21 Mayıs 2012 Pazartesi

GÖLLER TURU 5. GÜN ABANT - BOLU

16 Mayıs 2012 Çarşamba
Gece soğuktu. İlk kez bu gece kısa kollu tişörtümün yerine uzun kolu termal içliğimi ve uzun kollu tişörtümü giydim. Sabah kalktığımda hava güneşliydi. Ben çadırımın fermuarını açarken başka bir fermuar sesi daha duydum. Erdalda kalkıyordu. Ardından Uğurda çadırından çıktı. Sanki hepimiz birbirimizi bekliyormuşuz. Bu gün Günler sonra şehirde konaklayacağız. Canımız ne isterse yiyeceğiz. Benim canım Sülüklü göl çıkışından beri fena halde tatlı istiyor. Dün Taşkestide yediğim dondurma beni kesmedi. Tavşansuyunda çeşme başında yere düşmüş henüz tam olmamış yamru yumru minicik erik tanesini görünce de ekşi erik istemişti canım.
Erdal çayı hazırlarken Uğurla birlikte yürüyüşe çıktık.
Kimden Abant - Bolu
Abant sakin ve sessizdi, insana huzur veriyordu.
Su samurlarının yaşam alanına tahtadan yürüyüş yolu yapmışlardı ama biz samur göremedik.
Yürüyüşün ardından kahvaltımızı yapmak için çadırların yanına döndük. Erdal ve Uğurda toparlanmak için hummalı bir çalışma var. Mutfak malzemesi bende olduğu için en son ben hazırlanıyorum onun için hiç acelem yok. Arkadaşlar gelin çay hazır dedim. Tamam diyorlar ama gelen giden yok. Her ikisi de çadırlarının içinde kıpır kıpır toparlanıyorlar. Birimiz hazırlanmasak hiç birimiz gidemeyiz ve ben henüz hiç hazırlık yapmadım onun için gelinde şu kahvaltı işini aradan çıkaralım dedim. Sonunda geldiler.
Kahvaltıdan sonra bende toplanmaya başladım. Hava yeniden kararmaya başladı. Ben havanın açmasını beklemekten yanayım hatta gerekirse burada bir gece daha kalalım arzusundayım. Uğur ile Erdal ise bir an önce Boluya gitmekten yanalar. Boluda Gölcük e de gideceğiz ve haritaya göre Gölcük yolunun son 6,5 km si yokuş. Arkadaşlarıma cep telefonundaki hazırladığım PDF dosyasına bakıp bilgi veriyorum. Bu yokuşta 6,5 km de 400 metre yükseleceğiz. Karamurat gölüne giderken 6 km de 325 km yükselmiştik diyerek.Önce Boluda bir otele yerleşip eşyalarımızı bıraktıktan sonra Gölcük e boş bisikletlerle gitmeye karar verdik.
Bu günkü yol haritamız:

Find more Bike Ride in Bolu, Turkey

Bu arada hava yeniden karardı. Ne diyorsunuz çadırları sökelim mi diye başımı çadırdan çıkardığımda çadırların çoktan sökülüp bisikletlere yüklendiğini gördüm. Ardından yeniden sağnak yağış başlayınca hepimiz benim çadırımda yağışın durmasını bekledik. Büyük çadır kullanmanın faydası böylece ortaya çıktı. Yağış kısa sürdü. Hemen çadırımı toplayıp bisikletime yükledim ve yola çıktık.
Bu görüntünün hastasıyım.
Abant Taksim Otelinin karşısındaki seyir terasında son fotoğraflarımızı çektirdik.
Ardından Boluya doğru yola çıktık. Erdal Boluda bizden ayrılıp otobüsle Sapancaya dönecek. Hava şartları uygun olursa Uğurla tura devam edeceğiz.
Kimden Abant - Bolu
Abanttan harika bir inişle yola devam ettik. Arada bir pedal çevirdiğimde sağ dizim ağrıyor, canım çok yanıyor.
Abant yolunu tamamlayıp D100 kara yoluna ulaştık.
Bolu tabelasına ulaştık.
Kimden Abant - Bolu
Uğur yine klasik pozunu veriyor.
Erdal ağrılarına rağmen gerçekten büyük iş başarıp turu buraya kadar sürdürdü. En büyük korkum olmayacak bir yerde kalmasıydı. Ben kısa süreli diz ağrımdan dolayı neler çektiğini az çok hissediyorum.
Boluya geldik. Tabelada gideceğimiz Gölcük tabelası var. Kıbrısçık tabelası ise bana sevgili arkadaşım Bayramı anımsatıyor. Bir ara telefon edip hatırını sormak geçiyor aklımdan ama sonra vaz geçiyorum.
Kimden Abant - Bolu
Boluda öğretmen evinde yer bulamayınca hemen arkasındaki Orman İşletmesinin misafirhanesine yerleştik. Burada konaklama fiyatı kişi başı 40 TL. Öğretmen evlerine göre pahalı üstelik kahvaltı da yok. Sağ olsun Satılmış bey bize indirim yapıp 100 TL aldı. 20 TL ye de yemek yersiniz dedi. Yemek içinde Bolu içindeki A&Yemek adlı bir yeri tavsiye etti. Burada sadece 1 gecelik yer var. Yarın ayrılmak zorundayız. Duşlarımızı aldıktan sonra yemeğe gitmek için misafirhaneden ayrıldık. Bu arada arkadaşlarım Gölcük e gitmekten vazgeçtiler. Ben gidip gitmemek konusunda kararsız kaldım ama sonra tekrar beliren bulutlar ve ağıran bacak adelelerim yüzünden bende vazgeçtim.
Bolu merkezdeki eski yapılar koruma altında. Yeniye kurban edilmemeleri çok güzel.
İleride solda bulunan PTT nin yan tarafındaki A&Yemek tesisine gideceğiz.
Kimden Abant - Bolu
A&Yemekte selfservis sistem işliyor. 4 çeşit yemek 6 lira ve lezzetliydi. Yemeklerimizi yiyip karnımızı doyurduktan sonra hava iyice kararıp rüzgar çıktı, yağmur geliyordu. Hızla BİM e gidip Yedigöller için alışveriş yaptık ve misafir haneye döndük. Ardından uzun sürecek çok şiddetli yağmur başladı. Camdan yağmuru seyrederken iyiki Gölcük e gitmemişim diye düşünürken yüzümü tebessüm kapladı.
Arşam yemeğini yakından aldığımız kızarmış tavuğu Satılmış beyi de davet edip yedik. Yağmurun bu gece deli gibi yağıp bütün yükünü toprağa bırakmasını istiyorum. Yarın hava yağmasın ki rahat bir yolculuk yapalım.