5 Haziran 2011 Pazar

SUUÇTU ŞELALESİ VE ÇATALDAĞI

28 Mayıs 2011 Cumartesi
Mustafakemalpaşadan Ahmet Centeli uzun zamandır beni bisiklet turuna davet ediyordu. Havanın hala ısınmadığı bir bahar günü bu davete bir tur düzenleyerek katılmaya karar verdim. Duyuruyu 1 ay öncesinden yaparak bu turda bir gece kalacağımızdan katılmak isteyenlere eksik malzemelerini temin etmeleri için süre vermiş oldum. Sonunda kararlaştırdığımız gün yaklaştı. Benim dışımda Uğur, Erdal, Murat, Aydın, Ali, Sezer, Kemal katılmak için biletlerini aldılar. Daha sonra Atakan da katılmaya karar verdi ve son gece son anda Fatihte tura dahil oldu.

Sabah Kemal bizim mahalleye geldi, arabasını otoparka bırakıp birlikte Yenikapıya gittik. (Fotoğrafta Erdal’ın tuttuğu bisiklet benim)
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Hep birlikte Feribota bindik.
Evlerimizden getirdiğimiz börekler ve simit eşliğinde kahvaltılarımızı yaptık. Hepimiz çok neşeliydik. Kimimizse uyuyordu.
Bazılarımız ilk kez bu tür bir yolculuğa çıkıyor, ilk kez çadırda geceleyecekti. Bandırmada feribottan indikten sonra benim getirdiğim ilave çadır ve uyku tulumlarını arkadaşlara paylaştırdık. Artık yola çıkmaya hazırdık.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Aydın’ın yengesinden alacağı börek, kısır, tatlı gibi yiyecekler için Belediye binasının yanına gittik.
Meteoroloji günlerdir bu yöre için yağmur tahmininde bulunuyor. Hava kapalı ama şimdilik yağmur yok.
Bandırmalı hanımlar ev bütçelerine katkıda bulunmak için kendi yaptıkları çeşitli yiyecekleri ve el işlerini burada sergileyip satıyorlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Meydan çok kalabalık bir sürü genç toplanmışlar.
Bir kenarda kendi halinde duran sakin, saygılı ve nazik genç arkadaşımıza kalabalığın nedenini sorduğumda pikniğe gideceğiz dedi. Nereye diye sordum o da bilmiyormuş.
Özellikle erkek öğrencilerin bizlere ve bisikletlerimize karşı ilgileri oldukça fazla. Bir tanesi bana adamım dedi ve cep telefonuyla fotoğrafımı çekti.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bende onu yanımıza çağırdım ve birlikte fotoğraf çektirdik.
Aydın’ın alışverişinden sonra 09:45 te yola çıktık. Daha şimdiden programın 45 dakika gerisindeydik. Bandırmayı geçip Karayoluna çıktık.
Murat yanına su almamış ben önden gidip bir benzinciden alayım sizi bekletmeyeyim dedi ve pedallara bastı. Murat uzun zamandır bisiklete binmediğinden kondisyonu pek iyi durumda değil. Tenis oynuyormuş ama iki spor birbirinden farklı olduğundan farklı kaslar çalışıyor ve bu nedenle her iki sporun da benzer yanları yok. Bir süre sonra Kuşcenneti tabelasını gördük. Yol hafif bir tırmanışla devam ediyordu. Yeterli emniyet şeri vardı ve asfalt kalitesi yeterliydi.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bandırmanın dışına çıktığımızdan doğa ile baş başaydık. Mustafakemalpaşaya köy yollarından gidecektik ve Aydın buralı olduğundan gurubun idaresini Aydın’a verdim. Ben aramızdaki en zayıf halka olan Atakan’ı kontrol altına alınca son adam olarak gitmeye başladım. Atakan banim büyük oğlum . Geçen yıl bizimle Kapıdağ tam tur, Erikli Şelalesi ve Delmece Yaylası, 1. Uludağ turuna katıldıktan sonra 11 aydır bisiklete binmiyordu. Onun için tempo yükseldiğinde ayak uyduramıyor. Bunun yanında bisiklet tamiri konusunda hiçbir bilgisi olmadığından lastiği bile patlasa yardıma ihtiyacı var.
Tren yolundan geçen bir yük katarı.
Benzinciden suyunu alıp bize yetişen Murat su molasında.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Sol tarafta yol çalışması yapan işçilerden birisinin uyarısı ile asfaltı veni dökülüp henüz trafiğe açılmamış sol taraftaki yola geçerek adeta geniş bir bisiklet yolunda sürmeye başladık.
Manyas gölü uzaktan görünüyor.
Yolun bu kısmında çizgiler çizilmesine rağmen trafiğe açılmamış.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bir süre sonra karşı yönden gelen araçların yan yola yönlendirildiği yere gelince normal şeridimize geçtik. Karayolundan gitmemize rağmen etraf oldukça güzeldi. Karadereden geçiyoruz.
Murat’ı da görüntüledim.
Ve bir hafta önce birlikte 4 günlük tur yaptığımız Kemal.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bu fotoğraftaki inek sürüsü doğada olduğumuzu müjdeliyordu bize. Gerçekten doğadaydık, bu bir rüya değildi.
