7 Temmuz 2011 Perşembe

ESKİŞEHİR - AFYONKARAHİSAR

20 Haziran 2011 Pazartesi
Bu günkü yol haritamız:

Sabah 06:30 da evden ayrıldığımızda çocuklar uyuyorlardı. Kahvaltı için yine bir gün önce gittiğimiz börekçiye gittik. Acele ile yaptığımız kahvaltının ardından boş sokaklarda pedal çevirmeye başladık.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Eskişehir yaşanası bir yer.
Şehir dışına çıktık. Yolun emniyet şeridi geniş ve güzel. Trafik çok az. Yanımızdan sık, sık Yıldız Turizm, Seydişehir Belediyesi ve Kınık Belediyesi otobüsleri geçiyor.
Bu gece de konaklama problemimiz yok. Dün arayan sevgili Aykut Tarım İl Müdürlüğü misafirhanesinde bize yer ayırttığını söyledi. Yolda güle oynaya giderken bir ara sol tarafımızdaki seranın ortasındaki beton kulübenin damına çıkmış 10 kadar köpek havlamaya başladı. Yolla sera arasında tel çit olduğundan köpeklerin yola doğru hareketlenmelerine aldırmadım. Ama az sonra köpeklerin tel örgünün arasından yola çıktıklarını görünce arkamdaki Cihana topukla diye bağırıp pedallara asıldım. Allahtan yol aşağı doğru iniyordu ama köpeklerin sesleri bir türlü kesilmiyordu. Bu süre bana yıl gibi geldi. Köpek milleti korudukları sınırın dışına çıktığınızda peşinizi bırakırlar ama bunların sesleri kesilmediğine göre ya sahiplendikleri bölgenin sınırları geniş ya da bunların bizi paralamadan bırakmaya niyetleri yok. O hızla soluğu Seyitgazide aldım. Girişte tabela göremeyince karşı taraftaki çıkış tabelasını çektim.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Cihanın da gelmesi ile birlikte çay bahçesine gittik.
Garson çocuk çay başı 1 TL isteyince kendisine teessüflerimizi sunduk. Bu arada Belediye hoparlörden bir kadın “İsterim, isterim ben anlamam isterim” diye bir şarkı söylüyordu. Çaybahçesinde yol hakkında bilgi alan Cihan konuştuğu adamın önerisi ile yemek molasını Gazlıgölde verelim diye kararını bildirdi.
Yola çıktıktan az sonra yuvadaki leylek dikkatimi çekti.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Seyitgaziden Kınık a doğru boş yolda pedal çevirmeye devam ettik.
Bir süre sonra sol tarafımızda henüz tamamlanmamış bir baraja ait göl göründü.
Aşağıda yayılmış koyunların çan sesleri insana huzur veriyor.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Kınıkta verdiğimiz çay molasının ardından yola devam ettik. Önümüze bir yol ayrımı çıktı. Bu ayrım bir süre önce bisiklet turu da düzenlenen tarihi Frig vadisine gidiyor.
Vadiye sapan yolun Eskişehire uzaklığı 86 km.
Bunlar da yol kenarındaki güzellikler.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Yolumuza devam ederken ileride tam seçemediğimiz Göllü bir tabela belirdi. Önce Gazlıgöl olmasın dedik, sonra adamın verdiği bilgilere göre daha var dedik.
Yaklaşınca tabelada Gölbahçe yazdığını gördük ve yemek molasını burada vermeyi kararlaştırdık. Anayoldan ayrılıp köyün içine girdik. Girişte gördüğümüz afyon tarlası Afyonkarahisar a yaklaştığımızı haber veriyordu ve bu tarlalarla Afyonu geçtikten bir süre sonrasına kadar karşılaşacağız.
Tozlu, topraklı yoldan geçip köy meydanına geldiğimizde yol kapanmıştı. Köy meydanına taş döşeniyordu. Bisikletlerimizi bırakıp karşıdaki bakkala yürüdük. Bakkal bu köyün görünüşüne göre çok moderndi ve içinde yok yoktu.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Bakkalın torunu olan güzel kız isteğimi kabul ederek poz verdi.
