185 km yapmış biri olarak, 18 Mart'ta Büyükada'da geçirdiğim kaza nedeniyle sol elimi tarak kemiğinden kırmam nedeniyle 2 tekere 2 ay ara vermek zorunda kaldım. Bu arada Göller turunuza hayran kaldım. Yalnız bir yerde hata yapmışsınız. Tavşanlı'dan Ballıkayalar'a giden yol yok. Ballıkayalar'a D 100'den Dilovası'na giderken sola dönen Tavşanlı köyü sapağına sapıldığında ulaşılabiliyor.

2. Merhaba Cem Bey. Öncelikle geçirdiğiniz kaza nedeni ile geçmiş olsun. Bu bölümde yanında fotoğraf çektirdiğimiz Tavşanlı sapağı tabelasından girip Ballıkayalar gidiliyor. Bu turdan 2 hafta sonra Ballıkayalar Doğa Sporları Festivaline gitti. Kavşakta Ballıkayalar 3 km diye bir levha var ama bu yol yaklaşık 5 km.