Atakanla birlikte en geride kalmıştık. Gurup kopup gitmişti. Bir süre sonra Uğuru sanki iki yolu ayıran orta noktada gördüm gibi geldi. Telefonum çaldı arayan Uğurdu nerede olduğumuzu soruyordu. Geliyoruz Şeker piliç in 12. tesisini şimdi geçtik dedim. Tamam, sizi görüyorum dedi. Yanılmamışım gördüğüm Uğurmuş ve orada sola bir sapak varmış. Atakanla birlikte arkadan gelen trafiği kontrol edip yol müsait olunca sola yanaşıp kavşağa girdik. Murat düz devam etmiş dediler. Arkadaşlar kavşaktan sola döndüklerinde karşıdan gelip hemzemin geçitten geçen bir tren ilgilerini çekince yolu kontrol etmemişler ve bu arada Muratta onları fark edemeyince geçip gitmiş.
Murat’ın geçtiğini fark etmemişler. Bu durumu yol kenarındaki fabrika bekçisinden öğrenmişler. Ben peşinden gidip yakalarım dedim. Bekçi 10 dakika kadar olduğunu söyledi. Biraz pedal çevirdikten sonra aklıma telefon etmek geldi. Aradım telefonu kapalıydı. Şarjı azaldığı için telefonunu kapatmış. Çaresiz pedallara yüklendim. Var gücümle çeviriyordum. 3 km sonra Murat’ın geri döndüğünü gördüm. Arkadaşlar arabaları durdurup haber yollamaya çalışmışlar ama araçlar durmamış. Sonunda durdurabildikleri Toyota aracın sürücüsü Murat’a haber verip durdurmuş. Ben önde Murat arkada geri geldik. Murat gurubun ortasında olduğunu, öndekilere yetişmek için hızlı gittiğini ve dönenleri görmediğini söyledi. Gurunun ortasındaysanız ve öndekiler kopup gittiyse eğer kaybolmak istemiyorsanız yavaşlayın hatta durup arkadan gelenleri bekleyin. Eğer yeterli gücünüz olsaydı zaten ön guruptan kopmazdınız. Bu davranışınızla kendinizi gereksiz yere yorup enerjinizin erkenden bitmesine neden olursunuz. Bu tür turlarda asla şarjı yetersiz telefonla yola çıkmayın.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Tren yolunu geçince Okçugöl’e geldik. Burada yemek molası vereceğiz.
Aydın ın Bandırmadan aldıklarını çay eşliğinde yedik. Özellikle haşhaşlı tatlıya bayıldım.
Bu arada Ahmet arayıp nerede olduğumuzu öğrendi. Ben araba ile geliyorum eşyalarınızı alayım dedi. Bizim yemek molamız bitmeden Ahmet ve Bursadan gelen Sercan geldiler. İsteyen eşyalarını arabaya verdi. Ben vermeyenlerdendim. Atakan’ı Ahmet’in yanına verdik bisikletini Sercan aldı. Atakan araba ile gideceğinden ve eşyalarda arabaya verildiğinden artık daha hızlı hareket edebilirdik. Çay paralarını ödedikten sonra haydi gidiyoruz deyip bisikletime bindim ve yola çıktım. Arkamdan birkaç kişi daha geldi. Ya her zamanki gibi bazı arkadaşların geç hazırlanmasından yada tempoyu yüksek tutmamızdan gurup dağıldı. Bir derenin üzerinden geçtikten sonra köprü sonunda durduk. Bu arada Ahmette arabası ile bize yetişmişti. Gurubun toparlanmasını beklemeye başladık.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Birkaç kişi daha geldi. Ahmet siz devam edin ben burada son adam geçene kadar bekleyeceğim deyince yeniden yüksek tempo yola devam ettik. Telefon çaldı arayan Uğurdu. Yolu karıştırmış ve alıp başımızı gittiğimiz için biraz sitem etti. Yolu tarif edip tempoyu düşürmemizi, gurubun dağıldığını söyledim. Yeniden telefonum çaldı Arayan Erdaldı. Fatih’in lastiği patlamış ve köprü girişindeymişler. Ahmete haber verip Erdal’a yardıma gönderdim.
Telefonum bir kez daha çaldı. Bu sefer arayan Murattı. O da kaybolmuş. Bana bulunduğu yeri tarif ediyor ama bende çevrenin yabancısı olduğumdan çok fazla yardımcı olamadım. Köprüye gelmeden köy içinde yanlış yola sapmış. Çok kızmış böyle tur olmaz, tamam ben bulur gelirim Suuçtuya dedi. Kara yoluna çıkıp sola doğru bir süre devam ettikten sonra durup gelenleri beklemeye karar verdik.
Önce Uğur sonra Erdal ve araba ile Ahmet geldi ama Murat yoktu. Aradım telefonu kapalıydı. Az sonra uzaktan Muratta göründü. Hızla yanımızdan geçip arabaya gitti ve eşyalarını aldı. Dur sakin ol yapma dediysekte ben çok inatçı bir insanım ısrar ederseniz kavga ederim, 2 kez insan bırakılmaz ben size ayak bağı oluyorsam giderim dedi. Bırakın gitsin dedim. Bu arkadaşımız bizimle birlikte Kaçkar turuna da gelecekti. Tur için Facebookta kurduğum gurupta şimdiye kadar pek çok belge, bilgi, video, fotoğraf ve harita paylaştım. Bu belgelerden birisinde bu turun çok zor olduğunu yorgunluk, adrenalin ve oksijen azlığından zaman, zaman gerginlik yaşayıp kırıcı olunabileceğini buna benim de dahil olduğumu, böyle bir durumda asla tartışmaya girilmemesi, daha sonra sakin bir anımızda konunun tartışılması gerektiğini, dağda olabilecek tartışmanın sonu kestirilemeyecek mecralara gidebileceğini ve bunun diğer katılımcıların moralini bozacağını yazmıştım. Bu durumun bu turda ortaya çıkması bence Kaçkar turuna katılacak olanların şansıdır.