Bir iki yapının dışında köy doğallığını koruyor.
Adeta zaman tünelinde geriye gitmiş gibiyiz.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Köyden çıktıktan sonra yol hafif iniş ve çıkışlarla devam etti.
Ayazini geziye başlamadan görmeyi kararlaştırdığım bir yerdi ve aldığım bilgilere göre yoldan 4 km içerideydi. Bu köyde Ürgüpteki peri bacalarının bir eşinin olduğunu duymuştum. Tabelada peribacalarının 40 km içeride olduğunu öğrenince gitmekten vaz geçtim.
Sonunda Gazlıgöle geldik. Ben bir göl ve çevresinde ağaçlık piknik yeri bekliyorum ama burası termal tesisleri olan bir yer. Her yerde devasa termal oteller var ve yenileri yapılmaya devam ediliyor. Cihan buraya yıllar önce gelmiş ama bu halini çok değişmiş buldu.
Telefonla arayıp yerimizi öğrenen Aykut bizi karşılayıp misafirhaneye götürmesi için Secan’ı yolladı. Afyon girişinde tabela olmaması Cihan’ı üzdü. Secan ise zaten Afyon diye eksik yazıyorlar deyince dostlarımızın Afyon adından rahatsız olduklarını anladım. O halde bende doğrusunu kullanıp Afyonkarahisar diyorum.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Bu gün katettiğimiz yol: 140,7 km.
Toplam pedal çevirme sürem: 6 saat 49 dakika.
Ortalama hızım: 20,6 km.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Max. Hızım: 49,6 km. Bı hıza köpeklerden kaçarken ulaşmış olabilirim.
Biz Afyonun rakımını Eskişehirden aşağıda düşünürken 1000 metrenin üzerindeymiş. Bu gün farkında olmadan yine yokuş çıkmışız. Aykut tenis müsabakalarında hakemlik yaptığından 21:00 civarı görüşebileceğiz. Duşumuzu alıp üstümüzü değiştirdikten sonra yemek, yemek ve gezmek için Afyonkarahisar sokaklarına çıktık. Hadi hep beraber şehri gezelim.
Önce Tarım İl Müdürlüğü binası önünde fotoğraf çektik.
Yol kenarındaki bisiklet tamircisi dikkatimizi çekti.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Afyonkarahisarda tarihi binalara sıkça rastlayabiliyorsunuz.
Kale.
Eski bir hamam.
Anadolu Ajansı binası.
Kimden 20 Haz 2011 Eskişehir Afyon
Aykut ile telefonlaşıp buluştuk ve AFDOS kulüp binasına gittik. Burada 250 km lik Gobi Çölü Ultra Maratonuna Alper Dalkılıç ile birlikte katılacak olan Ali Cem Aktaş için uğurlama partisi düzenlenmiş. AFDOS un açılımı Afyonkarahisar Doğa Sporları Kulübü. Anadoluda bu tür spor kulüplerini görmek beni çok memnun ediyor. Pırıl pırıl içleri doğa sevgisi ile dolu insanlar el birliği ile hiçbir karşılık beklemeden özverili bir şekilde çalışıyorlar. Yeni kavuştukları modern kulüp binaları çok güzel.
Pastalar ve meyveler yendi, çaylar kolalar içildi, sıcak sohbetler yapıldı. Yeni dostlarla tanıştık. Yarınki yol hakkında bilgi aldık. İki tane ciddi 4 er km lik tırmanışlarımız olduğunu öğrendik. Ben Uludağa çıktım 2 tane 4 km lik tırmanış benim için mesele değil diyorum ama onlar özellikle ikincisinin çok dik olduğunu söylüyorlar. İş bu iki tırmanış ile bitmiyormuş Eğerdire gitmek için gölün kenarında sürekli bıkkınlık veren iniş çıkışlar yapıyormuşuz. Bu bilgiler beni çok memnun etti. Kaçkara antrenman olur diyorum. Toplantı sona erdi ve birbirimizle vedalaşıp ayrıldık.
Misafirhaneye girmeden önce Aykuta teşekkür ederek vedalaştık. Bizlere ilgi gösteren misafirperver Afyonkarahisarlı dostlarımıza çok teşekkür ederiz.