Bu tür durumlarda fevri davranışlarda bulunmamak gerekiyor. Öfkenizi kontrol etmeyi öğrenin ve bu durumlarda asla tartışmaya girmeyin veya durum değerlendirmesi yapmayın. O andaki yorgunluk ve öfke nedeniyle doğru tespitlerde bulunamazsınız ve boşuna tartışma ortamı yaratmış olursunuz. Benim hatam ise Atakan guruptan çıkınca kalanların daha tempolu çevirebileceklerini düşünerek ve kaybettiğimiz zamanın bir kısmını geri kazanmak amacıyla tempoyu yükseltmem ve bu temponun sonrasında öne geçen arkadaşlarca da sürdürülmesine izin vermemdi.
Murat’ın ayrılmasından sonra bir kişi azalarak Mustafakemalpaşaya ulaştık. Atakanın bisikletini Ahmet’in dükkanına bıraktık. Burada yolda ciddi çıkışlar var yükünü arabaya ver telkinlerine uyarak ben de yükümü arabaya verdim. Korkulacak kadar zor bir parkur yokmuş, boşuna vermişim.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Çarşıda Belediye binasının yanındaki tatlıcıdan Belediyenin sipariş verdiği Mustafakemalpaşa tatlılarını,
karşıdaki marketten de kahvaltılığımızı aldık.
Alışverişi tamamlayınca asıl hedefimiz olan Suuçtu ve devamında Çataldağa doğru yola çıktık.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Boş bir yolda yeşillikler içinde yol alıyorduk.
Bir çeşme başında mola verdik.
Kemal’in bisikletini denemek isteyen Bahattin Bey bisiklete artistik bir şekilde binince Kemal bisikletime hiç bu şekilde binemedim diyerek hayranlığını gizlemedi.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Kemal her fotoğraf çekiminde ya eğilmiş oluyor, ya su içiyor. Uyarım üzerine bu sefer objektife baktı.
Bu arada bisikleti deneyen Bahattin Bey’e Sercan eşlik ediyordu.
Çeşmenin yan tarafındaki alanda istiflenmiş tomruklar arasında fotoğraf çektik.
Çeşmede mola verenlerin sayısı arttı.
Araba da geldi. Bu yolun doğru Suuçtu şelalesine gittiğini, kaybolma ihtimali olmadığını öğrenince vakit kaybetmemek için gidelim dedim. Burada bekleyip terimizi soğutacağımıza Suuçtuda gezip fotoğraf çekerek zamanı değerlendiririz.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bu arada Erdal da göründü.
Yeniden yoldaydık. Bu tür uzun molalardan sonra yeniden pedal çevirmekten hiç hoşlanmıyorum. Kaslarım soğuduğundan yeniden ısınana kadar ağrılar oluşuyor.
Katır tırnakları açmış ve mis gibi kokuyorlardı.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Daha şimdiden fotoğraf çekmek için sık, sık durmaya başladık. Bu gidişle gidemeyeceğiz.
Hava yağmurlu diye su geçirmez ayakkabılarımı Atakan’a verince bana da botlar kaldı.
Biraz da makro çalışalım.
Yeniden pedalları çevirmeye başladık.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Yolun asfalt kalitesi iyi ve araba pek geçmiyor. Her ne kadar düz görünse de belli etmeden bizi hafif bir eğimle yukarı çıkarıyor.
Yol bir derenin paralelinde devam etmeye başladı. Küçük bir setten çağlayan su akıntısını görünce geldik galiba diyerek heyecanlandım. Bahattin bey daha var dedi. Ne kadar diye sordum 3 km dedi.
3 km sonra Bahattin Bey’e geldik mi diye sordum daha var dedi. 3 km demiştiniz 3 km geldik deyince o zaman demek 4 km varmış dedi. Suuçtu tabelasını geçtik ama hala devam ediyorduk. İlk sorduğum noktadan 5 km sonra nihayet Suuçtu şelalesine geldik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bahattin Bey ve Sercan ile fotoğraf çektirdik.
Bir fotoğraf ta Uludağ fatihleri olarak çektirdik. Ahmet ve Sercan ile ilk kez geçen yıl Ağustos ayında Uludağ zirve tırmanışında tanıştık ve aramızda çok güzel bir dostluk oluştu.
Sezer de geldi.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Toplu fotoğraf çekimlerinden sonra şelaleyi yakından görüntüleyebilmek için mesire alanına daldık.

Baba oğul da bir fotoğrafımız olsun.
Gençlere taş çıkartan Bahattin Bey.
Ahmet’in Suuçtuyu tanıtım amacıyla gönderdiği fotoğrafta gördüğüm koltuk şeklinde kesilmiş ağacı görünce oturdum.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Ahmet ve Uğur beni sultan ilan edip biz de yaverleriniz diye yanımda poz verdiler.
Hava güneşli olsa bu suyun çok daha güzel görüntü vereceğini düşünüyorum.
Burası gerçekten çok güzel ve mutlaka görülmesi gerekiyor.
Şelaledeki fotoğraf çekimlerimizi tamamladığımızda Erdal geldi. Dizindeki sakatlık tekrarlamış. Bisikletini Atakan’a verip yola araba ile devam etti. Ahmet’in önerisi ile araba yolunu terk edip başka bir yola girdik. Bu yol hem 2 km daha kısaymış hem de eğim daha azmış.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Atakan binemezsem yürürüm nasılsa 5 km dedi ve yola sapar sapmaz yol hemen dikleşti. Bu yokuşa yüksek vitesle yakalanan Atakan çıkamayınca denemekten vazgeçip bisikleti itmeye başladı. Fakat az sonra yokuş bitince bisiklete yeniden bindi ve Kamp alanına kadar bisikletle gitti.
Daha önce aramızda konuştuğumuzda Atakan Erdal abi en güzel yerde bisikletini bana verdi dedi.
Yolun bu bölümü dağ bisikletine çok uygun ama Uğur ile ben ince tekerlekli bisikletlerimizle biraz dikkatli sürüp kolayca ilerleyebiliyoruz.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bahattin Bey yolu şaşırınca bizi çıkmaz yola soktu. Bahattin Bey bizlerden özür diledi. Oysa hepimiz bu güzellikleri gördüğümüz için çok mutluyduk.
Burada da bir dere vardı.
Gurup geri dönüp yola devam etti.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bense Kemalle orada kalıp birkaç fotoğraf daha çektim.
Yeniden yola çıkıp sapağa geldiğimizde Ahmet ve Hasan Hocaya rastladık. Hasan Hoca ile de Uludağ turundan tanışıyoruz ama o günden sonra bir daha temasımız olmadı.
Hasan Hoca bizim fotoğrafımızı çekerken ben de onunkini çektim.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Kemal öndeki guruba yetişmek için pedallarını çevirirken biz durup kah sohbet ettik, kah fotoğraf çekti. Güzellikleri bir yandan makinelerimizin hafıza kartına kaydederken bir yandan da kendi hafızalarımıza kaydettik üstelik temiz havayı içindeki çiçek kokularını hissederek çektik ciğerlerimize. Sizler sadece fotoğraflara bakıp ne güzel yermiş derken bizler ise ne güzel yerdi ve ne güzel kokuyordu diyeceğiz.
Sisler arasında yol alıyorduk. Harika bir ortamdaydık.
Bu ortamda insan uzun süre görmediği dostlarla buluşunca sürmek mümkün olmuyor.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Hasan Hocama çocukluğumda öğrendiğim şarkıyı söylerken.
“Kestane, gürgen, palamut
Altı yaprak üstü bulut,
Gel sen burada derdi unut,
Orman ne güzel ne güzel.’’
O zamanlar bunu salt şarkı diye söylerdim oysa şimdi şarkıdaki her objeyi etrafımda görüp hissederek söylüyorum.
Ahmet susamış.
Hasan Hoca da.
Muhteşem bir yol.
Ahmet’in dizinde de problem var ve teşhis konamamış. Doktor kendisine bisiklete binmeyi yasaklamasına rağmen biniyor ama dizi iflas etti artık yola yürüyerek devam edebiliyor. Hoş bizde yürüyoruz ama bizimki sağlık probleminden değil, fotoğraf çekmekten binmeye fırsat bulamıyoruz Hasan Hoca ile.
Aşağıda bir dere var.
İnsanın bu güzellikleri bırakıp gidesi gelmiyor.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Ahmet son 1 km de artık yürümekte bile zorlanınca arabaya haber verin gelip beni alsın dedi.
Hasan Hoca ile birlikte yola devam ettik.
Sonunda konaklayacağımız yere ulaştık. Sercan alabalık havuzlarını keşfe başlamıştı bile.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Kamp kuracağımız yer ileride.
Geldiğimiz yön sis altında.
Çadırlarımızı kurduktan sonra akşam yemeğimizi neşe içinde yedik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Menüde kaşarlı alabalık var.
Alabalıkların ardından Mustafakemalpaşa Belediyesinin ikramı olan tatlılarımızı yedik.
Tatlıların ardından çaylarımızı da içtik. Yarın programda Çataldağ tırmanışı vardı. Ahmet ve diğer arkadaşlarla durum değerlendirmesi yaptık. Benim düşüncem bu çıkıştan vazgeçip kahvaltıdan sonra dönüşe geçerek mümkün olduğunca erken bir saatte Mustafakemalpaşadan ayrılmak. Bunun başlıca nedenleri o yola benim ve Uğur’un bisikletinin uygun olmaması, havanın bulutlu ve sisli olması nedeniyle Çataldağdan görülebilen Susurluk ve Balıkesir’i göremeyecek olmamızdı. Mustafakemalpaşaya gelirken 5 saat harcamıştık ama dönüşü bu sürede alamazdık. Bunun nedeni son 25 km yi Atakan’ın arabaya binmesi nedeni ile yüksek tempoda geçtiğimizden dönüşte Atakan olacağı için süremiz uzayacaktı. Bir de her ne kadar deniz seviyesine insek te dün Muratın peşinden gittiğimde dönerken rüzgara karşı sürmüş ve rüzgarın etkilediğini hissetmiştim. Düşüncelerimi açıklayınca Çataldağı programdan çıkardık. Kemal ben çıkmak istiyorum deyince o zaman çıkmak isteyenler 6 da gidip dönsünler ama ben çıkmayacağım dedim.
Daha sonra yattık. Gece uyandığımda dışarıda kıyamet kopuyordu. Yağmur damlaları adeta çadırı dövüyor çıkan ses uyumama engel oluyordu. Saatime baktım, akrep ve yelkovanın parlayan fosforları 02:50 yi gösteriyordu. Sabaha daha çok var diye düşündüm. Umarım biz kalkana kadar bu yağmur durur. Aklıma dün Mustafakemalpaşadan bizimle birlikte pedal çevirip sonra tekrar Mustafakemalpaşaya dönen ve biz sabah 04:00 te yola çıkıp geleceğiz diyen Muhammed Can, Taha ve diğer arkadaşları geldiler. Bu yağmurda imkan yok gelemezler aklı olan bu havada yola çıkmaz diye düşündüm. Kemal ve Çataldağa çıkmayı düşünenlerin de bu havada yola çıkmaları imkansızdı. Yağmurun sesinden ara ara uyandım. Hala aynı şiddette yağıyordu. İstanbul’a dönecek gurubumuzu düşündüm. Bu yağmurda bu arkadaşlar Bandırmaya kadar nasıl pedal çevirecekler, yeterli koruyucu giyimleri var mıydı? Atakan imkanı yok gidemez olmazsa bisikletini Ahmete bırakayım otobüsle dönsün, ben sonra gelip alırım veya bir kamyonet tutup bisikletleri kamyonetle yollayalım ama insanlar ne yapacaklar? Of ya ne kadar kötü sorumluluk altında olmak. Bu insanları ben heveslendirip yola çıkardım sağ salim geri götürmem lazım. Bu duygular içinde bir sure sonra uyumuşum. Havanın aydınlanması ile uyandım ama yağmurun hızı hala kesilmemişti. Kalkmam lazım yatamıyorum ama kalksam ne yapacağım dışarıya çıkamam ıslanırım. Kapalı mekanda uyuyanlar var onları da uyandırmak istemiyorum. Bir süre sonra dışarıdan sesler gelmeye başladı. Bu seslerden birisi Erdal’a aitti. Tuvalete kalkmışlardır yine yatarlar diye düşündüm. Arada bir dışarıdan çadırın içine doğru bir ışık parlıyor. Şimşek çaktı diyorum ama hayır, gök gürültüsü duyulmuyor. Herhalde fotoğraf çekiyorlar dedim. Saat 07:30 da Atakan da uyandı. Bu arada dışarıdaki sesler çoğaldı. Kalkmaya karar verdim. Çadırın fermuarını açıp botlarımı ayaklarıma giydim. Çadırın bagaj bölümünü açarken ellerime yağmur damlaları düştü ama düşen damlalar içeriden hissedilen kadar çok değil. Dışarı çıkıp Ağaçların altından uzaklaştığımda yağmur yağmıyordu. Sonradan Erdaldan öğrendiğim gece yağan yağmur ve sis nedeniyle neme doyan yapraklar üzerlerindeki su birikintilerini aşağıya akıtıyorlarmış. Sabah kalktığımda sisten önümü göremedim o flash zannettiğin ışık bisikletimin fenerinin ışığıydı. Önümü görmek için kullandım dedi.
Biraz sonra Mustafakemalpaşadan gelen tayfayı görünce siz nereden çıktınız aklı olan gelmez diye düşünmüştüm dedim. Muhammed Can Mustafakemalpaşada yağmur yağmıyordu şelalenin orada başladı dedi.
Makinemi alıp fotoğraf çekmeye başladım. Dün gece alabalık tesisinin elektriğinin dereye konan su tribünü ile sağlandığını duymuştum. İlk görüntüleri bu alet oluşturdu.
Uğur kalkmış. Bu arkadaşımın gülmesine bayılıyorum. Yüzünden gülümsemenin hiç eksilmemesini diliyorum.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Uğur’un bu pozunu nedense her görüşümde kabuğundan başını çıkarmış kaplumbağaya benzetiyorum.
Parmak arası terlikleri ile Erdal.
Arkadaşlarımı görüntüledikten sonra çevreyi dolaşmaya çıktım. Sizde buyurun beraber dolaşalım.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Turlarımda kullandığım, bu turda Sezer, Aydın ve Alinin kullandığı çadır.
Kalkan çadırını ve eşyalarını toplamaya başladı. Bense Çataldağa gitseydik kullanacağımız yolda bir süre yürüdüm.
Haklıymışım bu yolda benim ve Uğur’un bisikleti gitmezdi.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Çataldağdan Alabalık tesisine akan dere.
Sık ağaçlarla çevrilmiş durumdayım.
Bu kadar çevre tanıma yeter. Kahvaltıya geç kalmayayım. Uzun yıllardır bacası tüten ev görmemiştim. Burası ev değil tabi bizim kahvaltı yapacağımız alabalık tesisi.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
İşte bizim çılgın Muhammed Can’ımız. Çataldağ çıkışı iptal edildiği için biraz üzüldü ama şartlar böyle gerektirdi.
Kahvaltıdan sonra ben çadırımı toplarken Uğur makinemi eline alıp çevreyi görüntülemiş.
Erdal ve Fatih eşyalarını tentenin altına toplamışlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi

Bu çadırı bu turda ilk kez kullandım. Kaçkar turu için aldım. Şimdi kullandığım çadırdan 1 kg daha hafif ve rüzgara daha dayanıklı.
Uğur sonunda beni ve Atakan’ı görüntülemekten sıkılıp makro çekim yapmaya karar verdi. Bu makenenin makro ayarı nereden yapılıyor diye sordu. Makine akıllı senin yapmak istediğini anlayıp kendisi seçiyor dedim. İşte sonuçlar. Bu adam beni fotoğraf çekmekten de soğutacak. Laf aramızda zamanında Uğur fotoğraf stüdyosu da açmış ama batmış. Ne dersiniz batmayı hak etmiş mi? Bence hayır.
Aslında biraz daha özen gösterip birkaç deneme daha yapsaymış çok daha güzel kompozisyonlar yakalayabilirmiş, özellikle de bu çiçek ve su damlaları üzerinde.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Uğur kendisini görüntemeyi de ihmal etmemiş.
Biz hala çadırla uğraşıyoruz.
Bu arada kahvaltı hazırlanmış. Hemen masada yerimi aldım.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Kahvaltıdan sonra balık havuzlarını gezmeye karar verdim. Burası damızlık balıkların havuzları.
Burasıda satılan balıkların havuzları.
Balıklar kıpır, kıpır su yüzeyini dalgalandırıyorlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Uğur kardeşim şöyle bir kenara çekilde su jeneratörünü daha ayrıntılı görüntüleyebileyim.
Uğuru jenaratörün yanından uzaklaştırabilmenin çaresini makineyi eline vererek buldum ama bu sefer de beni yerleştiriyor jeneratörün yanına. Bu arkadaşın niyetinden şüphelenmeye başladım acaba beni elektriğe mi çarptırmak istiyor?
Nihayet su ile çalışan elektrik jeneratörünün çarkını tek başına görüntülemeyi başardım.
Ağacın üzerindeki çiçeklere ben de bir makro çekeyim bakalım beğenecek misiniz?
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Atakan araba ile gideceğinden yağmurluğunu Sercan giyiyor.
Bisikletler meydana çıktı. Gitme hazırlıkları yapılıyor.
Bense içeride Hüseyin Bey ile balık üretimi konusunda sohbet ediyorum. Fotoğrafta Hüseyin Bey’in yanında görünen Uğur ben fotoğrafı çektim.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
İsterseniz balık üretimi konusunda aklımda kalanları sizinle de paylaşayım.
Hüseyin bey önce dişi balıkları kovaya sağıp yumurtalarını alıyormuş. Sonra erkek balıkların spermlerini dişi balık yumurtaları uzerine sağıyormuş. Burada hemen bir not düşeyim erkek balıkların spermleri renk olarak insan spermi ile hemen, hemen aynıdır. Neredn mi biliyorum? Zamanında Japon balığı beslemiş ve balıkların sağılarak çiftleştirildiklerini okuyup erkek balığımın üzerinde deneme yapmıştım. Bu işlemin doğal yoldan yapılmayışı yumurtaların erkek balıklar tarafından yenmesinin önüne geçmektir. Neyse biz konumuza dönelim. Bu döllenen yumurtalar havuza konup her gün kontrol ediliyormuş. Ölü yumurtalar hemen ortamdan uzaklaştırılıyormuş. Eğer bu işlem yapılmazsa ölen yumurtalar bozularak diğerlerinin de ölmesine neden olurmuş. Canlı yumurta parlak sarı, ölü yumurta beyaz olurmuş. Bu işlem 40 gün boyunca devam eder ve sonunda yavru balıklar yumurtadan çıkarlarmış. Bu arada yanımıza gelen Ahmet yavru balıkları gördün mü dedi. Hayır deyince gel sana göstereyim diyerek beni yavru balık havuzlarının olduğu yere götürdü.
Ahmet Hüseyin Bey her zaman buraya gelemediğinden o olmadığında buraya gelip balıklarını çalıyorlarmış dedi. Çok üzüldüm. İnsanlar başkasının emeğini nasıl oluyor da içleri sızlamadan çalıyorlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Artık yola çıkmak için hazırız.
Sanmayın ki buradan kurtuluyoruz diye oynuyorlar. Oynamalarının sebebi Uğurun İzmir marşı ile geldik, mehter marşı ile gidiyoruz sözleri.
Bu arada gurup arkadaşlarımın çok hoşlarına gittiğinden Sayın Hakan Eşmenin kült olmuş pozunu vermeyi ihmal etmiyorlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Giderayak son bir kare daha çeketim.
Yukarıdaki pozu çekip makinemi bel çantama koyduğumda baktım ki ben ve Kemalden başka kimse kalmamış. Pedalları çevirmeye başladığımda Kemal her zaman olduğu gibi yine hazırlıklara devam ediyordu. Yolda önce arabayı geçtim sonra Bahattin Beye yetiştim. İkimizde sabit maşalı bisiklet kullandığımızdan yavaş gidiyorduk. Stabilize toprak yol ıslak ve yer yer çamurdu. Kayıp düşmek istemiyorduk. Bir süre sonra yola alıştım hızımı arttırdım ileride Uğur ve Erdal’a yetiştim. Uğur makinemi istedi. Buyrun çektiği poza bakar mısınız?
Bisikletin bagajına rağmen bu görüntü nasıl oluştu anlamış değilim.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Uğur muzip bir şekilde gülüyor.
Kemal de yanımıza geldi.
Erdal ve Uğur.
Erdal, Fatih ve ben bu pozu verirken gün içinde yolumuzun kesişeceğini neren bilebilirdik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Biz böyle fotoğraflar çektirirken diğerleri alıp başlarını gittiler.
Haydin arkadaşlar gidelim gayri.
Yolda bir HES in önünden geçtik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Önden gidenler şelaleden sonra bir yol ayrımında bizi bekliyorlardı.
Bu ne hal yahu. Sercan mahvetmişsin Atakan’ın yağmurluğunu.
Ahmet ileride Tümbüldek yolunda kaplıca var mutlaka görülmesi lazım dedi. Geç kalırız diye kabul etmedim ama yol 3 km uzayacak fazla kaybınız olmaz deyince gitmeye karar verdik. İleride köyü geçince sağa sapacağız. Öyle çabuk hareket ediyoruz ki dünkü gibi kaybolma olayı yaşanıp tatsızlık çıkacak diye endişeleniyorum.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Asfalt yola çıkmanın güveniyle hızımı arttırınca ilerideki bir virajda fren yapınca bisikletin arkası kaydı ve düşmemek için freni bırakınca karşı şeride geçip yoldan çıkmadan son anda bisikleti toparlayabildim. İyiki karşıdan araba gelmiyormuş. Burada yol kenarında çimenlerin üzerinde lastik izleri vardı. Benim geldiğim yönden gelen bir araba da virajı alamayıp yoldan çıkmış.
Gördüğümüz gelincik tarlası bizi bir kez daha durdurdu.
Ahmet te geldi.
Tümbüldek köyüne ulaştık. Ben normal bir kaplıca beklerken parka yapılan kuyu şeklindeki havuzlara termal su girip çıkıyor yani sürekli bir akış var. Dileyenler bu havuzların etrafındaki oturma yerlerine oturup ayaklarını suya sokuyorlar.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bu arada Atakan köye bisiklet üzerinde geldi. Hayrola dedim. Sezer köyden sonra bu yola saparken kayıp düşünce yaralanmış ve arabaya binip bisikletini Atakan’a vermiş. Arkadaşlardan çoğu ayaklarını suya sokarken ben de botlarımın bağını çözmüştüm ki Atakan’ın mantar olabilir uyarısı üzerine vazgeçtim.
Haydi bakalım ayakları görelim.
Çoraplarını çıkaran Kemal ayaklarını suya sokunca birden titreyerek geri çekti. Bu anı videoya kaydettim. Bakalım beğenecek misiniz?

Havuzun ayaksız hali.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bu da kaplıca. Köyde ayrıca termal otel de varmış.
Köyden çıkarken yaralarına pansuman yapan Sezer bisikletine yeniden bindi. Köy çıkışında makinemi video çekimi için Atakan’a verdim.

Mustafakemalpaşa girişinde benzin istasyonuna girerken.

Benzincide toplanıldı.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Burada bisikletlerimizi yıkadık. Yıkama makinesi 1 TL karşılığında belli bir süre çalışıyor ve o sürede birkaç bisiklet yıkanabiliyor. Yanılmıyorsam 3 veya 4 TL ye 17-18 bisiklet yıkandı. Keşke İstanbulda da olsa bu tür aletler.
Ahmet in dükkanına gelince arabadan eşyalarımızı alıp yükledik. Atakan’ın lastiği inmiş uğraşmamak için yeni lastik taktım.
Hazırlıklar tamamlanınca yola çıktık. Sercan, Bahattin Bey ve Muhammed Can da bizimle birlikte otogara kadar geldiler. Sercan Bursaya otobüsle dönmek için otogara girdi, Bahattin Bey ile Muhammed Can evlerine yöneldiler.
Ahmet’in tavsiyesine uyup geldiğimiz yoldan dönmeyip Karacabey’e doğru pedal çevirdik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Karacabey harasının yanından geçiyoruz. Tepenin üzerinde görünenler tay sürüsü.
Ben yine Atakan’ın arkasındayım. Asfalt kalitesi mükemmel.
Karacabey kavşağına geldiğimizde arkadaşlar durmuşlardı.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Arkadaşlarımızın bazıları zincirlerini yağlarken siz bize yetişirsiniz diyerek Atakan ile yola devam ettik.
İleride Çapraz Çayının üzerinden geçerken bisikletli birini görünce durdum. Balık avlamaya gelecekmiş ama su bulanık diye vazgeçmiş. Şimdi acaba balık var mı diye bakmaya gelmiş.
Karacabey’e geldiğimizde bazı arkadaşlarımız yemek yemek istediler. Onlar köfteciye giderken ben, Atakan, Sezer ve Kemal yanımızda getirdiklerimizi yemek için ilerideki benzinciye girdik. Diğer arkadaşların da yemeklerini yiyip gelmesi ile yeniden toplandık. Buradan da Atakan ile birlikte erken çıktık. Balıkesir il sınırına geldik.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Daha sonra Erdal, Fatih ve Kemal dışındakiler bizi geçtiler. Az sonra gelen Kemal Fatih’in bisikletinde problem olduğunu bisikletin gitmediğini söyledi. Anlattığına göre ruble bozulmuş, boşa dönüyormuş. Erdal’ı aradım otostop yapacaklarını söyledi. Uğraşmayın otobüse binin dedim.
Daha sonra Bursa il sınırına geldik.
Atakan çok zorlanıyor. Özellikle sele ağrısından şikayetçi. Önümüzde 16 km kaldı. Erdalı yeniden aradım. Bir ip yardımı ile Fatih’i çekiyorum dedi. Neredesiniz diye sorduğumda Bandırmaya 20 km yolumuz kaldı dedi. Duyduklarıma inanamadım biz problemsiz şekilde giderken onların arızalı bisiklet ile 4 km arkamızda olmaları beni şaşırttı.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Atakan’ı Kemal’e emanet edip geri döndüm.
4 km gittiğimde Erdal yoktu telefon ettim bir tepeyi çıkıyoruz dedi ve az sora da göründüler.
Erdal otostop yaparken duran bir kamyonet onları gideceği köy sapağına kadar 10 km götürmüş, sonrasında Erdal Fatihi 5 km kadar çekmiş. Kimse durmadı diyor. Durmazlar elbette burası Türkiye. Fatih’in bisikletini benim bisikletime bağlayıp 11 km çektim.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Edal ve Fatih’in ısrarları sonucu Fatihin bisikletini Erdal’ın bisikletine bağladık. Aslında ben devam etmek istiyordum ama su kaybı had safhaya ulaştığından ve sanki çivili bir seleye oturuyormuşçasına canımın yanması durmama neden oldum. İşte o anda sele acısı çekenlerin durumunu anladım. Bunun nedeni bence insanın gücünün pedalları çevirmeye yetmediği anda güç alabilmek için seleye yüklenmek zorunda kalıyor buda seleyle temas eden kalça kısmında daha fazla baskı oluşmasına neden oluyor. Öndeki bisiklete Fatih, arkadaki bisiklete Erdal bindi. 3 km sonra Fatih pes etti.
Durduğumuzda yan taraftaki benzincide Kemal’i gördüm. Yardıma ihtiyacınız var mı dedi, yok dedim. Biz devam ediyoruz dedi ve gitti. Kısa bir süre yeniden Erdal Yılmazı çekti ve sonrasında Erdal Fatih’in bisikletini çözüp bundan sonrası yokuş aşağı ayaklarını sürterek hızlan ve devam et dedi.
Bu arada ben güllerin üzerinde makro çalışması yaptım.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Meydana geldiğimizde arkadaşlarımızla buluştuk.
Bu arkadaşımız değil tabi.
Kemal ile Atakan yoktu. Aradım yanlış yola girmişler. Az sonra onların da gelmesi ile kadro tamamlandı. Sezer boş bir banka uzanmış uyuyordu.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Yanımıza 4 genç geldi. İçlerinden kırmızı tişörtlüsü ben sizi tanıyorum dedi. Benzetiyorsunuz herhalde dedim. Siz geçen sene Kapıdağ turuna katılmamışmıydınız yanınızda oğlunuzda vardı deyince kendimi tanıttım. Karşımdaki genç Mustafa Kemal Gülermiş. Geçen yıl biz Kapıdağ turu yaparken onlarda ters yönden yapıyorlardı yolda karşılaşmıştık. Bandırma Hava Üssünde Assubaymiş. Tayini Diyarbakıra çıkmış. Kapdağ’a tur yapmıyor musunuz dedi, geçen hafta başka arkadaşlar geldiler dedim. Bisiklet forumda banlandığım için giremiyorum haberim olmuyor dedi. Banlanmasının nedenini sordum. Bu konuyu çok merak ediyorum. Ebaydan sıfır parçalar almıştım vazgeçince satmaya karar verdim. Forumda bir tane 0 parça satma hakkım varmış ben 2. İlanı verince yayınlanmadı, yöneticiler istediği kadar 0 parça satıyor yasak onlara uygulanmayıp neden bize uygulanıyor diye mesaj yolladığım için banlandım dedi. Bunları duyunca tur anlatımlarımı bloğuma taşımakla ne kadar isabetli bir karar verdiğimi bir kez daha anladım. Çok okunma gibi bir kaygım yok. Merak eden, ilgi duyan bir şekilde ulaşıyor ve olumlu geri dönüşte bulunuyorlar. Ticari kuruluşlara emeğimi meze yaptırmam.
Zamanı gelince feribota bindik. Uğur e postalarına bakıyor. Gülmediği ender pozlardan birisi.
Sezer ise yere serdiği eşyalarının üzerine uzandı. Bunu gören küçük bir çocuk ilgi ile Sezer’i izliyordu.
Kimden 28-29 May 2011 Suuçtu Şelalesi
Bana güvenerek bu tura İstanbuldan katılan tüm arkadaşlarıma ve tur boyunca yakın ilgisini eksik etmeyen, lojistik destek sağlayan sevgili dostum Ahmet Centeliye, bize çok iyi ev sahipliği yapan Mustafakemalpaşalı dostlarımıza teşekkür ediyorum. Umarım bundan sonra bu tür organizasyonlar artarak devam eder.
Yenikapıda eşyalarımı alıp arkadaşlardan ayrıldık. Atakan bizi beklemeden önden eve gitti. Kemal ile birlikte otoparka gidip onun eşyalarını ve bisikletini arabasına yüklemesine yardım edip uğurladım. Eve yürürken tabanlarım acıyordu. Çoraplarımı çıkardığımda ayaklarımın derilerinin uzun süre su içinde kalmış gibi büzüştüğünü gördüm acının nedeni buymuş. Bunun nedeni Fatih’in bisikletini çekerken aşırı güç sarfettiğimden çok terledim. Ayaklarımda terlemiş ve bot nedeniyle hava almadığından derileri büzüşmüş. Pdallara bastığım ayak tabanımdaki bölge ezildiği için ağrıyormuş. Bisiklet çekmek aslında düşünüldüğü kadar zor değil. Çok dik ve uzun yokuş olmadığı taktırde kolaylıkla çekilebiliyor. Bundan sonra bisiklete binerken gerekli malzemeler listesine yeteri uzunluk ve sağlamlıkta bir ipi de ekleyin.
Bir turu daha tamamladık. Umarım katılanlar mutlu olmuşlardır. Kendi adıma ben çok keyif aldım. Planladığım bir turu daha planladığım tarihte tamamladım. Şimdi sırada 18 Haziranda başlayacağımız İstanbul Adana turu var. Bu tura muhtemelen 3 kişi katılacağız. Yolumuz üzerindeki bisiklet severlerle tanışabilmeyi, tanıdıklarımızla ise görüşüp hasret gidermeyi umuyorum.